Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag blir helt mörkrädd när jag läser här. Jag har _aldrig_ fått några elaka kommentarer för att jag inte ammat. Jag försökte verkligen första tiden, ammade en gång i timmen med en unge som direkt efter 40 minuters amning letade efter bröstet igen. Såriga bröstvårtor och enormt trött. Senare träffade jag både BVC-sköterskan och sköterskan på sjukhuset som sa till mig att om han inte är mätt och nöjd efter en halvtimme, ska jag komplettera med ersättning, och de var verkligen jättestöttande och snälla.
Så det gjorde vi. Mjölken sinade naturligtvis, så vi gick över till flaska helt efter ett par veckor.
De som ens har frågat varför jag inte ammat, svarade jag att "jag har misslyckade mjölkmaskiner", och pekar åt brösten till, sen var det liksom inte mer med det. Jag hade förmodligen klippt till de som kommit med sådana hemska, ondsinta anmärkningar som en del av er verkar ha fått. 
Usch vad hemska kommentarer ni fått :( Är i stadiet att försöka få barn sen två år, hoppas att amningen fungerar när det väl är dags och att det känns BRA. Men om det inte gör det ser jag det som självklart att flaskmata. Många i min närhet gör det men jag har inte lagt mig i om det. Vad orsaken är har jag inte med å göra, än heller lägga in en kommentar som att amning är bäst. Nä det är deras ensak , det är ju inte mitt barn liksom!
Kämpa på allihopa o ta inte åt er av dumma kommentarer från folk som inte har med saken att göra ens!
Alltså, seriöst, svenska mammor har definitivt alldeles för lite att gnälla om. Hur fan orkar ni år efter år i tråd på tråd gnälla om detta jävla ämne? För det är lika illa åt båda håller, här sitter ni och bölar över fördomsfulla "amningsfanatiker" (inte alls nåt fördomsfullt uttryck va?) och i nån annan sitter långtidsammarna och gråter blod över att de blir kallade pedofiler.
Alltså, va? På riktigt?
Själv skrattar jag åt er allihopa mest, jag tycker det är fånigt att vuxna människor lägger sig på sandlådenivå på det här viset. Fruntimmer...