• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Pregga skrev 2010-07-21 17:48:15 följande:
    men då e det väl upp till pappan ifråga att se till att dom har samma standard?!
    Visst hade han köpt saker som var dyra å fina till deras gemensamma men inte till de andra då hade man ju idiotförklarat han, men nu e det Ts som handlar till deras dotter för SINA pengar.
    Jojile skrev 2010-07-21 17:39:32 följande:
    absolut inte, men jag är trött och har en fyraåring som stjäl uppmärksamehten, så det verkar nog lite snurrigt. Som jag skrev i mitt första inlägg har inte min son en pappa, och min sambo har valt att vara en fadersfigur för honom. Och i mina ögon innebär det ALLT som har med föräldra uppgift att göra. Och skulle han nu välja att sluta ta på sig den rollen för att vi får ett gemensamt barn, och helt plötsligt börja göra skillnad. Då skulle han få skärpa sig, eller flytta. 
    Han måste inte älska mitt barn, men han måste respektera honom. Vad är det som är så tvetydigt med det? Så länge inte min son kommer känna sig åsidosatt eller mindre älskad på något sätt, så har jag inget att invända mot vad min sambo väljer att göra.
    På mina barn ska det inte göras skillnad. Så enkelt är det.  
    Okej, så vad händer om pappan börjar köpa dyra märkeskläder till sina äldre barn? Antagligen ska ts då köpa ännu värre saker och kräva att pappan ska vara med och betala. Barnen har inte en chans att bli lika behandlade. I en familj har alla rätt att få likvärdiga saker!
  • Anonym
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 18:02:13 följande:
    pappan är ju förälder till ALLA barnen, ts är ju bara förälder till ett, inte svårare än så.
    Men eftersom alla barn har rätt till samma standard kan man inte ösa massor på ett barn och låta de andra få bottenskrapet.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-21 18:12:49 följande:
    Jag är helt säker på att ts vet mer om det än du gör.
    Jag är helt säker på att ts struntar i det eftersom hon inte ser något fel i sitt agerande, trots att lagen gör henne försörjningsskyldig för alla barn, då de har ett gemensamt, så att alla barn i samma familj får leva på samma standard.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-21 18:19:06 följande:
    Jag tycker att ts ska strunta i det. Det är inte hennes problem. Samma standard är knappast utformat i lagtexten så att alla barn måste ha likadana kläder.

Ts man och barnens mamma tycker att kläder från HM funkar. Alla barnen har kläder. Det finns inget problem utöver att barnens farmor klagar.
    Det är utformat så att alla barnen ska levapå samma standard. Prada och HM är olika standard...
    Esther M skrev 2010-07-21 18:21:12 följande:
    Nej, det gör det inte. Jag är på intet sätt försörjningsskyldig för min sambos barn, och kommer aldrig att betala för dem. Det jag ger dem är presenter om jag väljer att göra det.
    Då är han inte försörkningsskyldig för ditt barn.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-21 18:27:38 följande:
    Jag har inga barn.
    och därför är du inte försörjningsskyldig för hans....
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-21 18:36:44 följande:
    tydligen boende, gemensamma barn och giftermål.
    det räcker med att man bor tillsammans och har barn ihop.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-21 18:38:58 följande:
    Då kan han ju lika gärna handla själv.

Ts kan ju diska eller dammsuga istället om de nu skulle vilja börja med millimeterrättvisa.

Jag tycker inte att ts har någonting med hennes sambos barns kläder att göra överhuvudtaget. Det är föräldrarnas jobb att fixa, precis som ts gör för sitt barn.
    Jag tycker pappan ska köpa kläder på myrorna åt minsta och böra ta på det varje dag.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-21 18:40:33 följande:
    Undrar vilken myndighet som kontrollerar  att detta efterföljs? Ni kanske borde anmäla ts till allmänna standardiseringsnämnden.  Det skulle säkert göra hela familjen gott.
    Soc tycker inte att det är okej att styvföräldrar mobbar sina styvbarn...
  • Anonym
    Ess skrev 2010-07-21 18:51:57 följande:
    Det som menas med lagen är inte att, köper jag en märkeströja till mitt barn så måste jag göra det till hans också. Utan det gäller att hans barn ska inte bo ute i garaget i ett sunkigt rum och få äta resterna efter måltiden. Saknar min man pengar så ska inte jag och mina barn sitta och vräka i oss och hans barn titta på, utan där reglerar lagen att då får jag stå för att hans barn får samma kost som oss andra.
    Det gäller inte enbart mat....
  • Anonym

Jag tycker att farmor och mamma ska se till att skämma bort pappans barn sedan tidigare. Kanske en resa till Disneyword, en ipod, egen häst....

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...