• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Esther M skrev 2010-07-22 11:57:54 följande:
    Du vill tolka fel. Att tycka att dottern är en primadonna för att hon älskar att få nya kläder är inte samma sak som att anse att hon ska vara en primadonna.

Dessutom är det bara positivt att vara en Prima Donna= Första klassens kvinna
    Haha, först har ts aldrig skrivit det och sen tolkar jag fel... Varför tolkar inte du fel?

Nyss var det fult att kalla barnet för primadonna. Hur ska du ha det?
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 12:04:44 följande:
    och Anonym, jag väntar fortfarande på en föklaring till var du hittat att pappan vill.
     Här: "Jag tycker inte att jag ska gå och leta kläder till hans barn på hans bekostnad. om han vill att hans ungar ska ha andra kläder än dom han väljer, så får väl han ge sig ut själv. Jag är inte hans personal shopper. Jag har föreslagit att han ska ge pengarna till barnens mamma och så kan hon shoppa åt dom då, eller farmor, men tydligen så kan farmor inte gå på stan för hon har onti ryggen, och kna inte internet. Och mamman vill han inte ge pengarna till för då kommer hon bara att spela bort dom. "
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-22 12:15:11 följande:
    Men om han själv handlar spelar det väl ingen roll om han skulle vilja att ts gör det. Jag skulle vilja att min sambo alltid gjorde allt hemarbete, men eftersom han är en egen person och jag också bor där, vill han att jag gör hälften. Borde han göra allt det arbetet eftersom jag inte vill göra det?

Om jag tycker att någonting är tråkigt, betyder det att någon annan måste göra det åt mig?
    Tomte
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-22 12:18:26 följande:
    Du kan inte svar på det eller?
    Det känns som jag diskuterar med de som har tomtar på loftet. "Ts har aldrig..." Bevisa!!! Oopss...så menade  ts inte..."
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 12:18:12 följande:
    och detta skulle alltså betyda samma sak som att han har bett henne? ja jösses amalia.
    Ja,eftersom ts t.o.m skriver att hon istället föreslår att hans mamma eller barnen mamma ska handla...
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-22 12:29:51 följande:
    Om jag tycker att någonting är tråkigt, betyder det att någon annan måste göra det åt mig?
    Men du vill inte svara på frågan?
    Nej, ingen MÅSTE, men i en familj hjälper man varandra och   DELAR både det roliga men även det tråkiga.....
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 12:30:15 följande:
    men det är ju för att det är farmor och biomamman som har problem med klädfrågan, ingen annan. inte barnen, inte ts, inte pappan som aldrig har bett ts att köpa kläder.
    Ts  skrev ju att hon sagt att han skulle ge pengarna till mammma eller exet ISTÄLLET!!!!
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 12:33:31 följande:
    men isf borde väl pappan DELA klädköpen med ts. vilket han också gör. så, problemet löst!
    Han vill ju det men ts  vägrar. Hon vill inte  att hans barn ska ha likddddana kläder som hennes primadonna...
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 12:34:52 följande:
    jag kan då inte hitta nåt "istället", hon tyckte att dom kunde handla kläderna eftersom dom hade problem med det.
    Jag tycker inte att jag ska gå och leta kläder till hans barn på hans bekostnad. om han vill att hans ungar ska ha andra kläder än dom han väljer, så får väl han ge sig ut själv. Jag är inte hans personal shopper. Jag har föreslagit att han ska ge pengarna till barnens mamma och så kan hon shoppa åt dom då, eller farmor, men tydligen så kan farmor inte gå på stan för hon har onti ryggen, och kna inte internet. Och mamman vill han inte ge pengarna till för då kommer hon bara att spela bort dom. Förresten är det inget fel på H&M på det sättet.

vad är "pengarna"?????? jo, de pengar pappan vill betala för barnns  nya finare kläder, men ts är inte hans personal shopper...
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-22 13:56:24 följande:
    Vad föreslår du att ts man ska göra? Sluta natta sina döttrar, sluta skjutsa dem till dagis, sluta ta hand om dem, och tvinga ts att göra det istället?

Som du skriver kommer barnen dit för att bo med, och vara med sin pappa. Blir de mindre utanför om de träffar pappans sambo istället?
    Kommer inte barnen för att vara en del av hans familj?
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 15:41:59 följande:
    Jag behöver inte rättfärdiga mitt beteende, för det är inte jag som gör fel. Jag har varit klar och tydlig med min ståndpunkt från dag ett, och vi har ettt bra och ärligt förhållande som passar oss.  
    Passar vem? Dig och sambon eller dig sambon, hans barn sedan tidigare och ert gemensamma barn?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...