• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra
    shopgirl80 skrev 2010-11-18 20:26:14 följande:
    Hej

Vägbeskrivning hem till mig i Lundaskog.

Med bil:
    Kör gamla Göteborgsvägen, förbi Tullen, SP och bilprovningen. När du har Porschecenter på höger sida är du vid en rondell. Kör rakt igenom den och ta sedan första gatan ner till höger (Lundåsavägen). Vägen smalnar av precis innan man ska svänga. Kör ca 25 m och sväng sedan höger (Lundsdalsvägen). Jag bor i ett rött hus med en åtta på väggen.

Med buss:
    Buss nr 159, mot Sandared, går från Södra torget kl 13:40. När ni kommer till samma rondell osm ovan kan ni trycka för då stannar den vid rätt hållplats. Precis efter Lundåsavägen.  Gå ner på Lundåsavägen och sedan in på Lundsdalsvägen.

Hoppas att ni har en bra kväll, så ses vi i morgon!
    Vi ses imorgon =) Jag och Juni kommer!
    www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • shopgirl80

Om ni inte hittar får ni ringa 0702-131013

• K79

Najs, syns senare!

Synd att du inte kunde hänga med Maria. Hur mår du nu? och hur känns det efter att ha jobbat lite, märker du ngn skillnad?

• shopgirl80

Det är bara att gå ut med sjön, badplatssidan. När sjön är "slut" fortsätt rakt fram så du kommer ut typ vid SP. Sen är det bara att gå ner för backen å följa de övriga instruktionerna.

• carrro84

Ja den vägen har vi gått många ggr med hundarna =) Så det ska inte vara några problem att hitta!

• Maria A 78
    K79 skrev 2010-11-19 06:58:56 följande:
    Najs, syns senare!

Synd att du inte kunde hänga med Maria. Hur mår du nu? och hur känns det efter att ha jobbat lite, märker du ngn skillnad?
    Men herregud, vad gör du uppe klockan 7 när du är ledig?! Glad

Ja, det var tråkigt att jag missade fikan Rynkar på näsan Hoppas ni hade trevligt och att Emma bjöd på en massa gott Flört

Ingen större skillnad på sammandragningarna tror jag. De känns väldigt kraftiga och ibland gör de ont, men det ska ju inte vara någon fara. Däremot är det jobbigt att jobba hela dagarna, orken börjar tryta vid lunch. Men det är ju nedräkning nu så det är bara att härda ut.

Var hos barnmorskan idag, allt såg fint ut, skönt!!! Pratade med henne om mina onda händer, man kan tydligen få låna stödskenor på vårdcentralen om man behöver. Är det någon mer än jag som har ont i händerna?

Ha en skön fredagskväll allihop!
  • K79

Ja, det kan man undra Maria... Men har blivit så utvilad av att vara hemma så vaknar o äter frukost med Linus, sen förblir jag vaken :) Jag som egentligen inte alls är en morgonmänniska.. Det bjöds på jättegod hembakad annanaspaj :)) Tack Emma!! Förstår att det är jobbigt att jobba hela dagarna.. men det är ju inte långt kvar :) Och skulle hon komma nu så är det ju ingen fara, det är ju bra :)) Vi får hoppas våra förlossningar går jättesmidigt med tanke på hur vältränad livmodern borde vara :)

• shopgirl80

Tack alla för en trevlig em igår. Kul att ha nåt att fylla dagen med när man går hemma.

Caroline: du glömde Junis Barbapappafilt här.

Jag undrar oxå vad du gör uppe så tidigt Katta, passa på att sova. Det går fortare än vad du kan tro till nätterna mest är nåt plågsamt att genomlida

Ha en bra helg alla, jag njuter av att vinterstudion är igång

• Maria A 78

Visst kommer våra förlossningar gå som på en dans, Katarina. Med livmodrar som tränar konstant kan det inte gå på annat sätt, våra bebisar kommer flyga ut :) Har du något mer läkarbesök bokat eller vad händer när de här två sjukskrivningsveckorna är slut?

Sitter också och kollar på vinterstudion, underbart helgnöje på vintern. Dessutom går det ju bra idag :)

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011