• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym skrev 2010-07-21 19:02:05 följande:
    Jag tycker att farmor och mamma ska se till att skämma bort pappans barn sedan tidigare. Kanske en resa till Disneyword, en ipod, egen häst....
    får inte glömma att farmor bara ska ge storasyskonen fina presenter, yngsta kan få en gipsfigur... sen ska farmor gärna vara barnvakt åt de äldsta men den lilla får komma på besök med sina föräldrar.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-21 19:06:49 följande:
    Det tycker jag också. De skulle säkert tycka att det var hur kul som helst. De kanske kan shoppa lite kläder till resan också, när de ändå är lediga tillsammans.
    Ja, tänk så fint för framtida syskonrelationer att storasyskonen får åa med farmor till disneyworld och får en häst, medan minstingen får följa med mamma, pappa och syskonen så klart, till campingen 3 mil bort...
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:08:21 följande:
    Anonym skrev 2010-07-21 19:02:05 följande:
    Jag tycker att farmor och mamma ska se till att skämma bort pappans barn sedan tidigare. Kanske en resa till Disneyword, en ipod, egen häst....
    och är det nu helt plötsligt gemensamma ungens fel att hennes storasyskons mamma spelar bort klädpengarna?! nu får ni fan ta och ge er, det är så låg nivå att jag skäms å era vägnar.
    Va? Vem har påstått att det är ungens fel? Tycker bara att storasyskonen kan behöva lite extra, småsyskonet klarar sig med vad h*n har...
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:25:23 följande:
    hahahahaha ditt inlägg var inte ens ironiskt! där ser man. så bra att du likställer att få en iphone, en disney-resa och en egen häst mot att få olika kläder. lite lustigt.
    Vad är det för skillnad? Minstingen har säkert en gunghäst och en låtsasdator. Sen är det väl upp till farmor att skämma bort vem hon vill?
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:31:37 följande:
    okej, vi tar det en gång till eftersom det verkar krångligt.
    pappa och farmor är alltså förälder och farförälder till alla tre barnen. ts är mamma till ett av barnen. däri skillnaden.
    Men farmor har ju inget föräldraansvar utan gör som de vill.
  • Anonym

Stackars barn...  
    Syskon som inte behandlas lika.. Bäddar för svartsjuka dem  emellan..
    Lågt..

• Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:54:01 följande:
    Fast farmor borde ju eg ha mer föräldraansvar än vad jag "har", eftersom hon är släkt med styvbarnen isåfall. 
    Öh.. kanske dags att läsa på lagen. Där står tydligt att om man har gemensamma barn har man ett susidärt ansvar att försörja styvbarn.
  • Anonym
    Minli skrev 2010-07-21 21:56:43 följande:
    Men vad spelar det för roll vad pappan vill och vad styvmamman inte vill? Det viktigaste är väl vad barnen vill och deras version vet vi inget om. Ska styvmamman natta av princip fastän bonusarna kanske är helt nöjda med situationen? Om ts inte ser dem som sina barn så ser barnen knappast henne som en mamma. Så varför skulle de vilja bli nattade av henne istället för av pappan?  Varför kan inte en styvmamma få vara just det, en styvmamma? D.v.s. en person som är tillsammans med pappan och respekterar barnet, men lämnar föräldraansvaret till bioföräldern. Och om både ts och hennes man är nöjda med fördelningen så skulle jag bli ytterst förvånad om barnen tar illa upp av att ts inte "leker" mamma. Tror det är mera skadligt för barnen om ts skulle vara falsk och låtsas vilja natta. För sånt ser barn igenom direkt...
    Min ex behandlade mina barn sedan tidigare som ts behandlar sina bonusbarn. Mina barn led fruktansvärt. Det var riktigt jobbigt för dem att aldrig känna att de hörde till och att han aldrig brydde sig.
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 22:08:19 följande:
    men en erfarenhet utgör ju inte grunden för andra. som jag skrev i ett tidigare inlägg nattade jag min bonus ikväll eftersom pappan jobbar. han var mycket missnöjd över att det var jag och inte pappa som nattade för pappa brukar alltid natta annars. ska jag tvinga honom att bli nattad av mig trots att han föredrar pappan när han är hemma?
    Klart de föredrar sina föräldrar när de inte känner sig sedda och älskade!
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 22:12:59 följande:
    så fint att du har levt med oss tillräckligt länge för att känna till vår relation!
    och ja, jag kan gå i god för att han älskar sina föräldrar mer än han älskar mig eftersom jag inte funnits med hälften så länge ens. och ja, hans föräldrar älskar honom mer än jag, av samma anledning.
    Jag vet hur barn fungerar.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...