• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79

Jag sover för fullt :) längesen jag var såhär utvilad, men ja,.. jag fasar för de nätter man inte kan sova alls.. har ju redan problem med det pga höfterna.. och om jag är tillbaka på jobbet och inte kan sova, ojoj, det vet jag inte hur det skall då :P Nåja, den dagen, den sorgen. Maria: japp, de gav mig ett nytt läkarbesök nästa tisdag så får vi se status då. Men då måste allt vara i sin ordning har jag bestämt.. orkar inte med att inte kunna göra något, så trist.. Hoppas ni har en skön lördagskväll! Själv ligger jag på soffan medans Linus står i köket och lagar mat, så snart är det mat och ytterligare soffläge framför TV'n! Härligt med helg så jag slipper sitta här hemma ensam:)

• K79

haha, vad fan händer med mina radbryt, de försvinner!?

• Maria A 78

Hej, hur går det för er?

Jag tror att min lilla tjej håller på att fixera sig, för det bökar rejält nertill tidvis och kommer stötvis av ilande smärta. Kul att det händer nåt Skrattande Magen har sjunkt ner en del också. Hon får väldigt gärna komma nån vecka för tidigt även om jag inser att det är större chans att hon kommer lite senare... som på julafton ;)

Har packat ihop det mesta i väskan också, blev inte så mycket faktiskt, mest lite sköna kläder... tänkte köpa nån amnings-bh också, nån som har tips på vart man bäst gör det? Behöver man ha amningslinne också och vart köper man i så fall det? Har som vanligt ingen koll...

• carrro84
    Maria A 78 skrev 2010-11-23 21:48:44 följande:
    Hej, hur går det för er?

Jag tror att min lilla tjej håller på att fixera sig, för det bökar rejält nertill tidvis och kommer stötvis av ilande smärta. Kul att det händer nåt Skrattande Magen har sjunkt ner en del också. Hon får väldigt gärna komma nån vecka för tidigt även om jag inser att det är större chans att hon kommer lite senare... som på julafton ;)

Har packat ihop det mesta i väskan också, blev inte så mycket faktiskt, mest lite sköna kläder... tänkte köpa nån amnings-bh också, nån som har tips på vart man bäst gör det? Behöver man ha amningslinne också och vart köper man i så fall det? Har som vanligt ingen koll...
    Kul att det händer något =) 

Jag tycker inte att du ska köpa någon amnings bh... många som jag känner som har fått barn har inte kunnat använda dom ändå, jag har köpt 2 st amningslinnen som man kan ha innan brösten "stabiliserat" sig.  Jag har köpt mina linnen på lindex men det finns med all säkerhet på de flesta ställen som säljer underkläder tror jag. 
  • tindratindra

Jag köpte två amningsbhar på hm, och så beställde jag en lite dyrare på internet. Dom från hm älskar jag, jättebra och sååå sköna. Använder dom nu med ibland fast jag slutat amma för länge sen. Så dom kan jag rekommendera. Nu tycker jag at era bebisar snart ska börja titta ut :)

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78

Tack för tipsen, var på HM och köpte en amnings-BH och ett amningslinne idag. Det får räcka till att börja med, trivs jag med det får jag komplettera sen.

Tycker också det börjar bli dags för våra bebisar att komma :)

• K79

Du får ut och gå för fullt Maria och roa dig med Mattias så att det sätter igång lite tidigare
    Hur känns dina förvärkar annars?

Hur mår ni alla annars? Haft en bra helg?

Här är det lungt o stilla, sitter o äter pepparkakor och dricker mjöl, gott!.. mysigt att sitta inne när det snöar ute :)

Inte kommit nån bebis Kristie?

• Maria A 78

Ja, det börjar snart bli dags att ta till tjuvknepen ;) Bara tre veckor kvar! Jodå, förvärkar finns det rätt gott om... olika mycket olika dagar, hänger samman med hur mycket jag vilar.

Hur går det för dig (Katarina) med sammandragningarna, är det detsamma? Var det i veckan du ska till läkaren igen?

Jag har haft en bra helg. Igår blev jag trött på att sitta hemma varenda kväll så jag fick med mig några kompisar ut och äta, och orkade även hänga med till Bara och ta en drink efteråt :) Man blir lite uttittad när man kommer med Borås största mage dock...

Håller med, mysigt med all snö :)

• kristiejade

Ingen bebis än...slemproppen kom igårSkäms...Hoppas att han komma snart-9 dagar kvar! Jag mår bra. Hoppas att alla andra mår också bra!

• Maria A 78
    kristiejade skrev 2010-11-29 09:32:05 följande:
    Ingen bebis än...slemproppen kom igårSkäms...Hoppas att han komma snart-9 dagar kvar! Jag mår bra. Hoppas att alla andra mår också bra!
    Spännande Skrattande Du får uppdatera när det händer något mer!
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011