• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Gummsan
    Hoodoo skrev 2010-09-15 10:41:25 följande:
    Den finns via länken i start inlägget tror jag?

Var bor du?
    Tänkte om någon åker samma väg så är de inte direkt jobbigt att stanna bilen och plocka upp en till :)
    Gulligt men jag bor i Annelund, 3mil ca från borås. 
  • Hoodoo
    Gummsan skrev 2010-09-15 11:06:53 följande:
    Gulligt men jag bor i Annelund, 3mil ca från borås. 
    Synd :(

Men vad sägs att vi skriver upp lite förslag till nästa vecka redan nu så kan vi se vilken dag som passar flest. Jag som går hemma kan hela dagen varje dag förutom stunden när jag ska till barnmorskan eller spec. mödravården.

Så ni som vet att ni bara kan enstaka dagar skriv upp era förslag så ser vi när flest kan nästa vecka!
  • carrro84

Jag är ju också hemma så jag kan när som helst nästa vecka!

Tänkte kolla om det är någon som kan rekomendera en bra frisör här i borås??  Sist jag var hos en frisör här i borås för ca 3 år sedan var jag på vivåga.. men den gången blev jag inte nöjd alls. Den tjejen som klippte mig hade så bråttom på rast så hon tvättade inte ens håret på mig utan bara klippte och tog betalt typ :( sånt gillar jag inte! 

• tindratindra
    carrro84 skrev 2010-09-15 12:39:25 följande:
    Jag är ju också hemma så jag kan när som helst nästa vecka!

Tänkte kolla om det är någon som kan rekomendera en bra frisör här i borås??  Sist jag var hos en frisör här i borås för ca 3 år sedan var jag på vivåga.. men den gången blev jag inte nöjd alls. Den tjejen som klippte mig hade så bråttom på rast så hon tvättade inte ens håret på mig utan bara klippte och tog betalt typ :( sånt gillar jag inte! 
    Jag rekomenderar Åsa på Bond. Jag har iaf alltid blivit nöjd. Har klippt mig där tre gånger tror jag. Men jag saknar ändå MIN frisör i sundsvall =) Svårt att byta när man gått till samma i flera år...
  • carrro84
    tindratindra skrev 2010-09-15 13:34:21 följande:
    Jag rekomenderar Åsa på Bond. Jag har iaf alltid blivit nöjd. Har klippt mig där tre gånger tror jag. Men jag saknar ändå MIN frisör i sundsvall =) Svårt att byta när man gått till samma i flera år...
    Ja har man en gång hittat "sin" frisör så är det svårt att hitta en som är lika bra... saknar också min frisör som finns i malmö :(  Jag har faktiskt hört att Bond ska vara bra så jag ska absolut kolla upp det :)
  • K79
    Hoodoo skrev 2010-09-15 11:27:12 följande:
    Synd :(

Men vad sägs att vi skriver upp lite förslag till nästa vecka redan nu så kan vi se vilken dag som passar flest. Jag som går hemma kan hela dagen varje dag förutom stunden när jag ska till barnmorskan eller spec. mödravården.

Så ni som vet att ni bara kan enstaka dagar skriv upp era förslag så ser vi när flest kan nästa vecka!
    Bra idé att skriva ner förslag redan nu! Blir ju lätt att man är uppbokad.
    Jag tror förresten jag måste hoppa fikan imorgon... Men jag hoppas det blir något nästa vecka =)

För mig passar tisdag & torsdag bäst nästa vecka, så jag föreslår det, så får ni fylla på ifall andra dagar passar er bättre.

Tisdag 21/9 kl. 17
    K79 (katarina)

Torsdag 23/9 kl. 17
    K79 (katarina)
  • Maria A 78

Jag måste också hoppa fikan imorgon :(

Jag kan tyvärr varken tisdag och torsdag i nästa vecka heller, men det kommer fler tillfällen hoppas jag. På tisdag är det dags för en tur till Umeå igen... jag har alltid tyckt att det varit ganska kul att resa med jobbet någon gång emellanåt, men nu känns det bara jobbigt... Men det är väl bara att räkna ner tiden. Och på torsdag fyller min älskling år så så måste jag vara hemma och fira honom :)

Emma: Har du fått klartecken på havandeskapspenning?

Hoodoo: Jobbigt med värkarna! Hoppas det lugnar ner sig och att bebisarna stannat där de är ett tag till.

Tindratindra: Lycka till imorgon!!!

Kidden: Jisses vilket bra blodvärde, vad käkar du egentligen? Jag äter två järntabletter varje kväll nu ihop med ett glas juice, hoppas att det ska göra susen.

Carrro84: Håller med om att Bond är bra, så testa dem.

• Hoodoo

Blir inte så mycket fika ensam så får väl också dra mig ur om ingen plötsligt får för sig att de kan trots allt :P

Men nästa vecka satsar vi på och om någon kan bättre en annan dag skriv upp den!
    Jag kan fika många gånger på en vecka :D

Tisdag 21/9 kl. 17
    K79 (katarina)
    Hoodoo (Sofia)

Torsdag 23/9 kl. 17
    K79 (katarina)
    Hoodoo (Sofia)

Maria A 78 - Ja, jag har sagt åt dem att innan 1oktober så får de inte se dagens ljus varken för mig eller läkarna så får hoppas de kan hålla sig kvar lite till för jag har saker att göra här hemma. Hade ju inte packat väska eller något när de starta men börjat nu när de verkar som om de finns risk att jag får åka upp tidigare än jag planerat själv.

carrro84 - Jag brukar inte bli nöjd när jag går och klipper mig här i Borås men jag säger också Bond. De har varit bäst hittills när jag testat mig runt så dit skulle jag nog gå igen :D

• Seraphia

Ledsen att jag missade fikat, har åkt på världens förkylning eller nåt, yr huvudvärk och allmänt kass.

Tack för alla välkomnande förresten!

Men det där med bra frisörer i Borås är riktigt svårt, har tyvärr ingen jag kan rekommendera än.

• Elin o Simons mamma

Iförrgår tvättade jag alla våra små kläder och igår var våra vänner här med sitt skötbord som de inte hade användning för av längre. Så nu ska här strykas bebiskläder och läggas på plats. Har även börjat packa BB-
    väskan lite smått då vi åker till Strömstad imorgon för att vara gudföräldrar åt våra kompisars pojk som döps på söndag.

Funderar på att ta mig ner till stan strax för att inhandla en liten body i storlek 44 då alla våra kläder i är  i 50/56 eller större. Och dessa kanske är förstora första tiden då lillbus kommer att födas 2 veckor före bf såvida han inte är lika lång som hans storasyster var.

Tar och lägger till mig på fikalistan till nästa vecka.

Tisdag 21/9 kl. 17

K79 (katarina)
    Hoodoo (Sofia)
    Kidden (Camilla)

Torsdag 23/9 kl. 17
    K79 (katarina)
    Hoodoo (Sofia)
    Kidden (Camilla)

Maria A 78 skrev 2010-09-15 21:39:55 följande:

Kidden: Jisses vilket bra blodvärde, vad käkar du egentligen? Jag äter två järntabletter varje kväll nu ihop med ett glas juice, hoppas att det ska göra susen.
    Japp, mitt blodvärde kan ingen klaga på och jag vet faktiskt inte vad jag äter som gör att det är så högt heller. Det enda jag kan komma på är att vi använder vår gjutjärnsstekpanna väldigt mycket här hemma, sedan äter jag mycket frukt och grönsaker.
    Hoppas att dina järntabletter gör susen ihop med juicen!!
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011