• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Åh, vad jobbigt tindratindra! Hoppas allt har gått bra och att du mår bättre nu. Väntade ni med kejsarsnitttet eller är du kanske mamma till en liten tjej nu?

Jag var hos barnmorskan idag, det var roligt :) Allt såg fint ut förutom blodvärdet som var för lågt, 108. Så nu ska jag öka till 2 järntabletter per dag, får hoppas jag blir lite piggare efter det.

Det ser ut som jag kan fika på torsdag!

Torsdag 17.00 (förslagsvis Viskan om ingen tröttnat än)

Hoodoo (Sofia)
    Maria A 78

• K79
    tindratindra - Lycka till nu, kanske har du redan fått en liten bebis i din famn nu :)

Maria A 78  - Jag har testat gravidmassage, men på Prana. Där var det väldigt lugn massage, inga hårda tag. Är nog skönt om man vill slappna av. Själv hade jag ont i ryggen och ville bara hem och äta så var inte så nöjd.. Ville ju bli av med smärtan :)
    Men jag kommer att boka det senare för att slappa lite..

Kidden - gick det bra hos BM? Fick du järntabletter? Typiskt som du säger att behöva äta det så sent, men du får vara glad att du slapp tidigare =)

Seraphia - välkommen :)

Fika låter som en bra idé som vanligt, kul med så mycket initiativ til det =)

Jag kanske kan, men är inte helt säker än.

Hoodoo (Sofia)
    K79 (Katarina) (eventuellt)
  • K79

Oj, jag var seg när jag postade :P

Hoodoo (Sofia)
    Maria A 78
    K 79 - Katarina (eventuellt)

• shopgirl80
    tindratindra: Hoppas att du mår bättre och att du känner att du tog rätt beslut vilket du än tog.

Majsan: Visst kändes det som om det var på tiden att gå till bm. Tycker att det är väldigt lång tid man får vänta. Undra om man får göra en utvärdering sedan... Glad Inte kul att ditt blodvärde var lågt, att proppa i sig massa tabletter är ju inte så kul.

Kidden: Hoppas att du klarar dig utan tabletter, käka broccoli och jordgubbar. Glad

Seraphia: Välkommen till vår grupp!

Jag kan inte fika på tors, har skolutvecklingskväll på jobbet. Inte så kul, men jag har förhoppningsvis "bara" två kvällar kvar. Fast alla här verkar gilla att fika så det känns som om vi kommer göra det ganska snart igen. Då ska jag försöka komma ihåg att ta med 3D bilderna.
  • Hoodoo
    tindratindra - hoppas de känns bättre tills torsdag, förstod de som att de blev uppskjutet på bloggen :(
    De  var nära vi hade setts där uppe föresten :O

Åkte in med hemska värkar men åkte hem efter ett par timmar där uppe, tror de var vid 4 vi kom därifrån imorse... som tur var! Fick bricanylspruta som nästan sved värre än värkarna gjorde ont, jag avskyr sprutor och så såg de att allt var bra i magen via ultraljud...

Riktigt trevliga där uppe på förlossningen, man kände sig riktigt trygg men jag ville bara hem för än ska jag inte bli mamma än. Vill inte ligga på neo ett par veckor :O
    shopgirl80 skrev 2010-09-14 20:15:28 följande:
    ........

Jag kan inte fika på tors, har skolutvecklingskväll på jobbet. Inte så kul, men jag har förhoppningsvis "bara" två kvällar kvar. Fast alla här verkar gilla att fika så det känns som om vi kommer göra det ganska snart igen. Då ska jag försöka komma ihåg att ta med 3D bilderna.
    Ja, 3d bilderna vore jätte kul att se!
    De känns som om jag mer eller mindre är proffs på se vanliga ultraljud nu så kan nästan ana hur deras små ansikten ser ut men långt ifrån samma sak. Sambon har lovat mig att om vi ska göra om de här så får jag min vilja igenom och få veta innan via 3d ultraljud. Nästan så jag kan tänka mig ett sånt här "helvete" snart igen för de verkar riktigt kul :D Men tror att två små räcker som sysselsättning ett bra tag :P

Synd med fikan, vi borde sätta upp tider lite tidigare så de går att se vilken dag som passar flest kanske?
    Seraphia skrev 2010-09-14 09:04:33 följande:
    Hej Allihop!

Är ny här på familjeliv men jag väntar mitt andra barn, beräknat till 29 dec
    och bor i Sandhult så det får väl räknas till Borås området..
    Det hade varit super kul att lära känna fler mammor då jag inte bott här så väldigt länge...
    Välkommen, glömde jag totalt bort att säga men bättre sent än aldrig! Kul att vi bara blir fler :D
  • tindratindra

Tack för alla lyck-önskningar :) Det blev inget snitt även om det var nära.. Hon kom in och sa att om 45 min rullas ni troligtvis in på operationen. Men sen ändrade dom sig eftersom proverna visade att jag hade en infektion i kroppen. och nu känns det sååå bra att vi fick vänta. Jag känner mig bättre, men efter en magsjuka är man ju ganska trött och seg så på torsdag hoppas vi att jag är bra för då måste dom ta ut henne :)

Hur mår ni andra? Vem är nästa som ska få?

• Elin o Simons mamma
    K79 skrev 2010-09-14 20:00:34 följande:

Kidden - gick det bra hos BM? Fick du järntabletter? Typiskt som du säger att behöva äta det så sent, men du får vara glad att du slapp tidigare =)
    Hej !

Besöket hos Bm gick ganska bra bortsett från att mitt blodtryck var högt vid en första mätning men sen när jag hade fått vila en liten stund så hade det gått ner, men ska ta kontakt med förlossningen vid huvudvärk eller ont i magen. Mitt blodvärde hade gått upp från 127 till 132 så jag kommer att slippa äta järntabletter, vet inte riktigt vad jag har gjort som gör att mitt blodvärde har varit så bra under hela graviditeten.  
    Hoodoo skrev 2010-09-14 13:32:13 följande:
    Torsdag låter bra. Vi brukar säga vid 17 så dumt att ändra på traditioner eller vad säger ni? :D
    Så hur många kan?

Hoodoo (Sofia)
    Hade gärna följt med och fika på torsdag men vi är upptagna då. Men det blir ju som sagt fler gånger.
    tindratindra skrev 2010-09-14 21:29:50 följande:
    Tack för alla lyck-önskningar :) Det blev inget snitt även om det var nära.. Hon kom in och sa att om 45 min rullas ni troligtvis in på operationen. Men sen ändrade dom sig eftersom proverna visade att jag hade en infektion i kroppen. och nu känns det sååå bra att vi fick vänta. Jag känner mig bättre, men efter en magsjuka är man ju ganska trött och seg så på torsdag hoppas vi att jag är bra för då måste dom ta ut henne :)

Krya på dig!! Har tänkt jättemycket på dig idag och bara väntat på att du ska skriva och berätta hur det har gått!
    Vet inte om det kan vara jag som är näst på tur då vi kommer att bli igångsatta i början av oktober.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • carrro84

Hade också gärna följt med på fika men kan tyvärr inte denna veckan :( Men som sagt känner på att det blir en ny  tid för fika snart igen :)

Jag ska till BM på måndag och håller med om att det känns som det var evigheter sedan, har ju iof varit där var 4:e vecka och lämnat blod men det är ju inte samma sak.
    Ska ju göra glukosbelastningen på måndag med så det blir till att fasta ifrån sönda kväll :( Vet inte hur detta kommer att gå eftersom jag är extremt hungrig och törstig på morgonen...

tindratindra skrev 2010-09-14 21:29:50 följande:

Håller tummarna att du blir mycket bättre tills på torsdag då!!
    Hoodoo skrev 2010-09-14 20:45:01 följande:
    tindratindra - hoppas de känns bättre tills torsdag, förstod de som att de blev uppskjutet på bloggen :(
    De  var nära vi hade setts där uppe föresten :O

Åkte in med hemska värkar men åkte hem efter ett par timmar där uppe, tror de var vid 4 vi kom därifrån imorse... som tur var! Fick bricanylspruta som nästan sved värre än värkarna gjorde ont, jag avskyr sprutor och så såg de att allt var bra i magen via ultraljud...

Riktigt trevliga där uppe på förlossningen, man kände sig riktigt trygg men jag ville bara hem för än ska jag inte bli mamma än. Vill inte ligga på neo ett par veckor :O
    Hej Allihop!

Det hade varit super kul att lära känna fler mammor då jag inte bott här så väldigt länge...
    Fy va jobbigt!  Men bra att det verkar vara toppen  personal på förlossningen :)
    Hej Allihop!

Säger som dom andra Välkommen!!
  • Gummsan

Kan fortfarande inte köra bil så jag kommer ej på fikan  
    Gubben har ju fullt upp som det är att ta hand om hus och alla andra barn.

15dagar kvar till beräknad förlossning har jag iaf... Har BF listan försvunnit?  
    Kram på er alla 

☆ ♥Alicia♥ ☆ ♥Elin♥ ☆ ♥Ronja♥ ☆ ♥BF 30/9♥ ☆
  • Hoodoo
    Gummsan skrev 2010-09-15 10:30:38 följande:
    Kan fortfarande inte köra bil så jag kommer ej på fikan  
    Gubben har ju fullt upp som det är att ta hand om hus och alla andra barn.

15dagar kvar till beräknad förlossning har jag iaf... Har BF listan försvunnit?  
    Kram på er alla 
    Den finns via länken i start inlägget tror jag?

Var bor du?
    Tänkte om någon åker samma väg så är de inte direkt jobbigt att stanna bilen och plocka upp en till :)
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011