Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
"Du går ner fortare i vikt ju längre du ammar" (???)

när min dotter föddes så vägde hon 3990gram på bb sa det att det såg bra ut när dottern åt från bröstet. men min magkänsla sa till mig att det inte kändes bra.
nån dag senare då hon vägdes igen så vägde hon 3504 gram och bvc sa att det var helt normlat att de går ner de första dagarna. och sedan går det upp igen. jag tyckte igen att det inte kändes bra. dottern var gnällig och arg på mig hon slog mig jättemycket på bröstet när hon åt. och när jag kontaktade amningshjälpen så sa de att det är normalt, de gör så för att få igång produktionen.
5 dagar senare när jag var på bvc igen så vägde hon 3028 gram och bvc sköterskan sa fortfarande det är normalt.
jag pratade då med en vännina som hade en dotter sen tidigare och jag kommer ihåg att jag grät när jag pratade med henne.. jag sa min dotter tynar bort i mina händer hon försvinner ju. mer än 900 gram på 5 dagar är ju inte normalt att barn går ner.
Hon sa till mig åk till ica och handla sempers ersättning och det gjorde vi med bums. jag visste inte ens att det fanns ersättning. när min dotter fick sin första portion med ersättning på flaska så vart hon en helt annan bebis. hon var för första gången nöjd. :)
jag bytte efter det bvc och min nya bvc sköterska sa att hade vi inte börjat med ersättning så hade antagligen inte dottern överlevt. så jag har min vännina evigt tacksam.
hur får en bvc sköterska göra så det är helt sjukt.. jag kommer aldrig mer se henne i ögonen.
Jag gick UPP i vikt när jag ammade eftersom jag var konstant hungrig och tryckte i mig allt som jag kom över.
Jag gick UPP i vikt när jag ammade eftersom jag var konstant hungrig och tryckte i mig allt som jag kom över.
Bedrövligt att det finns kvar såna där stolpskott. En obligatorisk fortbildningskurs för både MVC och BVC-personal varje år, med tillhörande teoretiska och praktiska prov vore kanske nåt att införa?
Bedrövligt att det finns kvar såna där stolpskott. En obligatorisk fortbildningskurs för både MVC och BVC-personal varje år, med tillhörande teoretiska och praktiska prov vore kanske nåt att införa?