• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 15:44:48 följande:
    Det passar alla utom biomamma och farmor.
    Har barnen blivit tillfrågade om vad de vill? Vill syskonen bli olika behandlade hemma hos er?
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 15:55:30 följande:
    barnen är 5 och 7, dom vill vara med sin pappa!!!
    Varför? Barn brukar verkligen gilla att få sitta i knä med andra vuxna också, spela spel, leka, fixa frisyrer och se film...Men hans barn är kanske "annorlunda".
  • Anonym

Du är för fan med inte klok kvinna.
    Förstår att du är anonym. Du skäms nog för ditt sätt att behandla andras barn!
    Dim sambo borde dumpa dig i soptunnan!

• Anonym
    Esther M skrev 2010-07-22 16:04:58 följande:
    Varför det? Varför ska jag göra hans jobb och ansvara för barn som inte är mina? Jag har valt att inte ha några barn, och han har vetat om det från början. Jag är hans sambo,inte barnens mamma. De kommer för att träffa honom, inte mig.

Vi lever inte på 1800-talet. Att min man tar ansvar för sina egna barn gör inte honom till en toffel, det gör honom till en pappa.
    Hoppas han åker på semestrar med barnen utan dig och att du håller dig borta på hans jular med barnen också. De har inte valt dig så du kan hålla dig borta när de umgås!
  • Anonym
    Anonym (GE ER..) skrev 2010-07-22 16:18:23 följande:
    Nej du borde försvinna från denna sidan.. Mamman gör det som är rätt. Försörjer sitt barn och hennes sambo och exet (biomamman) tar hand om dom andra barnens inköp av kläder, för det är ju dom som har barn ihop.

Skulle du ha råd att lägga flera tusen extra på barn som någon annan egentligen ska bekosta.

Varför skulle hon ?? Lägga pengar på dom andra barnens kläder alltså. PAPPAN bryr sig ju inte och tycker att det är bra som det är. Det är ju bara biomamman och farmorn som stör sig.
    Det är ju inte pengar det handlar om ellerhur?
    Utan att hon vägrar ge tid till sina styvbarn!

Råd? Jag behandlar mina styvbarn som precis mina egna. För jag anser att jag har valt att leva ihop med en som redan har barn.. och det är något man ska respektera och inte särbehandla barnen! 
  • Anonym
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:15:22 följande:
    Leka förälder?Vart får du allt ifrån?
    Men du är en vuxen kvinna!Och bör agera därefter!
    Min bonusdotter har en mamma, en toppenmamma!Jag är inte hennes mamma-jag är hennes bonusmamma.Den kvinna som finns där när inte mamma är tillgänglig/i närheten.Den kvinnan, som efter hennes mor, vägleder henne.

Det några få av er har berättat om, hur ni tar avstånd ifrån era mäns barn-det är skamligt av en vuxen männsika, enligt min åsikt.Och en riktigt man skulle inte acceptera det.Älska och vårda ALLT som berör eran man istället, och var inte så själviska.Det är som sagt barn vi pratar om,

Usch.
    ASBRA skrivet.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-22 17:36:36 följande:
    jag lever inte med barnen heller. de hälsar på hos sin pappa, som jag bor ed. vi gillar inte samma sorts mat, så vi äter inte alltid samma sak även om vi äter tillsammans.

att "man" brukar laga en middag betyder ju inte att någon måste göra det om de inte vill. eller tycker du att det blir bättre om vi tvingar barnen att äta sådan mat de inte gillar?

är du verkligen så inskränkt att du ifrågasätter att vi inte alltid lagar en middag som alla måste äta även om de inte gillar den?

nej, jag städar inte hos grannen, eftersom det inte är mitt jobb. att ta hand om andras barn är inte heller mitt jobb.
    Oh det bara oooosar om hur missnöjd du är med ditt liv och hur du försöker rättfärdiga det för dig själv.

Du har flyttat ihop med en man som inte vill leva med sina barn och som inte vill skaffa barn med dig heller. Bad Luck. Men ta inte ut din bitterhet på oss din lilla låtsasfeminist.
  • Anonym
    Jag tycker att styvbarn är de biologiska föräldrarnas ansvar i första hans, och att barnen alltid kommer först.
    Jag håller med TS helt och hållet och jag känner exakt som hon.
  • Anonym

jag har inte läst andra svar, men jag som pappa skulle bli ledsen, jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som behandlar mina barn så, hade jag inte haft pengar till styvbarnens kläder (vilket du inte behöver) så hade jag iallafall handlat kläder till dem om jag fått pengar av pappan och självklart hade jag lämnat hämtat hans barn med..jag hade inte haft hjärta till att inte hämta min älskades barn när jag vet hur mcket han älskar sina barn..men de är jag alla är olika

• Anonym

Hmm.. jag tyckte det var skit kul att hjälpa till med kläder osv till mina bonus döttrar när jag var tillsammans med mitt ex. Dock gick det inte över gränsen...
    Du är nog lite för hård men samtidigt är det fel av biomamman att reagera såhär. Kanske också hon vill köpa dyra och fräcka kläder till sina barn men kan inte? Kan vara det som gör henne bitter...

• Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 14:38:53 följande:
    Precis, dom är ju inte där för att träffa mig.

mamman klarar inte av att hantera pengarna, hon spelar bara bort dom då.
    Eftersom att deras mamma då inte kan hantera pengarna, och det faktiskt inte är lätt det här med barn, och du dessutom verkar ha såååå bra smak, så skulle du kunna hjälpa din man så han slipper göra detta själv! Ni är trots allt en familj! Och hur ofta köper man kläder egentligen? Det är inte direkt så att du måste göra detta vartenda dag och att du kommer gå in i väggen och vara super stressad... Tycker faktiskt du låter väldigt egoistisk!
  • Anonym

Tänk Ts om det hade varit så när du var barn att din pappa skaffade nya barn med en ny fru och dessa barn fick gå klädda i fina kläder och du i fula kläder- hur skulle du ha känt dig då? det spelar ingen roll för barnen vem som betalar vad för de förstår inte sådant utan de ser enbart vad som syns ytåt. en sådan sak kan komma att skapa stor osämja bland syskon i framtiden och de andra barnen kommer att känna sig åsidosatta och kanske inte vill ha kontakt med sina syskon. Jag förstår att du vill spendera pengar på dina barn och det är helt naturligt men jag tror att du skapar problem i framtiden om du fortsätter med ditt askungetänk. Du visste att mannen hade barn sedan tidigare och nu får du gilla läget.

• Anonym
    chrissandra skrev 2010-07-24 00:11:21 följande:
    Förvånansvärt att HM går så bra när de bara säljer fula kläder....
    ja folk har obegripligt dålig smak.
  • Anonym

Jag förstår dig ts. Skulle aldrig vilja att en styvmamma köpte saker till mina barn. Jag är kanske aningen hårdare än dig. Pappan och styvmamman skulle gifta sig, de tyckte barnen kunde komma till kyrkan, sen skulle de inte få vara med under middagen. Jag nekade för mina barn är inte prydnadssaker som man har med för att visa upp. Samma när deras unge föddes. Då fick de inte vara hos pappa de första veckorna. SÅ när ungen skulle döpas såg jag till att neka, eftersom de ännu en gång planerat in det på min tid.

• Anonym

Jag köpte kläder och leksaker mm till mitt bonusbarn lika som jag köper till mitt biobarn sen tidigare förhållande, meiom har  det har varit så infekterat mellan mig biom och biop så nu skiter jag fullkomligt i allt som rör deras dotter, biom har får allt, biop svansar för biom och det får dom göra, men dom får även sköta resten, sitt ifred nu, köpa kläder, passa sjuka barnet, göra upp sina scheman mm, men jag vill inte bli involverad och vet du det blev så mycket bättre för jag kan ta egna beslut nu över vad jag vill göra köpa mm för mig och mitt barn.
    Men resten är ju ? Så hur länge ett liv tillsammans håller på det här sättet vet vi inte idag, men det är precis så d att vissa bioma vill leva kvar med biop och tror att bara för att man  inte bor ihop dagligen så kan man leva ihop ändå man släpper inte taget och låter biop vara vuxen utan man ska dalta med honom precis som att han vore hennes lilla bebis!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-24 11:38:09 följande:
    Jag köpte kläder och leksaker mm till mitt bonusbarn lika som jag köper till mitt biobarn sen tidigare förhållande, meiom har  det har varit så infekterat mellan mig biom och biop så nu skiter jag fullkomligt i allt som rör deras dotter, biom har får allt, biop svansar för biom och det får dom göra, men dom får även sköta resten, sitt ifred nu, köpa kläder, passa sjuka barnet, göra upp sina scheman mm, men jag vill inte bli involverad och vet du det blev så mycket bättre för jag kan ta egna beslut nu över vad jag vill göra köpa mm för mig och mitt barn.
    Men resten är ju ? Så hur länge ett liv tillsammans håller på det här sättet vet vi inte idag, men det är precis så d att vissa bioma vill leva kvar med biop och tror att bara för att man  inte bor ihop dagligen så kan man leva ihop ändå man släpper inte taget och låter biop vara vuxen utan man ska dalta med honom precis som att han vore hennes lilla bebis!
    Du får det att låta som om de flesta kvinnor vill ha tillbaka sina ex. I verkligheten avskyr de flesta dem...
  • Anonym
    ica skrev 2010-07-24 12:20:02 följande:
    Men hon bryr sig om styvbarnen även om hon inte gör bioföräldrarnas jobb. Det är ju en sak om bioföräldrarna inte klarar av att ta hand om sina barn. Men det gör de ju här. Bioföräldrarna och styvbarnen är nöjda. TS är "bara" styvmamma och en trygg vuxen.
    Ts är ingen styvmamma, ts är bara styv.
  • Anonym
    mirre67 skrev 2010-07-24 17:28:32 följande:
    "mina barn är inte prydnadssaker som man har med för att visa upp"..är det inte pappans barn lika mycket som dina?? Varför gör du allt för att förhindra att pappa och barn och nu även barn och halvsyskon ska få en så bra relation som möjligt? Om du skulle träffa någon, gifta dig med honom och sen få barn med honom, kommer du inte vilja att barnen ska vara med? Få en så bra relation som möjligt med sitt halvsyskon? Och vaddå "din" tid, är du totalt oflexibel eller var det bara för att jävlas som du t om nekade ERA barn att gå på sitt halvsyskons dop? Varför fick de inte vara hos pappa de första veckorna när deras syskon var fött? Ville de själva vara där? Frågade de dig varför de inte fick vara hos pappa då? Isåfall, var du ärlig och sa som det var, att det var du som inte ville det?
    Jag gör inget för att förhindra! Vill de inte ha med barnen på bröllopet och festen så behöver de inte. De valde att gifta sig på min helg med barnen, deras bekymmer. Samma med dopet! Pappan och nya frun nekade dem att vara där första veckorna. Jag var ärlig och talade om att pappa och hans fru inte ville att de skulle komma.
  • Anonym
    iolanthe skrev 2010-07-24 20:32:21 följande:
    Varför gör du ditt bästa för att förstöra era barns relation med sin pappa?
    Jag?  Det är han som utesluter dem!
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...