Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag gick på gympa där åldrarna var väldigt blandade. Pratade med en tant på ca 60. Sa att min mamma passade min son när jag gympade. Tanten frågade om han tog flaskan. Ja, sa jag, jag ammar inte. Men det som är så mysigt, sa hon. Det tycker inte min son, svarade jag. Han höll på att dö av amningen.
värst är väl alla dessa så kallade medsystrar som ska tycka och tänka en massa - och allra helst i kombination med tex att man är på en mammagrupp på BVC eller liknande.
12 mammor närvarande varav 9 ammar.... varav 5 var prematurbarn som ammades. Att jag då satt med min prematur och kämpade med att överhuvud taget få i honom mat med flaska det fick givetvis en massa kommentarer...
att han också var mitt första barn gjorde ju inte mig mindre osäker som mamma heller...
Hmm, ja det var nog när en ingift släktning till sambon, som jag aldrig tidgare träffat och som jag inte ens visste vad hon hette, frågade varför dottern fick flaska (hon hade ännu inte presenterat sig). Dum som jag var svarade jag att det var för att jag inte ammade. Hon stirrade på mig med uppspärrade ögon och fick ur sig "stackars, stackars ditt barn!"
Ytterligare en är " Jag tycker faktiskt att man ska amma, annars är man så himla lat och egoistisk och det är ju faktiskt det bästa i alla lägen". Just det där med "lat" tycker jag är en spännande egenskap som lyfts fram ganska ofta
Märkligt nog, sånt jäkla meck det är med flaskor, pulver, rätt napp och allt vad det nu är...
Oj vad det känns skönt nu inför nr.2 att man varit med ett tag och vet hur man ska bemöta liknande kommentarer
Tycker att det är tragiskt att man ska behöva stå ut med vad som helst bara för att man inte följer normen (vilket säkert långtidsammande stackars mammor också håller med om). Tänk om vi alla bara kunde respektera varandra lite mer. Och när det kommer från sjukvårdspersonla är det ju så att man blir mörkrädd ![]()