• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan

Cathy: tråkigt att du fortfarande testar negativt. Så där var det för mig i december, väldigt frustrerande. Ännu mera frustrerande att RMC inte kunde garantera när du kan börja en ev. kort behandling. Det är verkligen ett svårt val, jag vet inte hur jag själv skulle göra. Om man har problem med förhöjd TSH och stress så känns ju den korta metoden bättre. Samtidigt innebär ju väntan också mera stress. Vad tycker din man? 

Jag har också läst och hört av min läkare att hormonbehandlingarna kan höja TSH. Men enligt en läkare jag pratade med är långvarig stress ofta en väldigt stor faktor, han nämnde särskilt jobbrelaterad stress "av den karaktär som i förlängningen kan leda till utmattningssyndrom". Jag ska byta till nytt jobb i höst, känns väldigt bra i sammanhanget

Jag tog vagiatorier i två cykler, och bara två per dygn så du har säkert rätt att det var för kort tid för att verka. Jag har också ömma bröst varje månad, vore skönt att slippa

Jag har tagit ett nytt blodprov idag och imorgon är det dags för nästa VUL. Fick tjata mig till det på Octaviakliniken, riktigt irriterande. Man ska ju ringa och boka tid själv, men igår när jag försökte gick det inte att komma fram på hela dagen, telefonsvararen sa bara att telefontiden var uppbokad. Ringde så fort de öppnade i morse, men då sa de att de inte hade nån tid för VUL före helgen. Jag förklarade läget, men de sa att de var trippelbokade på alla tider men skulle försöka att eventuellt få loss en tid för mig ikväll. Ringde RMC, som blev upprörda och skulle ta tag i det. Och en timme senare ringde de tillbaka från Octaviakliniken och gav mig en tid imorgon, när jag enligt RMC:s behandlingsplan skulle göra VUL - väldigt skönt  Men jag kom på mig att återigen sakna Sophiahemmet... 

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-02-10 13:30:30 följande:
    Jag har tagit ett nytt blodprov idag och imorgon är det dags för nästa VUL. Fick tjata mig till det på Octaviakliniken, riktigt irriterande. Man ska ju ringa och boka tid själv, men igår när jag försökte gick det inte att komma fram på hela dagen, telefonsvararen sa bara att telefontiden var uppbokad. Ringde så fort de öppnade i morse, men då sa de att de inte hade nån tid för VUL före helgen. Jag förklarade läget, men de sa att de var trippelbokade på alla tider men skulle försöka att eventuellt få loss en tid för mig ikväll. Ringde RMC, som blev upprörda och skulle ta tag i det. Och en timme senare ringde de tillbaka från Octaviakliniken och gav mig en tid imorgon, när jag enligt RMC:s behandlingsplan skulle göra VUL - väldigt skönt  Men jag kom på mig att återigen sakna Sophiahemmet... 
    Men fy vad jobbigt att behöva boka tid och dessutom behöva tjata sig till det. Hur upplever du Oktavia i övrigt, har du kommit in snabbt eller fått vänta? Bokade du in din första VUL där så fort du påbörjade behandlingen?

Jag gillar verkligen Sophiahemmets drop in-system för blodprov och VUL.
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-10 13:43:37 följande:
    Men fy vad jobbigt att behöva boka tid och dessutom behöva tjata sig till det. Hur upplever du Oktavia i övrigt, har du kommit in snabbt eller fått vänta? Bokade du in din första VUL där så fort du påbörjade behandlingen?

Jag gillar verkligen Sophiahemmets drop in-system för blodprov och VUL.
    Ja det kändes inte helt tryggt. Annars tycker jag att de är bra på Octaviakliniken. Jag har inte behövt vänta, både sköterskan som har tagit blodprov och läkaren som gör VUL har varit bra. Jag har fått träffa samma personer, det känns bra. Men de verkar överbelastade, det ska ju inte vara ett problem att få tid för ett inplanerat VUL. Man vill ju inte att nåt ska gå fel. Jag gillar också Sophiahemmets drop-in! Och saknar Marie  
  • Arona79

FRU LILA
    TACK Skrattande

pållan Usch vad jobbigt!! Men vad skönt att Du fick en tid ändå.
    Så får det ju inte gå till, det finns ju en mening att man ska göra VUL
    och på en speciell tid. Hoppas dom inte är så flera gånger. Lycka till
    imorgon =)

Har pratat med RMC och ska få börja Spraya den 17/2 Tjohoo!!!

Hade för höga TSH värden , men förhoppningsvis har dom gått
    ner tills jag ska börja spruta...annars skjuts allt upp =(

• FRU  LILA

Börjar också spraya 17/2. Kan vi slå följe.

• Arona79
    FRU LILA skrev 2011-02-10 14:58:15 följande:

Börjar också spraya 17/2. Kan vi slå följe.

Ja det skulle vara jätte trevligt  Tungan ute
    Det ska bli så spännande!
  • pållan

Arona79: Ja skönt att det ordnade sig, nu känns allt bra igen Och allra bäst var att det reagerade på RMC. Vad skönt att du snart är igång, den 17:e är ju jättesnart - hurra! Jag har också haft för höga TSH-värden, men fick snabbt ner dem med levaxin. Vad låg ditt förhöjda värde på? Håller tummarna för att de är ok till den 17:e!  

Fru LIla: Toppen att det snart är dag för dig med! Och att ni kan följas åt! 

• Cathy

pållan; hej igen! Ja, det är en känsla som får mig att tro att det skulle bli för hög belastning med möjliga spray symptom när jag redan går omkring och är stressad och har förhöjda TSH värden. Jag har för övrigt sagt upp mig från jobbet, vilket är jätteskönt och nu börjar stressen avta.

Men usch så irriterande och jobbigt att behöva tjata till sig en tid!! I våras när vi gjorde utredning och min första spolning gick snett och försökte få tid till något annat ställe så var jag på Octavia, åkte dit eftersom jag aldrig fick tag på nån på telefon. När jag väl kom dit så fick jag frågan om jag var patient och jag sa nej, men jag har en remiss. Sköterskan bad att få se den men jag hade inte fått än utan väntande på att den skulle komma med posten samma dag. Jag fick inte boka tid utan skulle återkomma med remiss och när min mens hade börjat. Jag blev så ledsen mest för att sköterskan var så ovänlig. Så jag har tyvärr ingen positiv bild av Octavia men går man nu i linköping så får man ju stå ut med dem...
    Toppen iaf att du fick en tid!!

Arona79; kul att du får börja spraya!

Kram på er

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-09 22:10:10 följande:
    Anlijoos: håller tummar och tår att det kommer gå bra.. Har läst mig till att många får köra långa metoden nu och inte alla som får börja direkt så bättre att man är förberedd ändå för besviken blir man så lätt just nu. Håller på att bli tokig tror jag:(
    Då var första besöket avklarat och det känns jättebra!

Sambons spermier såg bra ut, men de var lite för få, 7 milj istället för 10 milj (tror jag det var?). Men sist så var de ännu färre och även endel slöa... så det var positivt och han blev glad ;) Verkade inte ens självklart att det är ICSI vi kommer att köra, utan det beror på hur spermieprovet blir när det väl gäller!

Vi ska köra långa metoden, det verkade som jag kunde få ha åsikter om det, men jag vill göra det som de tror mest på och hon sa att det var störst odds med den långa, så då vill jag inte chansa på korta även om jag säkerligen skulle må bättre genom den behandlingen.

Jag skulle ringa första mensdagen för att komma igång :) Vilket borde bli den 20 februari ungefär!! Iha. Hoppas du kommer igång snart också så vi kan följas åt!!
  • Arona79
    pållan skrev 2011-02-10 16:21:00 följande:
    Arona79: Ja skönt att det ordnade sig, nu känns allt bra igen Och allra bäst var att det reagerade på RMC. Vad skönt att du snart är igång, den 17:e är ju jättesnart - hurra! Jag har också haft för höga TSH-värden, men fick snabbt ner dem med levaxin. Vad låg ditt förhöjda värde på? Håller tummarna för att de är ok till den 17:e!  

Fru LIla: Toppen att det snart är dag för dig med! Och att ni kan följas åt! 
    Vad skönt att höra att allt ordnade sig =)

Tack Solig Mitt TSH-Värde va 5,2 =( Ska ta 150 micorgram Levaxin nu. Vad trevligt att höra att det kan gå ganska snabbt att få ner värdet. Vad låg ditt värde på när du hade fått ner det?

Cathy Tack =) Längtar såååå till den 17:e!! Hi Hi

Kram Till Er ALLA
Svar på tråden rmc linköping - ivf