• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79

Nej, jag är inte tillbaka på jobbet. Hemma nästa vecka också, så passar det alla tidigare så funkar det även för mig Men jag säger också som Maria - det beror på hur jag känner mig också, men nästa vecka har jag bestämt att det skall vara bra :-P

Bra att du kollade upp det Maria! Man vet ju inte.. man vill ju inte att det skall komma igång redan. Hur känns det av att varit hemma idag?

• Maria A 78
    K79 skrev 2010-11-04 17:08:53 följande:
    Nej, jag är inte tillbaka på jobbet. Hemma nästa vecka också, så passar det alla tidigare så funkar det även för mig Men jag säger också som Maria - det beror på hur jag känner mig också, men nästa vecka har jag bestämt att det skall vara bra :-P

Bra att du kollade upp det Maria! Man vet ju inte.. man vill ju inte att det skall komma igång redan. Hur känns det av att varit hemma idag?
    Blev inte en heldag hemma idag, busig som jag är... Först föräldrakurs 8-10, sen kände jag att jag var tvungen att ta ett par timmar på jobbet så att jag skulle kunna vara därifrån i lugn och ro. Men det var vääääldigt skönt attt gå hem efter lunch och i eftermiddag har jag bara tagit det lugnt. Tagit ett varmt bad och sovit middag :) Sammandragningarna gör inte lika ont idag så antingen har det redan hjälpt eller så är det en mellandag... återstår att se... fast det är kvällarna som brukar vara värst så jag får se hur det känns ikväll.
  • K79
    Maria A 78 skrev 2010-11-04 17:45:36 följande:
    Blev inte en heldag hemma idag, busig som jag är... Först föräldrakurs 8-10, sen kände jag att jag var tvungen att ta ett par timmar på jobbet så att jag skulle kunna vara därifrån i lugn och ro. Men det var vääääldigt skönt attt gå hem efter lunch och i eftermiddag har jag bara tagit det lugnt. Tagit ett varmt bad och sovit middag :) Sammandragningarna gör inte lika ont idag så antingen har det redan hjälpt eller så är det en mellandag... återstår att se... fast det är kvällarna som brukar vara värst så jag får se hur det känns ikväll.
    Skönt att det kändes bättre! Får hoppas det hjälpte så snabbt :)
    Förstår att du ville avsluta saker på jobbet, det är nog smart så man känner att man kan vara hemma i lugn o ro :)
  • carrro84

Har ni fått erat "startpaket" ifrån FK??? Det är ju över en månad sedan som jag skickade in moderskapsintyget... Ringde iaf till FK och frågade och fick till svar att min handläggare inte hade hunnit att skicka ut mina papper!!!! Herregud hur ska det då gå när jag fyllt i dom och skickat in alla uppgifter? Om dom inte ens kan skicka ut tomma papper på över en månad!

Ang tiden för fika så tänkte jag mest på att det alltid är ganska mycket folk vid 17 eftersom folk slutat jobbet då, vad säger ni om 13 -14 tiden istället? 

Kom ju på att vi har visning på lägenheten på ons nästa vecka så det får bli tisdag för mig! 

Fika Tis 9 nov
    Katarina
    Carro
    Maria

Fika Ons 10 nov
    Katarina
    Maria 

• bamse10
    Hoodoo skrev 2010-11-02 18:50:39 följande:
    Sofia har fått sina karate kidz och den ena (storasyster) är verkligen en vilde precis som i magen.
    Två små tjejer blev det i fredagsmorse, stora syster Idun på 3010g och lillasyster Ylva på 2710g.

Jag har lättat 10 kg på 4,5 dygn och är fortfarande otroligt svullen så mer försvinner nog utan problem men ack vad ont man får överallt. Kan inte säga att jag skulle vilja gå igenom ett snitt igen men helt klart värt de när man har de små liggades nära. Tom när Idun håller igång nästan hela natten för att sedan somna och då vaknar nästa och man inte får en timmes sömn när man skulle behöva de som mest!

Nu har vi äntligen kommit hem. 4 nätter på BB EVA och vi trivdes riktigt bra där men David hade otroligt långtråkigt men jag var helt borta de första dygnen så hade inte ont av de men sedan igår när jag orkade va uppe och gå så började min hemlängtan. Minns inte ens riktigt hur jag kom från uppvaket till vårt rum och då hade jag ändå legat på uppvaket över 7h. Och som de heter är borta bra men hemma bäst.

Kommer inte med på fika på ett bra tag men orkar jag så kommer jag in och läser samt skriver här.

Men tror att jag kommer vara upptagen av våra underbara små tjejer ett tag framöver.
    grattis!
  • kristiejade

Jag kan på tisdag.  Ses!

Fika Tis 9 nov

Katarina
    Carro
    Maria
    Kristie

Fika Ons 10 nov
    Katarina
    Maria

• K79

Hur mår ni allihop?

Hur har det gått för dig Maria, känner du dig bättre?

Jag är bara såå uttråkad av att ligga hemma i soffan.. Men det behövs efter att varit iväg i helgen.. får massa sammandragningar .. Vi var på profylaxkurs igår, så nu har vi lärt oss att andas :P

• tindratindra
    kristiejade skrev 2010-11-07 10:04:51 följande:
    Jag kan på tisdag.  Ses!

Fika Tis 9 nov
    Katarina
    Carro
    Maria
    Kristie

Fika Ons 10 nov
    Katarina
    Maria
    Jag kan tyvärr inte komma imorgon eftersom jag är i sundsvall.. Imorgonkväll kommer vi hem :) Så nästa fika kommer jag på!
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • shopgirl80

Sitter i bilen på väg hem från Ullared. Det gör ont lite här å var mest i fogarna bak Dock var det ett bra besök, första gången för Viktor, han var skeptisk å förundrad men jag tror han kan tänka sig att åka dit igen

Grattis till flickorna Sofia. Vilka fina namn ni har valt. Hps att du har hittat in i någon rutin.

Jag hänger gärna på å fikar i morgon. Ska på fsk-info kl 17 så det får bli tidigare om det går.

• Maria A 78
    Katarina: Jo, det är bättre, men det varierar från dag till dag. Men jag har i alla fall inte haft så ont som jag hade förra veckan. Sen är jag ju ganska kass på att ta det lugnt... idag har Mathias också varit ledig och vi skulle börja tapetsera om i sovrummet. Trots att han säger till mig att sätta mig i soffan så står jag där och river ner de gamla tapeterna... Men det är ju så trååååkigt att ligga i soffan! Så jag förstår hur uttråkad du är!

Carro: Jag har fått mitt välkomstpaket, tog bara nån vecka tror jag. Konstigt att det ska ta sån tid för dig.

Bamse10: Hur går det för dig och din lille kille? Har ni fått nån rytm i vardagen än? Vad heter han?

Jag ska också gå på försäkringskassans info imorgon, så det vore bra för mig att fika innan. Vad säger ni om kl 15?
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011