Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 16:09:23 följande:
men ska jag behöva ta det IGEN???
Gladabarnensmamma skrev 2010-07-19 16:04:27 följande:
Valdigt manga vet val att klader ar en symbol for status och nagot man identifierar sig med. Det behover man knappast 20p konsumen/beteende tvetenskap for att begripa. Kluriga marknadsforare (mig sjalv inkluderat) listar ut manniskors behov & svagheter for att kunna salja fler (och dyrare) produkter.
Marken ar business baserat pa psykologi. Darfor ser jag kladerna som en symbol for en hel rad andra varderingar och behov - och en hel del annat du sagt bekraftar for mig att du gor stor skillnad mellan de barn som bor i ditt hus.
Som biomamma tycker jag att man far acceptera att kostnader for bonusbarnen ar en del i bagaget man flyttar ihop med. Ex: min man & hans ex har skickat sina barn till privatskola och det har givetvis paverkat varan gemensamma ekonomi jattemycket. Sen tycker jag det ar hemskt (ja, hemskt) att du later din dotter vara lilla prinsessan hemma nar de andra flickorna ar sa nara i aldern. Vanta du bara tills tjejerna borjar fatta galoppen... Som nagon sa, jag tror du kommer angra ditt beteende senare.
barnen ha en pappa som köper kläder till dom. Då borde det väl vara upp till honom att se till att alla HANS barn får samma? Eller hur? Det rör ju egentligen inte mig. Pappan har råd, men ingen lust. Och vill inte han engagera sig, varför ska då jag? Det här är ju löjligt. Nu ska jag gå och ta ett bubbelbad och njuta av att det är tyst i huset.
Fler av ts inlägg:
"Jag tycker inte att jag ska gå och leta kläder till hans barn på hans bekostnad. om han vill att hans ungar ska ha andra kläder än dom han väljer, så får väl han ge sig ut själv. Jag är inte hans personal shopper."
"Jo, jag kunde följa med, men jag tycker det känns konstigt att jag ska engagera mig när inte deras pappa bryr sig och tycker dom har ok kläder."
Som svar på om ts kanske kunde följa med pappan ut och handla till barnen... Pappan vill men ts säger att pappan inte engagerar sig, trots att han bett henne om hjälp!
"Nä, jag bryr mig inte om mamman, pappan får köpa guldkläder för 1 miljon per strumpa till sina barn om han har lust, och låta alla tro att biomamman handlat. Däremot tycker jag inte att det är min uppgift att köpa kläder till dom bara för att jag gillar att köpa till min dotter. Jag har sagt detta till pappan, och han är väl medveten om situationen men fortsätter handla på H&M. Alltså tycker han inte att det spelar någon roll. Och han är deras pappa."
"Självklart tycker jag att det är skillnad på barnen. Ett av dom är ju mitt. Dom andra är hennes syskon på pappas sida."
Det framgår tydligt att pappan vill ha ts hjälp att handla men ts vill inte att hans barn ska bli lika fina som hennes "primadonna" som hon skrev i ett inlägg...