• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Hej på er alla, hoppas ni haft en bra helg! Jag har haft en skön helg, hunnit både slappa, träffa vänner och få lite gjort här hemma.

I veckan ska jag äntligen till barnmorskan igen, har inte varit där på 3 månader tror jag. Ska bli intressant att höra vad hon har att säga.

Nu är det väl inte många dagar kvar för dig tindratindra? Tänk att du har en bebis om några dagar Glad Har ni bestämt något namn än eller blir det när ni träffat den lilla? Hoppas allt går bra för er!

Jag tänkte boka gravidmassage på ciluette, någon som testat det?

Kram på er!

• tindratindra
    Maria A 78 skrev 2010-09-12 18:51:01 följande:
    Hej på er alla, hoppas ni haft en bra helg! Jag har haft en skön helg, hunnit både slappa, träffa vänner och få lite gjort här hemma.

I veckan ska jag äntligen till barnmorskan igen, har inte varit där på 3 månader tror jag. Ska bli intressant att höra vad hon har att säga.

Nu är det väl inte många dagar kvar för dig tindratindra? Tänk att du har en bebis om några dagar Glad Har ni bestämt något namn än eller blir det när ni träffat den lilla? Hoppas allt går bra för er!

Jag tänkte boka gravidmassage på ciluette, någon som testat det?

Kram på er!
    Ja imorgonbitti är det bara ett dygn kvar.. Helt overkligt känns det :) Men jag har mycket förvärkar och sover typ inget så det känns sååå skönt att ha en dag att se fram emot :)

Ja vi funderar på Stella, Nova, Lova, Juni... Svårt, hoppas vi ser det när hon kommer ut :)
  • Elin o Simons mamma
    tindratindra skrev 2010-09-12 20:57:20 följande:
    Ja imorgonbitti är det bara ett dygn kvar.. Helt overkligt känns det :) Men jag har mycket förvärkar och sover typ inget så det känns sååå skönt att ha en dag att se fram emot :)

Ja vi funderar på Stella, Nova, Lova, Juni... Svårt, hoppas vi ser det när hon kommer ut :)
    Oj, vad tiden har gått fort! Jättefina namn!

Här har vi haft en jättelugn helg, igår var vi ute och åt med våra vänner på rest Oliven och idag har vi varit hos min bror och hans familj då deras lille kille fyllde 1 år. Men tycker att helgen har gått jättefort!

På tisdag ska vi till barnmorskan, ska be henne ta ett blodvärde då jag ser "stjärnfall" ibland när jag reser mig upp fort m.m. Typiskt om man ska behöva äta järntabletter nu när det inte är så jättelångt kvar -vill inte detta :-S
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • carrro84
    tindratindra skrev 2010-09-12 20:57:20 följande:

ååå jisses vad kul!!! Hoppas att allt går bra imorgon!

Har oxå haft en lugn helg har passat på att storstäda lite, eftersom vi tittar lite efter större lägenheter så har vi bestämt oss för att en mäklare ska komma hit och ta bilder och göra klart för eventuell säljning... vad dom kallar för steget före!

Blev väckt natten till söndag av en liten som hade ett träningspass av något slag :) jisses jag trodde att h*n skulle försöka sparka sig ut genom magen! Sen var h*n livlig heeela dagen... Är ju van vid att h*n är vaken mest när jag tar det lite lungt, men så var det verkligen inte igår så nu fick sambon både känna och se ett par rejäla sparkar under dagen!  Kanon mysigt  <3
  • Hoodoo
    tindratindra - Lycka till imorgon, hoppas allt går bra och inget händer innan! Skrattande

Jag har haft fullt ös i helgen, både i magen och utanför. Får passa på att göra saker medan de finns tid och ibland även ork. Hade önskat att de varit mer lugna aktiviteter för jisses vad trött man blir av ingenting.

Är det någon mer än jag som har tid över för fika denna veckan?
    Dag och tid som passar?
  • tindratindra

Inatt fick jag helt plötsligt 39 graders feber, frossa, jätte ont i magen och så väldigt dålig i magen... Ringde in och fick komma in direkt.

Lillan hade en puls på över 200slag/minut när vi kom in, men när min feber sjönk så sjönk hennes puls med.. Så hon mådde bra sa dom.

Troligtvis är det matförgiftning bara, så jag fick åka hem igen i förmiddags..

Nu mår jag bättre men jag har fortfarande lite feber och är dålig i magen. Men jag kräks inget, och har ätit bra hela dagen. Vet inte hur jag ska göra med snittet imorgon.... Enligt läkarna var det ok, jag fick bestämma själv om jag ville skjuta upp det tills tors eller inte.

Kan inte bestämma mig om jag ska skjuta upp snittet tills tors eller inte?!?? Jag vet inte om jag orkar göra det nu, samtiigt så vill jag absolut inte skjuta upp det ju :(

• Gummsan
    tindratindra skrev 2010-09-13 18:41:20 följande:

Inatt fick jag helt plötsligt 39 graders feber, frossa, jätte ont i magen och så väldigt dålig i magen... Ringde in och fick komma in direkt.

Lillan hade en puls på över 200slag/minut när vi kom in, men när min feber sjönk så sjönk hennes puls med.. Så hon mådde bra sa dom.

Troligtvis är det matförgiftning bara, så jag fick åka hem igen i förmiddags..

Nu mår jag bättre men jag har fortfarande lite feber och är dålig i magen. Men jag kräks inget, och har ätit bra hela dagen. Vet inte hur jag ska göra med snittet imorgon.... Enligt läkarna var det ok, jag fick bestämma själv om jag ville skjuta upp det tills tors eller inte.

Kan inte bestämma mig om jag ska skjuta upp snittet tills tors eller inte?!?? Jag vet inte om jag orkar göra det nu, samtiigt så vill jag absolut inte skjuta upp det ju :(

Usch din stackare! 
    Svårt att välja. Är du mycket trött och ännu inte mår bra
    kanske det är skönast att vänta någon dag och vara helt frisk.
    Sen kan det ju vara skönt att få det gjort med... Känn efter
    ordentligt.
    Kram 
  • Seraphia

Hej Allihop!

Är ny här på familjeliv men jag väntar mitt andra barn, beräknat till 29 dec
    och bor i Sandhult så det får väl räknas till Borås området..
    Det hade varit super kul att lära känna fler mammor då jag inte bott här så väldigt länge...

• Seraphia
    Hoodoo skrev 2010-09-13 15:02:36 följande:
    tindratindra - Lycka till imorgon, hoppas allt går bra och inget händer innan! Skrattande

Jag har haft fullt ös i helgen, både i magen och utanför. Får passa på att göra saker medan de finns tid och ibland även ork. Hade önskat att de varit mer lugna aktiviteter för jisses vad trött man blir av ingenting.

Är det någon mer än jag som har tid över för fika denna veckan?
    Dag och tid som passar?
    Vad sägs om i slutet av veckan??
    Tors/ fre em/kväll eller lördag fm/lunch?
  • Hoodoo
    Seraphia skrev 2010-09-14 11:06:46 följande:
    Vad sägs om i slutet av veckan??
    Tors/ fre em/kväll eller lördag fm/lunch?
    Torsdag låter bra. Vi brukar säga vid 17 så dumt att ändra på traditioner eller vad säger ni? :D
    Så hur många kan?

Torsdag 17.00 (förslagsvis Viskan om ingen tröttnat än)

Hoodoo (Sofia)
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011