• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lindy01

såja, då har vi kommit hem igen!!! Besöket på Linköping gick bra, jag kan börja behandling denna månad. var på RMC i fredags och mensen kom i lördags så nu är jag redan på dag 3, ska börja spreja med suprecur den 25e,sedan ringde octaviakliniken idag och bokade in mig på VUL den 7e april. hjälp vad alla är engagerade i lilla mig helt plötsligt, jag har aldrig varit med om att läkare ringer mig!!! hurra, snart är vi äntligen mitt uppe i allt sprutande och sprejande. kom igen tiden, gå snabbare!!!

har lite att se fram emot varje vecka till start och det är ju bra, annars biter jag nog ned alla mina naglar. nu i helgen är det kalas,nästa helg ska jag dra med mamma på yasuragi och efter det är det dax att spreja. hurra!

• Hjärtefröjd

Vi hade i princip bestämt oss för att gå vidare från insemination till ivf, men ikväll har jag mått piss och bara gråtit över tanken på äggplockningen...

Jag är otroligt smärtkänslig och svarar dåligt på både lugnande och smärtstillande, men ändå tycker RMC inte att jag har "skäl nog" att  få narkos under äggplockningen (trots att jag vet att möjligheten finns). Just nu känns det som att jag inte orkar gå vidare med ivf alls.

Är det någon annan som blivit sövd under äggplockningen? Och hur fick ni i så fall igenom detta?

• g l i m r a

Hjärtans fröjd: detta låter inte bra jag har sån sjuk ångest också över äggplock, tål ingen smärta och är livrädd så ja glömmer att andas.. Ville också bli sövd..

• pållan

Hjärtans fröjd: vad jobbigt att du känner dig så orolig inför ÄP. Läste tyvärr om ett par andra tjejer som också ville bli sövda inför ÄP i Linköping, men båda fick nej. En vän till mig som är läkare säger att man i stort sett aldrig ger narkos om det inte är absolut medicinskt nödvändigt, i alla fall inte inom landstinget, eftersom det alltid finns risker med att sövas. Det finns visst en beteendevetare på RMC i Linköping som man kan prata med, antingen för att få stöd i sin önskan om att bli sövd eller för att få hjälp att hantera rädslan för smärta. Kbt är ju också en jättebra hjälp att hantera oro, ångest och rädslor på. Jag har blivit väldigt hjälpt av bara några få behandlingstillfällen med kbt, inte inför ÄP men med en annan väldigt stark rädsla. Hoppas att du kan få stöd och hjälp så att du orkar gå vidare till ivf. kram!  

• g l i m r a

Hjärtans fröjd: jag ska på första besök imorgon, tar ut allt i förskott. Är tyvärr kontrollfreak o vill ta reda på så mycket som möjligt innan men känns ganska så kört för så många har blivit nekade:( jag har massa problem tom o få in slang eller vad de använder till livmodern för är väl inte så rak så sista insem va gräslig. Vet inte hur många instrument han fick använda innan han kom in. Jag är livrädd:(

• Erica b
    Hjärtefröjd skrev 2011-03-07 08:46:08 följande:
    Suck, idag på BIM+8 kom mensen efter vår fjärde insemination. Nu går vi nog vidare med IVF, trots att jag är fullständigt skräckslagen inför äggplockningen...
    usch så trist! beklagar! =(
    ÄP går bra ja lovar, det är inte kul men det är farligare att bli sövd tänk så! Man måste ju så då bara gör man det!
    Cathy skrev 2011-03-07 14:14:40 följande:
    GRATTIS Erica b!!! Härligt!

Kram till alla!
    Tack =)

Kämpa på nu alla, plussen kommer!Hjärta Även om ja själv nte ens fattar at ja ä gravid än =)
  • Hjärtefröjd

Vi har bestämt att inte gå vidare med IVF just nu.. trist, men så får det bli. Kanske känns det bättre en annan månad, jag vet inte.

• g l i m r a

Hjärtans fröjd: va tråkigt, tycker det är hemskt att man inte ska få den hjälp man behöver. Ni hade behövt en narkos men icke.. Bedrövligt, hoppas ni kommer igen snart..

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-03-08 11:08:06 följande:
    Hjärtans fröjd: va tråkigt, tycker det är hemskt att man inte ska få den hjälp man behöver. Ni hade behövt en narkos men icke.. Bedrövligt, hoppas ni kommer igen snart..
    Mmm, just nu känns allt som skit.. ska just mejla RMC och säga att vi inte kommer påbörja behandlingen som planerat.

Hoppas ert möte i morgon går bra!
Svar på tråden rmc linköping - ivf