• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:13:53 följande:
    usch då :( finner inte ord!!!

har oxå ganska jobbiga historier.. men det är 3 stycken och orkar inte dra dem just nu.. men gällande vårt tredje barn så låg jag inne nästan hela grav, väldigt jobbig o påfrestande tid. de satte igång mig i v37 när jag var öppen 7 cm så fanns knappt inga livsteckan på henne.. navelsträngsprolaps och jag blir urakut snittad.. hela magen var blå lila när de var klara..

på grund av den stressiga grav samt fakta att det var problem att amma de andra två (inte psykiska eller lathetsproblem) så ville de ge mig en spruta för att utesluta mjölkproduktion. men det sa jag nej till.. ville verkligen amma.

men med en otroligt svår grav, totalt kaos när lillan nästan dör i förlossningen samt attd et blev kejsarsnitt o 3 veckor tidigt så kom ingen mjölk.. hon sög o jag pumpade.. men nej.. läkaren sa att kroppen inte orkade efter allt vad den utsattes för..

jag kanske är trött.. men vad fick du för kommentar?
    Usch vad hemskt du måste ha haft det  Beklagar det! 

Svägerskan sade "Skulle aldrig få för mig att ge mina barn ersättning jag är en riktig kvinna". Det var hennes sätt att hantera sitt liv  
  • Mariohn
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:15:30 följande:

Svägerskan sade "Skulle aldrig få för mig att ge mina barn ersättning jag är en riktig kvinna". Det var hennes sätt att hantera sitt liv  
    Förlåt "SJUNKA SÅ LÅGT att jag gav ersättning"  Det är tydligen lågt
  • Siamüsen
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:13:57 följande:
    Min mans syster. Hon är som hon är och jag rycker på axlarna. Hon är inte ond. Hon har bara inte åstadkommit så mycket och ibland verkar det som om hon lever på sådana småsaker som att hon kunde amma men inte jag. Det kallas att greppa efter halmstrån. Och det får man om man behöver. Jag blir inte sur. Jag tycker mest synd. 
    Nej, bara att skratta åt egentligen.
  • Kaosmamma
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:15:30 följande:

ja det var väldigt omvälvande... vet inte om det är pga av alla mediciner jag tog under grav osv.. som vår dotter är så sjuk som hon är heller :( kolla gärna min blogg.. har varit med om flera gånger där jag trott att hon ska mista livet.. hon har svårt med andningen o vi ligge rnne 1-3 ggr(mån på sjukhus i mycket svåra o allvarliga anfall där hon inte kan syresätta sig.. (kolla kategori älskade astmabarn)

aaaahhh... men hallå, den satt fint va? ojojoj... haha förlåt men det är nog något av det värsta jag hört!! :)
  • Mariohn
    Siamüsen skrev 2010-07-15 00:16:24 följande:
    Nej, bara att skratta åt egentligen.
    Eller gråta. 
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:21:32 följande:
    ja det var väldigt omvälvande... vet inte om det är pga av alla mediciner jag tog under grav osv.. som vår dotter är så sjuk som hon är heller :( kolla gärna min blogg.. har varit med om flera gånger där jag trott att hon ska mista livet.. hon har svårt med andningen o vi ligge rnne 1-3 ggr(mån på sjukhus i mycket svåra o allvarliga anfall där hon inte kan syresätta sig.. (kolla kategori älskade astmabarn)

aaaahhh... men hallå, den satt fint va? ojojoj... haha förlåt men det är nog något av det värsta jag hört!! :)
    Vill jättegärna läsa men du får länka upp det relevanta för jag orkar inte läsa igenom en hel blogg nu Inboxa
  • rumpkullan

Flaskmatade min dotter med bröstmjölk eftersom hon vägrade ta bröstet trots att jag hade massor med mjölk.

Min man sitter och matar vår dotter på en släktträff och när en släkting ser det spänner hon ögonen i mej och säger högt och tydligt så alla ska höra:
    -Du vet väl att det inte är amningen som förstör brösten? 

Jag fattade ingenting utan bara gapade av förvåning.
    Som tur var visste i princip alla andra hur det låg till så hon gjorde ju bort sig rätt rejält  *skrattar elakt* 

• Mariohn
    rumpkullan skrev 2010-07-15 00:31:50 följande:
    Flaskmatade min dotter med bröstmjölk eftersom hon vägrade ta bröstet trots att jag hade massor med mjölk.

Min man sitter och matar vår dotter på en släktträff och när en släkting ser det spänner hon ögonen i mej och säger högt och tydligt så alla ska höra:
    -Du vet väl att det inte är amningen som förstör brösten? 

Jag fattade ingenting utan bara gapade av förvåning.
    Som tur var visste i princip alla andra hur det låg till så hon gjorde ju bort sig rätt rejält  *skrattar elakt* 
    åååw maaaj gaawd    Den har jag också hört. "Rädd att få hängtuttar eller?"  Eh nej.  Mina bröst är inte min personlighet och de kommer förmodligen att vara fetheta oavsett vad jag gör med dem. OCH även om det skulle vara så att jag hade ångest inför att f hängbröst s¨är det väl en valid ångest? Mår man så dåligt i sig själv ska väl ingen annan döma?  När jag fick den kommentaren var jag så jävla kass som människa att jag svarade "jag är inte orolig för att se ut som du, jag kan bara inte"
  • Kaosmamma

Mariohnym: sitter med mobilen nu.. Stängde precis av datorn ;) så kan inte fixa med länk. det är inte så mycket att läsa, är till 70 procent bilder typ. Finns en kategori med "älskade astmabarn" o där finns några inlägg.. No big deal haha du måste inte gå in, nämnde det bara nu när jag tog upp historien :)

Nu ska denna lata mamma gå o lägga sig ;) hörs säkert imorrn ;) natti på er alla om det än är psykotiska mammor eller ni som inte är riktiga kvinnor och även godnatt till alla fulländade mammor! :)

• Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:35:51 följande:
    Mariohnym: sitter med mobilen nu.. Stängde precis av datorn ;) så kan inte fixa med länk. det är inte så mycket att läsa, är till 70 procent bilder typ. Finns en kategori med "älskade astmabarn" o där finns några inlägg.. No big deal haha du måste inte gå in, nämnde det bara nu när jag tog upp historien :)

Nu ska denna lata mamma gå o lägga sig ;) hörs säkert imorrn ;) natti på er alla om det än är psykotiska mammor eller ni som inte är riktiga kvinnor och även godnatt till alla fulländade mammor! :)
    Jag har hittat! Ska läsa nu SOv gott!
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar