• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • JuliaåRonjasmammis
    Maggis skrev 2010-07-20 19:12:39 följande:
    Så var det nog också. BVC-sköterskorna tar ju kontakt med läkare om de tycker det behövs och om man inte får den "hjälpen" så blir det genast bökigare. Återstår i så fall att söka annan läkare.

Där jag jobbar är det annorlunda eftersom jag arbetar på sjukhus och där går vi alltid rond. Därför är mitt "gillande" oviktigt vad gäller kontakten mellan läkare-patient. Åtminstone till viss del. Men sedan jobbar jag på mottagning också och så har vi många som ringer in och behöver kontakt med läkare och då är det jag (eller annan kollega) som svarar och vidarebefordrar. Hur som helst så ser jag det som att jag är där för patienten och inte för min egen skull eller läkarens. Så jag vidarebefordrar alltid och så får läkaren själv besluta hur han/hon vill göra. Och ibland strider jag hårt för mina patienter, när jag har en läkare som inte vill lyssna riktigt fast det kanske skulle vara bra om han/hon gjorde det.

Vi har (eller hade åtminstone när jag läste) empati på schemat. Men det finns tyvärr alltid de som det går rakt över huvudet på ändå. Men jag tycker det är riktigt illa när man använder sin "makt" för att styra folk in på sina personliga åsikter. Det är oetiskt.
    Önskar att fler sköterskor vore som du!{#emotions_dlg.flower} Keep up the good work!
    Don't mess with my integrity!
  • Maggis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-20 19:32:19 följande:
    Önskar att fler sköterskor vore som du!{#emotions_dlg.flower} Keep up the good work!
    Tack!Hjärta
    //Maggis
  • tackförfisken

Förstår att det inte funkade att amma för dig...du har ju så små bröst!
    Kompis mamma kläckte den samtidigt som hon la huvudet på sne och såg sådär beklagande ut..grrr!

• Här och nu
    tackförfisken skrev 2010-07-20 19:58:01 följande:
    Förstår att det inte funkade att amma för dig...du har ju så små bröst!
    Kompis mamma kläckte den samtidigt som hon la huvudet på sne och såg sådär beklagande ut..grrr!
    Den kommentaren får nog ha guldmedalj i dumhet.
  • TantZ

"Förstår inte att du inte får igång mjölken, du som har så stora bröst!! Borde vara lätt för dig.."
    " Tycker du ska kämpa på med att få igång den (efter 3 mån pumpande och ammande) för det är SÅ praktiskt att alltid ha mjölen med sig."

Inte fått igång ammningen ordentligt med någon av barnen (fått pumpa ena bröstet samtidigt som dom sugit sig sönder på 1 bröst), senast fick jag mjölkstockning = varansamling = dränageslang ut från bröstet.
    Kommentaren va då..

" JAAAG har AAALDRIG haft sånna problem med mina bröst. JAG hade MASSOOOR av mjölk, fick tom sälja till neontal för det kom så mycket. Måste vara fel på dagens människor"...

Om jag tänker ens ge mig på att amma denna gången?? ALDRIG! Visst jag ger det ett försök men kommer den inte igång efter 2 veckor så blir det inget mer försökande!

• Här och nu
    TantZ skrev 2010-07-21 08:34:12 följande:
    "Förstår inte att du inte får igång mjölken, du som har så stora bröst!! Borde vara lätt för dig.."
    " Tycker du ska kämpa på med att få igång den (efter 3 mån pumpande och ammande) för det är SÅ praktiskt att alltid ha mjölen med sig."

Inte fått igång ammningen ordentligt med någon av barnen (fått pumpa ena bröstet samtidigt som dom sugit sig sönder på 1 bröst), senast fick jag mjölkstockning = varansamling = dränageslang ut från bröstet.
    Kommentaren va då..

" JAAAG har AAALDRIG haft sånna problem med mina bröst. JAG hade MASSOOOR av mjölk, fick tom sälja till neontal för det kom så mycket. Måste vara fel på dagens människor"...

Om jag tänker ens ge mig på att amma denna gången?? ALDRIG! Visst jag ger det ett försök men kommer den inte igång efter 2 veckor så blir det inget mer försökande!
    Nej, min syrra sålde också mjölk. Jag hade inte så det räckte. Vi hade inte bebisar samtidigt. Men trots systrar har vi inte samma kropp.
  • TantZ
    Här och nu skrev 2010-07-21 08:40:41 följande:
    Nej, min syrra sålde också mjölk. Jag hade inte så det räckte. Vi hade inte bebisar samtidigt. Men trots systrar har vi inte samma kropp.
    har fått dom kommentarerna med båda barnen och förväntar mig inget annat av den tredje heller.. värst av allt?  Min MAMMA som säger dom...Skrikandes
  • Här och nu
    TantZ skrev 2010-07-21 08:45:13 följande:
    har fått dom kommentarerna med båda barnen och förväntar mig inget annat av den tredje heller.. värst av allt?  Min MAMMA som säger dom...Skrikandes
    I mitt fall var det mormor, men hon fungerade själsligt som min mamma. Hon menade absolut inget illa. Var bara fast i okunskap.
  • TantZ
    Här och nu skrev 2010-07-21 09:04:54 följande:
    I mitt fall var det mormor, men hon fungerade själsligt som min mamma. Hon menade absolut inget illa. Var bara fast i okunskap.
    mmm.. min mamma är ju 68 så hon är ju inte direkt purfärsk, men efter att ha fått dränageslangar ur bröstet så borde hon ju ge sig.. men icke då hon har redan börjat.. haha
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar