Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Det finns sa mycket att saga om en san har (TS) berattelse, men det ar sloseri att tala med en vagg.
När jag var liten så bodde min far tillsammans med en kvinna i 14 år som hade två barn sen innan. Hon gillade väldigt mycket att särbehandla mig. Jag sov på en tältsäng i 4 år för att hon vägrade göra plats i sin sons rum åt mig. Hon vägrade flytta till något större och varje gång det kom till kläder och presenter fick jag alltid det som var några snäpp billigare..
Att min far inte sa åt satkärringen till styvmor utan gick med på att alltid köpa dyra saker åt hennes barn kan fortfarande störa mig.
du ska inte behöva köpa märkeskläder åt dina bonusungar.. men se fan till att inte göra en stor sak av märken hit och dit som en ytlig jävla idiot och har ni delad jävla ekonomi så ska fan hans ungar ha lika som erat gemensamma barn.
Det är bra TS, kör på!
Låt mamman hjälpa fadern om han nu är oförmögen att handla själv, eller så får han ta med sig barnen så får de välja.
Jag håller helt och hållet med trådstartaren.
Man ska absolut hjälpa till med sina bonusbarn på de fronter man kan och vill, man har ju på sätt och vis valt dem också när man valde sin karl som man viste hade barn sedan tidigare.
MEN. Ingenting säger att man måste lägga sina pengar på ett barn som inte är ens eget om man inte vill.
Jag har själv en bonusdotter som jag tycker jättebra om. Men jag betalar inte för henne direkt.
Hennes kläder och nöjen osv får hennes föräldrar stå för.
Jag har fullt nog med mina egna barns utgifter och har inte råd att betala för andra ungar också. Hade jag haft pengar till fler barn än mina egna hade jag själv skaffat fler barn.
Kan inte du lära din sambo att köpa kläder o vilka märken det ska vara? Så att inte farmorn o mamman hakar upp sig?
Mitt barn har en "styvmor" hon o jag har absolut inte samma klädstil men hon är snäll o köper kläder så då får man ju inte klaga. O mitt barn gillar kläderna både hon o jag köper. Svår sits med dina mina barn. Nu har jag ju inga bonusbarn men jag skulle nog hjälpa min sambo att köpa kläder så att alla 3 va lika fina.
Åh fy. Man blir ju mörkrädd. Skulle någon resonera som du TS gällande mitt barn så skulle jag bli fruktansvärt arg och sårad sen skulle personen åka ut. Man är ju en FAMILJ, och man hjälps väl åt? Det är ingen som begär att du ska älska dina styvbarn, för det kan man inte göra på beställning, men man kan väl ändå lägga manken till?