• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • VickeLilltroll
    Helene70 skrev 2010-08-14 11:24:32 följande:
    Jag tycker att dom som vill och klarar att ge flaska ska göra det, annars blir det amma o det går bra det med.
    Skrattande Heja Helene!
  • watership down
    Helene70 skrev 2010-08-14 11:24:32 följande:
    Jag tycker att dom som vill och klarar att ge flaska ska göra det, annars blir det amma o det går bra det med.
    gilla :D
  • 2010mamma

Jag har inte fått någon direkt kommentar, men blickar säger mer än ord ibland. Speciellt när folk frågar om jag ammar, då säger jag "nej." & då tittar dom på mig som att "jaahaaaaa...... ska du inte berätta varför?" Nej, det ska jag inte behöva göra.

• Här och nu
    2010mamma skrev 2010-08-20 20:54:56 följande:
    Jag har inte fått någon direkt kommentar, men blickar säger mer än ord ibland. Speciellt när folk frågar om jag ammar, då säger jag "nej." & då tittar dom på mig som att "jaahaaaaa...... ska du inte berätta varför?" Nej, det ska jag inte behöva göra.

Rätt kul att se deras miner, när de inte får sina förväntade svar.
  • watership down
    Här och nu skrev 2010-08-20 20:58:28 följande:
    Rätt kul att se deras miner, när de inte får sina förväntade svar.
    det är ju VI som måste stå på oss. om vi hela tiden förklarar oss så blir det ju onormalt att ge flaska. vi måste tycka det är hur naturligt som helst och visa alla det :D övervinna amningshysterin! inte ursäkta oss! inte behöva förklara :)
  • Här och nu
    watership down skrev 2010-08-20 22:15:22 följande:
    det är ju VI som måste stå på oss. om vi hela tiden förklarar oss så blir det ju onormalt att ge flaska. vi måste tycka det är hur naturligt som helst och visa alla det :D övervinna amningshysterin! inte ursäkta oss! inte behöva förklara :)

Håller fullständigt med!
  • tristania

Det är så tråkigt att man ska behöva försvara sej bara för att man väljer att inte amma   Jag ammade nr 1, dom 3 sista har jag flaskmatat, av olika anledningar. Folk bör faktiskt skita i viket oxå

Kommentarer har jag väl inte fått några direkt, men blickar säger ibland mer än ord.

• Här och nu
    tristania skrev 2010-08-21 09:39:35 följande:
    Det är så tråkigt att man ska behöva försvara sej bara för att man väljer att inte amma   Jag ammade nr 1, dom 3 sista har jag flaskmatat, av olika anledningar. Folk bör faktiskt skita i viket oxå Kommentarer har jag väl inte fått några direkt, men blickar säger ibland mer än ord.

Jag gick på gympa när jag var mammaledig o i gruppen fanns mest äldre personer. Jag berättade för en dam att min mamma passade min bebis. Så då har du ammat före, sa damen. Nej, sa jag. Vi ger flaska. Men amning är ju sååå mysigt, sa damen. Det tycker inte min son, sa jag. Då blev hon tyst.
  • tristania
    Här och nu skrev 2010-08-21 09:44:39 följande:
    Jag gick på gympa när jag var mammaledig o i gruppen fanns mest äldre personer. Jag berättade för en dam att min mamma passade min bebis. Så då har du ammat före, sa damen. Nej, sa jag. Vi ger flaska. Men amning är ju sååå mysigt, sa damen. Det tycker inte min son, sa jag. Då blev hon tyst.
    Bra sagt av dej
  • Här och nu
    tristania skrev 2010-08-21 09:46:40 följande:
    Bra sagt av dej

Det var dessutom sant. Det var min son som avslutade amningen. Jag hjälpte honom bara lite på traven, pga. han med sin blick talade om för mig, att han inte mådde bra av den. Kanske för att han idag har diagnos autism, även om man kan må dåligt av amning pga. andra skäl också.
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar