• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym skrev 2010-07-20 18:18:36 följande:
    Jag hade det precis så här när jag var barn!

Min mamma var inte arbetslös men hade det tufft att klara av alla räkningar och två barn.
    Min pappa gifte om sig med en riktig hagga som hade ganska mycket pengar.

Mina småbröder hade allt! Allt de pekade på fick de och vi hade tur om vi fick en present av henne.

Har hatat henne hela min uppväxt eftersom hon gjorde skillnad på oss barn. Har fortfarande än idag som vuxen svårt att ens titta på henne.

Nej gör inte skillnad på barnen snälla!!! Barn förstår mer än man tror!
    Det är väl till att vara sniken och avundsjuk om något..??
  • Anonym
    Vallmoblomman skrev 2010-07-20 18:53:07 följande:
    Jag tycke rverkligen synd om alla tre barnen. De tv¨å som inte är dina kommer titta snett på din dotter när de bli räldre, eftersom hon kommer klassas bortskämd.

Jag köper mest molo o liknande till min dotter, men från nätet. Och hur lång tid skulle det ta för dig att beställa lite molo till alla tre? Nätet är snabbt och bra, och ex molos utbud är så begränsat och likt varandra i kvalite att man knappast behöver "nypa" i plaggen före köp.
    Men om ts skulle handla märkeskläder till alla tre, skulle det inte bli "synd" om dem då ocks för då skulle ju alla klassas som bortskämda..??
  • Anonym

Äh, de är bara avundsjuka. Det ÄR roligt att klä barn men en 5åring och en 7åring har ofta inte samma smak som vuxna. De kanske inte skulle uppskatta att bli klädda av ts iaf Tycker det är extremt fånigt att köpa dyra saker bara för att...

(Det skulle vara illa om bonusbarnen gick i trasiga gamla kläder och biodottern i fina märkeskläder men nu är det ju inte så).

Och nu ska jag berätta en hemsk sak Jag har två barn, biologiska och den yngsta vill fortfarande bli klädd av mig, hon har en massa Molo, Po.p, Aya Naya, Katvig, Diesel osv. Den äldre dottern vill bestämma själv och hittar mest kläder på H&M eller LIndex. Eftersom barnen själva inte lägger någon värdering i vad kläderna kostar så kvittar det. Så länge de får lika mycket struntar de i vad det står på lappen i nacken... Vi kanske ska bilda klubb, du och jag TS

• Anonym

Ja fy fabian. vet hur det är att ha en uppväxt med en styvmor som gjorde skillnad på sina barn o jag o min bror. jag mådde väldigt dåligt av detta när jag var liten.. Det är inte barnen som valt dig som styvmamma. du valde en man som har barn och då tar man det ansvaret även för dem. Det är dem som får lida för klart de känner att du inte bryr dig o tycker om dem lika mycket. som ditt eget barn. Personligen skulle jag aldrig välja en man som gör skillnad på sina o mina barn. då får han en spark i röven direkt. Kan inte förstå att din sambo man accepterar detta.

• Anonym

jag anser att man lockar fram hat hos barnen när man håller på så här...varför tänker man inte BARA på barnen för?

hur tror du ditt barn SYSKON som dom juh faktist är kommer känna när dom förstår att dom blir behandlade på ett annat sätt?

dom kommer hata och tycka så illa om dej som styvmamma och deras lilla syster, det är sååå tragisk tycket jag...jag har själv bonus, egna och vi har gemensamma barn....bonusen är här varannan vecka mina egna borta varannan helg och våra egna då ja dom bor juh här gämt, vi gör absolut ingen skillnad alls på barnen, ett rum står tomt och stäng varannan vecka...h*n får presis allt som dom andra får och ska vi göra något så väntar vill vills alla barnen är hemma....vi vill att alla barnen ska känna sej lika mycket världa i våran familj för det är dom!

undrar varför det finns så mycket hat mellan människor jo därför att nästan alla är som ts...man SKA inte inleda ett förhållande med någon som har barn tidigare om man inte kan ta hand om eller behandla lika osm sina egna barn...ni är juh en FAMILJ.......

• Anonym

Vad fint att som någon skrev här väntar på bonusbarnen när det skall öppnas presenter osv. Lyckliga barn som har en sådan bonusmamma för som sagt det är barnen som kommer ikläm. Jag hade tufft under min uppväxt och det är först nu många år senare som jag kunnat förlåta o inse att hon ändrat sig med åren. Länge kände jag ett agg o hat mot min bonusmamma. Det var egentligen min mor hon inte tyckte om men det gick ut över mig. Barn tänkte inte på samma sätt som en vuxen. De tror att saker o ting är deras fel ocxh tror att personen inte tycker om dem.

• Anonym

Tycker att du verkar vara alldeles för hård.
    Ta hans pengar och hjälp till att handla snygga kläder till hans barn??
    Jag vet inte vad jag ska säga men det verkar inte som att du ens gillar hans barn?
    Tänk om ni skulle gå isär någon gång och du träffar en ny som du skaffar barn med, då hade du väl önskat att han inte gjorde för stor skillnad på barnen?
    Det är ju självklart upp till dig men jag tycker iaf att när du handlar till ditt barn så kan du väl även handla till hans barn?

• Anonym
    Anonym (??) skrev 2010-07-19 22:06:42 följande:
    Jag har absolut inte tvingat honom. Vad har du fått det ifrån? Men jag hade aldrig flyttat ihop med honom om han inte älskade mitt barn och tog hand om det som sitt eget. Jag hade aldrig gått med på dom villkoren som TS ställde. Jag har inte ställt något ultimatum, utan det syns att han älskar barnet, trots att det inte är hans biologiska. Han tar hand om båda barnen lika mycket, och lika kärleksfullt.

Med delad ekonomi menar jag inte att man nödvändigtvis måste ha tillgång till alla pengar, utan att det är oväsentligt vem som betalar vad. 
    Menar du gemensam ekonomi?
  • Anonym
    Pregga skrev 2010-07-21 17:36:34 följande:
    men det e ju upp till pappan ifråga då att se till att det inte blir ngn skillnad å inte TS, det är HANS barn å inte hennes, dom har sin biomamma. asså skulle barnens mamma inte vara med i bilden alls så hade jag tyckte det hela var tragiskt, MEN nu finns hon så varför i hela fridens ska ts behöva ta hänsyn till bio mammans ekonomi?
    dessutom så får ju barnen kläder, mat osv-inget verkar ju fattas.
    å ts tar åt sig?? det verkar funka jättebra för fam att ha det såhär, det e ju biomamman å farmor som gnäller..avundsjuka e ngt mkt fult å småsint.
    Ännu roligare blir det ju äldre barnet blir. Gemensamma får nya cyklar, skidor, ipod osv men hans sen tidigare får begagnat och böcker...

Enligt lag är man skyldig att låta alla barn i en familj leva med samma standard!
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 14:26:03 följande:
    Jag och min sambo har tillsammans en dotter på 3 år. Sedan tidigare har han två döttrar på5 och 7 år, som bor hos oss varanna vecka. Helt okej tjejer, jag accepterar dom och tycker det är självklart att dom bor här varannan vecka och att VI tar hand om dom. Men! Jag är INTE deras mamma och har inget intresse av att sitta och natta och hålla på, vilket jag gjort mycket klart för sambon sedan dag ett. Likaså har jag också sagt att jag inte tänker ge mig ut och köpa kläder o dyl till barnen, det får deras föräldrar sköta.

Nu till saken. Jag är tycker det är jätteskoj att köpa märkeskläder till min dotter, och är mycket noga med hur hon är klädd, att det alltid matchar osv. Hon får alltid mycket komplimanger av folk för sina fina kläder, vilket naturligtvis känns kul för mig, eftersom jag lägger mycket pengar på hennes garderob. Min sambo köper kläder till de övriga två barnen, men han är inte intresserad alls och går helt sonika till H&M och köper ett gäng kläder, typ vilka som. Nu har barnens farmor snackat ihop sig med barnens mamma, och tycker att pappan gör för stor skillnad på barnen. Bara det att det är vår dotters MAMMA som köper och betalar kläderna! Vill jag köpa NOva Star och Molo till mitt barn för mina pengar så gör jag det, men jag har noll lust att lägga pengar (och tiden det tar att välja ut kläderna) till hans barn. Vi har noga uppdelat så att han tar det allra största ansvaret för sina döttrar när dom är här, och det tycker jga inte är konstigt, det är ju hans barn, han får själv lämna dom på förskola och skola. Jag har ingen lust att åka runt till 3 ställen för jobbet, så hans barn börjar sina dagar tidigt. (7) medans vår dotter kommer till dagis strax före 8. Så himla stor skillnad är det inte, skulle jag lämna alla ngar skulle vi behöva åka 7.15 hemifrån.

Tillbaka till kläderna, jag fattar inte hur man kan göra en så stor grej av det som biomamman gjort. Tycker hon att hennes barn har fula kläder - Köp nya själv då. Till saken hör att hon inte har något jobb, men det kan ju inte jag hjälpa? Det är inte heller mitt fel att barnens pappa struntar i kläder, det får ju dom lösa själva.

Jag tycker att styvbarn är de biologiska föräldrarnas ansvar i första hans, och att barnen alltid kommer först.
    Det är väldig självisk,

Hade varit tvärtom, om han inte betalade pengar till dina barns kläder, skulle du ha skrivit likadan ??????????
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...