• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • Här och nu
    mammi123 skrev 2010-08-13 17:34:26 följande:
    Vad menar du? Klart dom får, men många tar illa vid sig när dom blir kritiserade för att dom flaskmatar, är det inte det den här tråden handlar om?
    Jo, men det finns inte något som heter giltigt skäl.
  • mammi123
    Här och nu skrev 2010-08-13 17:35:55 följande:
    Jo, men det finns inte något som heter giltigt skäl.
    Du är som en terrier, släpper inte taget Sluta muttra!
  • Här och nu
    mammi123 skrev 2010-08-13 18:12:30 följande:
    Du är som en terrier, släpper inte taget Sluta muttra!
    Skulle det diskuteras eller inte?
  • mammi123
    Här och nu skrev 2010-08-13 18:30:43 följande:
    Skulle det diskuteras eller inte?
    Finns det inget som heter giltigt skäl, plötsligt???
  • Här och nu
    mammi123 skrev 2010-08-13 22:16:53 följande:
    Finns det inget som heter giltigt skäl, plötsligt???
    Vad som är giltigt skäl för inte amma, avgör den som inte ammar.
  • Bedan
    Här och nu skrev 2010-08-13 22:22:21 följande:
    För AF som tycker att man måste ha en anledning förutom "jag vill inte" tycker att man ska ha en giltig anledning. En sådan är väl typ "jag har HIV så det är bäst för mitt barn att jag låter bli".
  • mammi123
    Här och nu skrev 2010-08-13 22:22:21 följande:
    Jag tycker att alla som vill o klarar att amma ska göra det, annars blir det flaska o det går bra det med.

Nu lämnar jag detta forum, halkade in av en slump o halkar ut igen, lev väl...
  • Helene70
    mammi123 skrev 2010-08-14 08:36:31 följande:
    Jag tycker att alla som vill o klarar att amma ska göra det, annars blir det flaska o det går bra det med.

Nu lämnar jag detta forum, halkade in av en slump o halkar ut igen, lev väl...
    Jag tycker att dom som vill och klarar att ge flaska ska göra det, annars blir det amma o det går bra det med.
  • Shmone

Inom familjen har jag inte fått några knasiga kommentarer för det är snarare regel än undantag att ha för lite mjölk i min släkt. Det visste jag dock inte om när jag fick första barnet o mådde dåligt av att amningen gick åt pipsvängen. Jag önskar att nån hade sagt nåt...

Däremot har jag råkat ut för en o annan tant som pekat o gestikulerat om att jag minsann borde amma. Generellt när folk lägger sig i räcker det med en liten skräckhistoria så blir dom tysta. Men det är illa att man ska behöva försvara sig för att man ger flaska!!

Nu är mitt fjärde barn snart tre månader och märkligt nog funkar amningen den här gången.

• Här och nu
    Shmone skrev 2010-08-14 12:07:41 följande:
    Inom familjen har jag inte fått några knasiga kommentarer för det är snarare regel än undantag att ha för lite mjölk i min släkt. Det visste jag dock inte om när jag fick första barnet o mådde dåligt av att amningen gick åt pipsvängen. Jag önskar att nån hade sagt nåt...

Däremot har jag råkat ut för en o annan tant som pekat o gestikulerat om att jag minsann borde amma. Generellt när folk lägger sig i räcker det med en liten skräckhistoria så blir dom tysta. Men det är illa att man ska behöva försvara sig för att man ger flaska!!

Nu är mitt fjärde barn snart tre månader och märkligt nog funkar amningen den här gången.
    Vad har de tanterna sagt? Försök låt bli skräckhistorier o bara säg: Skit du i det.
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar