• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Kanske du kan köpa något snyggt matchande till deras födelsedag?
    Eller något snyggt hårband eller liknande till dem vid något tillfälle?
    Kanske ska du följa med din man någongång när han köper kläder och hjälpa honom att välja, eftersom du verkar ha öga för matchning av kläder.

• Anonym

jag tycker inte det är så himla konstigt egentligen. Det är inte dina barn som du ska lägga dina pengar på men som sagt om ni har alla pengar i en pott så är det ju egentligen skitsamma men jag ser fortfarande inte det som din uppgift bara för att du är kvinna att du ska köpa kläder till de andra barnen. Och egentligen - så ofta köper man ju inte kläder till barn, du får det lite att låta som om du köper kläder hela tiden.
    jag tycker att din kille ska ta mer ansvar för barnen, för det är hans barn helt enkelt. men att du finns där som bonusmamma också, så ett visst ansvar kan man ju inte slippa undan heller men det gör du ju inte.
    Jag skulle nog resonera samma sak om jag var bonusmamma. hans barn är hans barn och det kan man inte ändra på - alltså är det hans ansvar tillsammans med bio mamman att ta klädesbiten.

• Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 14:56:51 följande:
    Tack. Det där med kläder, jag köper kläder typ varje vecka till min dotter... Hon smutsar ner sig så snabbt, och jag gillar inte urtvättade kläder.
    oj, men då kan det ju inte vara så bra kvalitet om de blir urtvättat så snabbt...? Är det dyra och bra märkeskläder ska det ju hålla några tvättar....
  • Anonym

Om du köper snygga matchande märkeskläder till styvbarnen så kan det hända att folk tror att det är deras mamma som köpt kläderna till dem. Det vill du inte eftersom du inte gillar mamman. Om folk tror att det är mamman som köpt kläderna till sina barn så tror de att hon är rik fast hon har ett spelberoende och det gillar inte du. Folk kan också få för sig att hon vet vad som är rätt och inne och det vill du inte heller ska ske eftersom du vet att hon inte alls har koll. Är det inte så?

• Anonym

jag tycker du förstorar upp det hela lite, svärmor och biomamman har 'snackat ihop sig' jag tycker det låter som en skitgrej och du har ju inte med det att göra egentligen, det är ju en grej dom snackar om. Fortsätt du med ditt shoppande och bry dig inte om vad dom 'snackar' ihop sig om.

• Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:21:09 följande:
    ja, vi åker på 2 semestrar. en med barn och en utan. Är verkligen H&M såååååå hemskt? okej jag skulle inte köpa det till mina barn, men jag tycker inte att det är så fula grejer jämt.
    Även utan biobarnet?
  • Anonym

Låter som en klassisk askungen berättelse. Jag är sååå innerligt glad att jag hade en bonusmorsa som älskade mig lika mycket som hennes egna två barn och såg mig som hennes eget. Hon handlade samma kläder till oss alla och uppfostrade oss på samma sätt. Idag tar vi hand om henne, det är mitt/vårt sätt att visa tacksamhet och för att jag/vi älskar henne.

Tyvärr tror jag att du kommer få ångra ditt synsätt och beteende i framtiden TS.

• Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:44:58 följande:
    tråkigt att inte dina egna föräldrar brydde sig mer om er, men tur att ni hade ett substitut.
    Exakt vad får dig att tro att mina föräldrar inte brydde sig?
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 16:00:29 följande:
    Kan berätta om fler saker jag inte gör åt dem; jag packar inte deras gympapåsar, jag gör inte matsäck, jag borstar inte deras tänder, jag kör dom oftast inte till och från kompisar eller hobbys.

Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom.
    det låter väl helt lagom/ok:)
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:52:56 följande:
    Eftersom din pappas fru var tvungen att ta hand om er, så kunde väl inte han ha gjort så mycket själv?
    "Var tvungen att ta hand om oss", hahaha herregud har tanken slagit dig att hon kanske gjorde det för att hon älskade oss? Är du mamma på riktigt eller? Jag hade 4 UNDERBARA och kärleksfulla föräldrar i mitt liv som alla tog hand om oss på bästa sätt, bonusbarn såsom egna barn. Mer än vad din sambos stackars barn har. Hur gammal är du TS?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...