• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • emsm

erica b:
    Nu när man mår illa...förhoppningsvis pga graviditet.. så är man helt plötsligt lite tacksam över att må fis....konstigt det här vi utsätter oss för ;P

Men du är ju INTE ensam! Hittade hit först nu.. så jag(vi) gjorde hela proceduren fram till nu utan "likasinnade" Har två underbara vänner att pratat med men de är int eens i närheten av att vara i samma situation så att ha en plats som denna är guld värd!

• Erica b

Jo det är skitbra, ja slänger mej på datorn varje dag o kollar mina favvotrådar, så skönt.

• Calimba

Håller tummarna för er som genomgår behandlingen, vet vad ni går igenom och min första IVF lyckades så är nu i 11:e veckan av min graviditet Hjärta. Känns underbart att det lyckades på första försöket men har mått skitilla i tre veckor typ men som sagt det är ju värt det i slutändan Flört

Lycka till med er resa och jag hoppas det blir många bebisar här inne {#emotions_dlg.flower}

• Arona79

Hej!

Är ny här och tänkte höra om man fick vara med?? 
    Skulle kännas så bra att få tala med flera som går igenom samma sak.

Är 29 år och har endometrioser som gör at vi behöver lite hjälp på vägen!!

Har varit på vårat  första besök och väntar nu på att få börja spraya =)
    Har tagit decapeptyl sprutor sedan Juni -09

Kram till Er alla

• anmaelli

Härligt Calimba att höra din historia, grattis till plusset!!

Nu drar det ihop sig för vårt första möte på RMC, vad kan jag förvänta mig? Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Läste att det var lång väntetid nu att komma igång, vilket inte känns kul alls. Jag vill sätta igång så fort som möjligt då mitt jobb kommer göra det svårt ju längre fram på våren/sommaren vi kommer.

• g l i m r a

Anlijoos: det är imorgon du ska dit va? Lycka till nu, har haft jätte problem med att skicka brev via FL:( hoppas du får komma igång snart. Skriv här så fort du varit där för här kollar jag flera ggr per dag. Kram

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-09 21:56:26 följande:
    Anlijoos: det är imorgon du ska dit va? Lycka till nu, har haft jätte problem med att skicka brev via FL:( hoppas du får komma igång snart. Skriv här så fort du varit där för här kollar jag flera ggr per dag. Kram
    Absolut ska jag hålla dig uppdaterad om hur det gick :)
    Tack för lyckoonsöningarna, känns som jag behöver det! Kram!
  • g l i m r a

Anlijoos: håller tummar och tår att det kommer gå bra.. Har läst mig till att många får köra långa metoden nu och inte alla som får börja direkt så bättre att man är förberedd ändå för besviken blir man så lätt just nu. Håller på att bli tokig tror jag:(

• Cathy

pållan; ja, valet är så svårt! RMC kunde INTE garantera när jag får börja behandling. Du har så rätt, det är skillnad om jag får vänta en mens än om jag måste vänta flera..Jag skulle så gärna börja med kort och skulle inte det fungera så måste man ju prova lång. Men tänkt om kort skulle fungera?!

Tack snälla för tummarna Glad. Testar neg fortfarande. Men ingen mens. Jag tog mitt TSH på en vårdcentral. Det togs för ett år sedan på utredningen och var då 1.4 men under året hade det stigit till 3.0. Jag är säker på att det i mitt fall också beror på stress. Särskilt med jobbet. Och så har jag läst att hormonstimuleringarna också kan höja värdet. 

Tog du vagitorier i en cykel? Det kanske var för kort period för om du har haft spottings ofta innan mens så kan ju ditt progesteronvärde vara så lågt att det skulle ha behövt extra progesteron för en längre period? Jag körde en hormonstimulerad cykel och fick spottings efter det och tog vagitorier efter nästa inseminationen men fick spottings även då. I nästa cykel hade de försvunnit men nu har jag tagit vaggisar (efter ÄL) i fem cykler och har inga spottings och brösten ömmar inte heller som de brukar. Men nu kommer du ju att få progesteron som motsvarar 3 vaggisar så det borde hjälpa!

pållan - håller tummarna för dina äggblåsor!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf