• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • lokisse
    Tonx skrev 2010-08-08 12:44:11 följande:
    Svar på tal? Sån stor grej är det inte.
    Jag har ammat en länge och en sket jag i att amma. Eventuella kommentarer är ju liksom ingenting att bry sig om, om någon har nåt att säga så får dom göra det, om det dom säger är helt idiotiskt så anser jag att jag inte ens ska behöva argumentera om saken.
    Kallar någon mig pedofil för att jag ammar länge (har hänt) så behöver jag inte ett forum på internet för att förstå att det enda svaret (om något) den personen förtjänar är idiot.
    lokisse skrev 2010-08-08 10:36:42 följande:
    varför tror du att det är dom som inte ammat som har nagot i mot langtids ammning.
    vad jag sett brukar det handla om dom som ammat sina 6 manader norm amning som har nagot imot bade langtidsamning och att man inte ammar
    Hur fick du det till att det var de som inte ammat som gnäller på långtidsamning?
    det var den enda anledningen som jag kune fundera ut över varför du valde att skriva inlägget i traden.
    Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • Tonx
    lokisse skrev 2010-08-08 13:34:29 följande:
    det var den enda anledningen som jag kune fundera ut över varför du valde att skriva inlägget i traden.
    Ah, det är inte min erfarenhet iaf, tycker det brukar vara en väldigt blandad skara som beklagar sig över långtidsamning.

Men hur som helst så tycker jag hela amning/ersättningdiskussionen är helt absurd. Jag tycker inte ens det ska bli någon diskussion öht.
    Jag vill bara säga att det är fan lika illa vad man än gör... och att inta försvarsställning är som att hälla bensin på elden. När man börjar skita i folks (dumma) åsikter så har de inget mer att ta på. Säg ja, tack och amen tills dom inser att det är lönlöst...
  • Helene70
    Tonx skrev 2010-08-08 12:44:11 följande:
    Kallar någon mig pedofil för att jag ammar länge (har hänt) så behöver jag inte ett forum på internet för att förstå att det enda svaret (om något) den personen förtjänar är idiot.
    För att inte orka argumentera i frågan så verkar du väldigt aktivFlört
  • Tonx
    Helene70 skrev 2010-08-08 16:03:21 följande:
    För att inte orka argumentera i frågan så verkar du väldigt aktivFlört
    Jag argumenterar ju varken för eller emot amning/ersättning, utan det är just själva inställningen till diverse påhopp jag pratar om. Det är en annan diskussion såvitt jag vet.
  • mammi123
    Här och nu skrev 2010-08-08 13:32:07 följande:
    Hur gick det till när sköterskan satte dig i det avskilda rummet? Kommentarer osv?
    Jag var ju så totalt ovetande om detta med amningshysterin så jag tänkte inte på det! Sköterskan var nära pensionsåldern så hon hade varit med om alla "trender" o sa inte varför. Jag tyckte ju bara det var skönt att komma undan o mata i lugn o ro.

Men när jag satt där så gick den här två-barnsmamman förbi i jakten på ett av sina barn, o hon fick se mig.
    Sköterskan sa då till henne att: Det var ett tag sen dina var så små. Och då säger hon: Ja, men mina har aldrig fått flaska, hon såg sååå föraktfull ut, o jag begrep ingenting...

Hade det hänt idag skulle jag frågat vad det hade med saken att göra, men då blev jag så paff.

Det som stör mig mest är att ingen av dessa amningsfanatiker vet VARFÖR man inte ammar!  Det kan ju finnas giltiga skäl o som jag skrev förut, barnen växer upp o blir friska o dugliga människor vare sig dom ammats eller flaskmatats!

Så stå på er o låt ingen trycka ner er, lycka till!
  • Här och nu
    mammi123 skrev 2010-08-13 09:37:30 följande:
    Jag var ju så totalt ovetande om detta med amningshysterin så jag tänkte inte på det! Sköterskan var nära pensionsåldern så hon hade varit med om alla "trender" o sa inte varför. Jag tyckte ju bara det var skönt att komma undan o mata i lugn o ro.

Men när jag satt där så gick den här två-barnsmamman förbi i jakten på ett av sina barn, o hon fick se mig.
    Sköterskan sa då till henne att: Det var ett tag sen dina var så små. Och då säger hon: Ja, men mina har aldrig fått flaska, hon såg sååå föraktfull ut, o jag begrep ingenting...

Hade det hänt idag skulle jag frågat vad det hade med saken att göra, men då blev jag så paff.

Det som stör mig mest är att ingen av dessa amningsfanatiker vet VARFÖR man inte ammar!  Det kan ju finnas giltiga skäl o som jag skrev förut, barnen växer upp o blir friska o dugliga människor vare sig dom ammats eller flaskmatats!

Så stå på er o låt ingen trycka ner er, lycka till!
    Alla skäl är väl giltiga?
  • mammi123
    Här och nu skrev 2010-08-13 09:44:59 följande:
    Alla skäl är väl giltiga?
    Ja, men alla tycker inte det...
  • Här och nu
    mammi123 skrev 2010-08-13 11:04:39 följande:
    Ja, men alla tycker inte det...
    Då får de tycka det. Finns ju ingen amningslag.
  • mammi123
    Här och nu skrev 2010-08-13 11:24:44 följande:
    Då får de tycka det. Finns ju ingen amningslag.
    Vad menar du? Klart dom får, men många tar illa vid sig när dom blir kritiserade för att dom flaskmatar, är det inte det den här tråden handlar om?
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar