• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Hoodoo
    carrro84 skrev 2010-11-02 20:37:51 följande:
    Ååååå GRATTIS!!!!! 
    Vad roligt med två små tjejer =) Är dom lika varandra?
    Hoppas verkligen att ni mår bra hela familjen!
    Förstår att du inte kommer med på fika ett tag framöver!
    De är inte de minsta lika, möjligtvis att de har samma ögonfärg men inte så konstigt när båda är blåögda men ingen risk att ta fel på dem Skrattande

Men jag blandar ihop namnen ändå, blir alldeles för mycket att hålla koll på två. Hade problem att skilja på våra två vovvar innan. Kallade min tik för "killen" och hanen för "dockan" när jag prata med dem. Går inte bättre de här...
  • tindratindra
    Hoodoo skrev 2010-11-02 18:50:39 följande:
    Sofia har fått sina karate kidz och den ena (storasyster) är verkligen en vilde precis som i magen.
    Två små tjejer blev det i fredagsmorse, stora syster Idun på 3010g och lillasyster Ylva på 2710g.

Jag har lättat 10 kg på 4,5 dygn och är fortfarande otroligt svullen så mer försvinner nog utan problem men ack vad ont man får överallt. Kan inte säga att jag skulle vilja gå igenom ett snitt igen men helt klart värt de när man har de små liggades nära. Tom när Idun håller igång nästan hela natten för att sedan somna och då vaknar nästa och man inte får en timmes sömn när man skulle behöva de som mest!

Nu har vi äntligen kommit hem. 4 nätter på BB EVA och vi trivdes riktigt bra där men David hade otroligt långtråkigt men jag var helt borta de första dygnen så hade inte ont av de men sedan igår när jag orkade va uppe och gå så började min hemlängtan. Minns inte ens riktigt hur jag kom från uppvaket till vårt rum och då hade jag ändå legat på uppvaket över 7h. Och som de heter är borta bra men hemma bäst.

Kommer inte med på fika på ett bra tag men orkar jag så kommer jag in och läser samt skriver här.

Men tror att jag kommer vara upptagen av våra underbara små tjejer ett tag framöver.
    Stort grattis =)
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Elin o Simons mamma
    Hoodoo skrev 2010-11-02 18:50:39 följande:
    Sofia har fått sina karate kidz och den ena (storasyster) är verkligen en vilde precis som i magen.
    Två små tjejer blev det i fredagsmorse, stora syster Idun på 3010g och lillasyster Ylva på 2710g.

Jag har lättat 10 kg på 4,5 dygn och är fortfarande otroligt svullen så mer försvinner nog utan problem men ack vad ont man får överallt. Kan inte säga att jag skulle vilja gå igenom ett snitt igen men helt klart värt de när man har de små liggades nära. Tom när Idun håller igång nästan hela natten för att sedan somna och då vaknar nästa och man inte får en timmes sömn när man skulle behöva de som mest!

Nu har vi äntligen kommit hem. 4 nätter på BB EVA och vi trivdes riktigt bra där men David hade otroligt långtråkigt men jag var helt borta de första dygnen så hade inte ont av de men sedan igår när jag orkade va uppe och gå så började min hemlängtan. Minns inte ens riktigt hur jag kom från uppvaket till vårt rum och då hade jag ändå legat på uppvaket över 7h. Och som de heter är borta bra men hemma bäst.

Kommer inte med på fika på ett bra tag men orkar jag så kommer jag in och läser samt skriver här.

Men tror att jag kommer vara upptagen av våra underbara små tjejer ett tag framöver.
    Åhh, grattis till två små tjejer!!

Här hemma har vi en liten förkyld kille . Tycker det är jättejobbigt när han är så täppt i näsan. Ringde sjv.uppl innan och de rekommenderade koksaltlösning och högläge på sängen efter att ha rådfrågat Barn.ssk. Blir det värre eller om vi känner oss orolig skulle vi höra av oss igen så får vi komma upp.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

Jättegrattis till dina tjejer, Sofia! Stora bebisar för att vara tvillingar väl? Hoppas de hittar samma dygnsrytm snart :)

Hoppas din kille piggnar till snart, Camilla. Förstår att det är jobbigt när de små är sjuka... Nu när jag oroar mig för hur min tjej har det i magen, så tror man att det ska vara mer bekymmersfritt när hon är ute... men så är nog inte fallet, det dyker väl upp andra saker att oroa sig för då antar jag.

Jag och sambon åkte till Ullared efter jobbet idag... fick en hel del roligt med oss hem, men herregud vad jobbigt det var. Ont i fötterna och onda sammandragningar hela tiden. Blev nog lite för mycket på en dag helt enkelt, får shoppa på helgerna framöver :)

Jag är som vanligt på för fika!

• tindratindra
    Elin o Simons mamma skrev 2010-11-02 21:39:00 följande:
    Åhh, grattis till två små tjejer!!

Här hemma har vi en liten förkyld kille . Tycker det är jättejobbigt när han är så täppt i näsan. Ringde sjv.uppl innan och de rekommenderade koksaltlösning och högläge på sängen efter att ha rådfrågat Barn.ssk. Blir det värre eller om vi känner oss orolig skulle vi höra av oss igen så får vi komma upp.
    Juni har också varit förkyld. Men hon blev bara lite täppt i näsan så det var inte så farligt.. Men för oss funkade det med koksalt, som vi köpte på apoteket. Tror faktiskt att det finns nässprej för dom här små också om dom är jätte täppta.  Jag var också orolig, dom är ju så små.. Men det är nog väldigt vanligt att dom blir förkylda under det första året.. Hoppas han kryar på sig!!

Jag följer gärna med och fikar, men just nu är jag i sundsvall.Så jag kan efter tisdag nästa vecka för då kommer jag hem
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Elin o Simons mamma
    tindratindra skrev 2010-11-03 09:33:28 följande:
    Juni har också varit förkyld. Men hon blev bara lite täppt i näsan så det var inte så farligt.. Men för oss funkade det med koksalt, som vi köpte på apoteket. Tror faktiskt att det finns nässprej för dom här små också om dom är jätte täppta.  Jag var också orolig, dom är ju så små.. Men det är nog väldigt vanligt att dom blir förkylda under det första året.. Hoppas han kryar på sig!!

Jag följer gärna med och fikar, men just nu är jag i sundsvall.Så jag kan efter tisdag nästa vecka för då kommer jag hem
    Vi har oxå kört med koksaltdroppar och det verkar fungera bra. Känns som om han är bättringsvägen allaredan. Har inte nyst och hostat fullt lika mycket idag. Men oj vad trött jag är idag då jag inte sovit riktigt bra inatt.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • K79

Grattis Sofia!! =))

Camilla, skönt att Simon är på bättringsvägen!

En fika borde jag kunna släpa mig ut på, det är ju inte så ansträngande :) Var ju ett tag sen så vore kul att träffa er!

Jag börjar fylla i det som passar mig, så får ni lägga till fler dagar om andra dagar passar bättre.

Fika Tis 9 nov
    Katarina

Fika Ons 10 nov
    Katarina

• carrro84

Tänkte lite ang tid för fikat.. Vilka är det som fortfarande jobbar??? Är det bara du nu Maria? Eller är du tillbaka på jobbet Katarina? 
    Tänkte att vi kanske kunde ta fikat lite tidigare på eftermiddagen annars?

Fika Tis 9 nov

Katarina
    Carro

Fika Ons 10 nov
    Katarina
    Carro

• Maria A 78

Nu är det nog ingen som jobbar för tillfället för nu är även jag sjukskriven. Har de senaste dagarna haft riktigt onda sammandragningar/förvärkar så jag ringde till förlossningen för att kolla upp det igår. Jag fick komma dit på undersökning, det var ingen fara med mig men det är lite för tidigt att ha så ont så jag blev sjukskriven i 2 veckor. Förmodligen har det varit lite för mycket den senaste tiden så kroppen säger ifrån. Så nu ska även jag ligga på soffan och bli uppassad :)

Jag kan nog fika båda dagarna men det är lite beroende på vilken tid det blir och hur jag mår.

Fika Tis 9 nov
    Katarina
    Carro
    Maria

Fika Ons 10 nov
    Katarina
    Carro
    Maria

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011