Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Alla kan amma, sa bm inför mitt andra barn. Ja, det beror ju på hur man definierar det. Men inte ens alla barn kan få ett tillräckligt tag.
Min värsta kommentar är nog utan tvekan, "Du MÅSTE försöka amma, annars kommer barnet bli lika sjukt som T*." Personen som de hänvisade till är den person med flest allergier av alla jag någonsin hört talas om. Han är till och med allergisk mot el!
Knappt nå stressande att tänka så när man redan sitter och gråter dygnet runt för att man inte får till amningen. :-S
Råmjölken är såå viktig, skrevs i en annan tråd igår. Oj då, konstigt att inte alla ungar som aldrig smakat råmjölk har kolat vippen.
Jag har inte fått några dumma kommentarer angående mitt beslut att sluta amma yngste sonen efter en månad. När folk inser att jag inte ammar, frågar de "Ammar du inte?" och då säger jag "Nej." End of story.
Att alla kan amma om dom bara försöker. Att jag nog var för lat för att försöka tillräckligt att ge mitt det allra bästa som finns. Jag är lat och bekväm som ger mitt flaskan. Hur fasiken nu man kan få det till att det är bekvämt att ge ersättning, undrar jag.