• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • Här och nu
    TantZ skrev 2010-07-21 09:29:32 följande:
    mmm.. min mamma är ju 68 så hon är ju inte direkt purfärsk, men efter att ha fått dränageslangar ur bröstet så borde hon ju ge sig.. men icke då hon har redan börjat.. haha
    Hon har väl hack i skivan då. Köp en ny till henne.
  • TantZ
    Här och nu skrev 2010-07-21 09:50:02 följande:
    Hon har väl hack i skivan då. Köp en ny till henne.
    hahahaha.. jo om det vore så enkelt.. Glad
  • Här och nu
    TantZ skrev 2010-07-21 09:58:57 följande:
    hahahaha.. jo om det vore så enkelt.. Glad
    Du får väl bli en likadan papegoja själv med motsatt mantra.
  • Winnertaco
    Helene70 skrev 2010-07-19 11:55:27 följande:
    FörvånadJag gick UPP i vikt när jag ammade eftersom jag var konstant hungrig och tryckte i mig allt som jag kom över.

Där rök den myten!
    Samma här. Det var ju så otroligt trist att sitta där och amma (eller försöka, kanske jag skulle skriva...), så jag tryckte i mig det mesta under tiden... Inte hann jag med en endaste liten prommenad heller, eftersom det var matdags igen typ innan jag lagt ner ungen i vagnen. Tillslut sa min bvc-sköterska lite försiktigt att "du vet väl att det finns ersättning?"...
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Skogsflickan

Fyfan vad förbannad o ledsen man blir! Idag var jag hos min mamma på besök och där var min ena syster (har tre barn själv). Vi hade inte haft kontakt på 4 år innan pga hennes man som styr henne som en marionettdocka(utländsk mansgris som inte tål att kvinnor har svar på tal så han bestämmer när de ska bli osams och när hon SKA bli sams det har vart så i 14år de varit gifta...), men när jag fick barn så poppa hon upp som gubben i lådan..

Till saken: första gången vi träffas efter 4 år så kommenterar hon att jag inte ammar, att jag inte försökt tillräckligt, att jag inte kunde amma för jag är snittad (hon är själv snittad med två o kunde amma). Jag sa att det är skitsnack...Sen klankade hon ner på allas vikt fast hon själv väger 98 och fortfarande inte gå¨tt ner på 12 år..Jag svarade då att jag gått ner ALLA 6,5kilon jag gått upp + 2 extra men att magen var lite lös o inte konstigt då jag fick barn knappt 2 månader innan..

Idag tar hon min son o bär honom 30minuter efter att han fått mat och han gnällde lite. Då kläcker hon ur sig :" stackars dig, din mamma ger dig inte mat vare sig med flaska eller tutte, men,men det är ju förståeligt hon har ju inga bröst och mjölk finns ju inte för hon valde snitt"...Jag kände det som en örfil i ansiktet och hon VET att jag jättegärna VELAT amma om jag KUNNAT..Så jag svarade: ja det är väl tur det..Min kropp är fortfarande densamma och jag slipper hängtuttar till knäna som ser ut som två dasslock..Samt att till och med i underredet är det oförändrat, skönt för min man så slipper han sladdrandet som det är med andra kvinnor som fött vaginalt (vet att det inte stämmer men blev så förbannad o ledsen)..Så slipper jag oroa mig att han ska titta utåt som andra män tyvärr gör (hennes man har vänstrat flera ggr och hon vet)..

Åh jag kokar fortfarande!

• Maggis
    Skogsflickan skrev 2010-07-22 01:39:29 följande:
    Fyfan vad förbannad o ledsen man blir! Idag var jag hos min mamma på besök och där var min ena syster (har tre barn själv). Vi hade inte haft kontakt på 4 år innan pga hennes man som styr henne som en marionettdocka(utländsk mansgris som inte tål att kvinnor har svar på tal så han bestämmer när de ska bli osams och när hon SKA bli sams det har vart så i 14år de varit gifta...), men när jag fick barn så poppa hon upp som gubben i lådan..

Till saken: första gången vi träffas efter 4 år så kommenterar hon att jag inte ammar, att jag inte försökt tillräckligt, att jag inte kunde amma för jag är snittad (hon är själv snittad med två o kunde amma). Jag sa att det är skitsnack...Sen klankade hon ner på allas vikt fast hon själv väger 98 och fortfarande inte gå¨tt ner på 12 år..Jag svarade då att jag gått ner ALLA 6,5kilon jag gått upp + 2 extra men att magen var lite lös o inte konstigt då jag fick barn knappt 2 månader innan..

Idag tar hon min son o bär honom 30minuter efter att han fått mat och han gnällde lite. Då kläcker hon ur sig :" stackars dig, din mamma ger dig inte mat vare sig med flaska eller tutte, men,men det är ju förståeligt hon har ju inga bröst och mjölk finns ju inte för hon valde snitt"...Jag kände det som en örfil i ansiktet och hon VET att jag jättegärna VELAT amma om jag KUNNAT..Så jag svarade: ja det är väl tur det..Min kropp är fortfarande densamma och jag slipper hängtuttar till knäna som ser ut som två dasslock..Samt att till och med i underredet är det oförändrat, skönt för min man så slipper han sladdrandet som det är med andra kvinnor som fött vaginalt (vet att det inte stämmer men blev så förbannad o ledsen)..Så slipper jag oroa mig att han ska titta utåt som andra män tyvärr gör (hennes man har vänstrat flera ggr och hon vet)..

Men vad fn har förlossningssättet att göra med huruvida man har mjölk eller ej? Och det är knappast storleken på tuttarna som avgör det heller. Sicket trams och rent elakt, skulle jag vilja säga. Förstår att du blev ledsen.

Men jag gissar att det helt enkelt har med henne själv att göra och inte dig. Vila i det du så slutar du koka snart.
    //Maggis
  • Här och nu
    Skogsflickan skrev 2010-07-22 01:39:29 följande:

Jag har inte mycket kontakt med min syster på mildrare variant av det du beskriver. Och jag mår bättre av det.
  • Ferrari72

Var på stan häromdagen med min lilla 3-månaders. Flaskmatade henne inne på en galleria på en bänk och ojoj vilka konstiga blickar jag fick, mest av gamla kärringar men oxå av andra mammor. Alltså dom kollade snett på mej, men jag bara log lite hånfullt åt dom. Sen var jag in på apoteket för att köpa värktabletter och då kommer expediten fram till mej och säger: du kan få amma i vårt amningsrum om du vill.... Jag tittade bara på henne och sa :varför skulle jag göra det?? Jag flaskmatar henne. Då tittade hon JÄTTESKUMT på mej. Jävla kärring. INGEN ska lägga sej i att jag flaskmatar min bebis.

• Ingela E1980

"Men han är väl lite liten för flaska va?"
    Nån gubbe som sa, han trodde väl att jag hade saft i flaskan eller nåt

• Här och nu
    Ferrari72 skrev 2010-07-24 08:30:38 följande:
    Var på stan häromdagen med min lilla 3-månaders. Flaskmatade henne inne på en galleria på en bänk och ojoj vilka konstiga blickar jag fick, mest av gamla kärringar men oxå av andra mammor. Alltså dom kollade snett på mej, men jag bara log lite hånfullt åt dom. Sen var jag in på apoteket för att köpa värktabletter och då kommer expediten fram till mej och säger: du kan få amma i vårt amningsrum om du vill.... Jag tittade bara på henne och sa :varför skulle jag göra det?? Jag flaskmatar henne. Då tittade hon JÄTTESKUMT på mej. Jävla kärring. INGEN ska lägga sej i att jag flaskmatar min bebis.
    Jag har en idé. Om folk nu stirrar så mycket kan man ju ta inträde!
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar