• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78
    tindratindra skrev 2010-09-22 18:31:50 följande:
    Tack :) Juni heter hon!
    Åh, vad fint! Ha en bra kväll, du och Juni :)
  • K79
    Hoodoo: Vad hette den där affären som hade utförsäljning ibland? Vet du vad det är för adress?
  • Hoodoo
    K79 skrev 2010-09-23 07:59:42 följande:
    Hoodoo: Vad hette den där affären som hade utförsäljning ibland? Vet du vad det är för adress?
    Jag är inte säker på om den heter Nowalie el så men de är ju dem som tillverkar kläderna och var den ligger fick jag förklarat till mig enligt följande:

"Om man kör motorvägen i från stan och tar avfarten vid mc donalds och svänger till vänster över bron så kommer man till en rondell och till vänster i rondellen är ju mot lassarettet så man tar höger i rondellen upp mot klungan med höghus hässleholmen. Det brukar stå en skylt "Nowalie" upp till höger i rondellen också. Så det är inte så svårt at hita när man väl är vid rondellen."

Och där står ju även att de är skyltat "Nowalie". Såg inget i tidiningen idag förutom på byttorp som har andra märken exv Fixoni som nog kan va kul kika på också men kanske tog fel på veckan och de är nästa torsdag-fredag. Ska hålla utkik och skriver här om jag ser de. Men kan ha missat de i tidningen..
  • Hoodoo

Hur var de föresten, b
    lev de fika kl 17 eller är de för få som orkar en omgång till denna veckan?
  • Elin o Simons mamma
    Hoodoo skrev 2010-09-23 11:17:35 följande:
    Hur var de föresten, blev de fika kl 17 eller är de för få som orkar en omgång till denna veckan?

Jag får hoppa fikan ikväll då vi har varit en sväng på förlossningen i natt. Vaknade av att sängen var blöt och trodde att vattnet hade gått men så var det icke utan det var mycket kraftiga flytningar. Så efter att ha legat med CTG-kurva i 30 min och gjort läkarundersökning så fick vi åka hem igen framåt morgontimmarna. Ska tillbaka på måndag igen. Ev kommer det att bli planerat snitt då huvudet inte ligger åt rätt håll utan lillbus snurrar runt, ena stunden var huvudet nedåt för att några minuter senare ligga med huvudet uppåt. Detta kommer vi att prata om på måndag + göra samma undersökningar som idag.

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • bamse10
    Hoodoo skrev 2010-09-23 11:14:08 följande:
    Jag är inte säker på om den heter Nowalie el så men de är ju dem som tillverkar kläderna och var den ligger fick jag förklarat till mig enligt följande:

"Om man kör motorvägen i från stan och tar avfarten vid mc donalds och svänger till vänster över bron så kommer man till en rondell och till vänster i rondellen är ju mot lassarettet så man tar höger i rondellen upp mot klungan med höghus hässleholmen. Det brukar stå en skylt "Nowalie" upp till höger i rondellen också. Så det är inte så svårt at hita när man väl är vid rondellen."

Och där står ju även att de är skyltat "Nowalie". Såg inget i tidiningen idag förutom på byttorp som har andra märken exv Fixoni som nog kan va kul kika på också men kanske tog fel på veckan och de är nästa torsdag-fredag. Ska hålla utkik och skriver här om jag ser de. Men kan ha missat de i tidningen..
    Låter som att det är vid Solvarvsgatan på Hässleholmen.
  • Hoodoo
    Elin o Simons mamma skrev 2010-09-23 12:03:34 följande:

Jag får hoppa fikan ikväll då vi har varit en sväng på förlossningen i natt. Vaknade av att sängen var blöt och trodde att vattnet hade gått men så var det icke utan det var mycket kraftiga flytningar. Så efter att ha legat med CTG-kurva i 30 min och gjort läkarundersökning så fick vi åka hem igen framåt morgontimmarna. Ska tillbaka på måndag igen. Ev kommer det att bli planerat snitt då huvudet inte ligger åt rätt håll utan lillbus snurrar runt, ena stunden var huvudet nedåt för att några minuter senare ligga med huvudet uppåt. Detta kommer vi att prata om på måndag + göra samma undersökningar som idag.

Låter vettigt. Ingen fika idag med andra ord.

Skönt att de var som de skulle och bättre med ett besök för mycket där uppe än för lite. Och även skönt att de är livligt i magen, vore jobbigare om de var lugnt. Jag brukar peta igång dem mitt i natten ibland för att va säker på att allt är som de ska där inne. Kan vakna helt säker på att de är något fel.

Hoppas de går bra på måndag!
  • Hoodoo
    bamse10 skrev 2010-09-23 12:33:30 följande:
    Låter som att det är vid Solvarvsgatan på Hässleholmen.
    Som sagt ingen aning riktigt men de är ju rätt område så mycket möjligt!
    Ingen som sett något eller vet något närmare om när nästa gång är?
  • tindratindra
    Elin o Simons mamma skrev 2010-09-23 12:03:34 följande:

Lycka till hur det än blir. Vill bara säga att mitt planerade snitt var en fantastisk upplevelse. Allt har gått superbra och jag har knappt haft ont. Bara lite stel nu... Dom på operationen var helt underbara :)
  • Hoodoo
    tindratindra skrev 2010-09-23 13:14:16 följande:
    Lycka till hur det än blir. Vill bara säga att mitt planerade snitt var en fantastisk upplevelse. Allt har gått superbra och jag har knappt haft ont. Bara lite stel nu... Dom på operationen var helt underbara :)
    De spred sig nästan ett lugn när jag fick mitt datum för snitt pga hur de ligger och när du säger att de är "helt underbara" på operation känns de bara bättre :D Tack!

Får hoppas de stannar tills de är inplanerat annars så blir de tidigare lagt till den dagen de behagar sätta igång och då går min planering i stöpet men de kan man inte göra så mycket åt.
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011