• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • mg79
    Aurora79: Lider med dig... jag har börjat bita ifrån till folk som kommer med idiotkommentarer. Till de som frågar lite försiktigt säger jag som det är att  jo, vill skulle gärna vilja ha barn men det har inte fungerat, eller det har inte gått även om vi velat.

Häromdagen berättade min syster berättade lite försiktigt att hon är gravid. Hon ville nog säga det lite försiktigt eftersom hon vet vad vi gått igenom. Hennes är dock inte planerat, så hon överväger väl sina alternativ om jag säger så. Jag kan dock inte döma henne om hon väljer att inte behålla... det hjälper ju inte mig hur hon än gör.. men jag föstår din reaktion. Man kämpar och kämpar och så finns det människor som bara råkat bli gravida som ser på en abort som vilken skitgrej som helst.. (dock ej min syster, hon är allvarligt fundersam..) Men jag jobbar som lärare och har haft elever som nästan "skryter" om att de måste vara lediga för de ska göra abort... Hade t.o.m en elev som gjorde det flera gånger under sina år på skolan.. kul att vara mentor då, hade lite svårt att förstå elevens livsval just då.. 
  • FRU  LILA

Honken, så bra att ÄP gick bra. Då blir det Melodifestivalsfinal som ruvareHjärta. En bra lördagSolig
    MG79: Ja, häller med dig, det hjälper ju inte ens egen situation men ledsen blir man allt.

Jag har faktiskt en mycket bättre dag idag. Skönt att få deppa lite och sen komma tillbaka starkare. En skön morgon när jag kröp ner hos mannen som låg kvar och vi kramades. Trist när han börjar senare och får ligga kvar men då får man göra sig klar tidigare och hinna lite gos.
    Promenad till jobbet i behaglig temperatur, solen i ansiktet, så skönt. Sitter nu på jobbet med kaffekoppen (en av mina två om dagen) och har solen genom fönstret. Blir en härlig dag vá tjejer? Sen blir det ju fredagsmys också.

Känner inte så mycket av sprutorna mer än att magen är svullen. Känns lite lite på höger sida men inget nämnvärt. Är ju också bara sprutdag 4 idag så...

FREDAG FREDAG FREDAG!!!!!

• Ylva75

Hej på er!

Har hållt mej lite lågt då jag tycker att tiden går så långsamt fram till behandlingsstart. Men har varit inne och läst å kollat ibland.

Pållan & Erica B: Vad kul med era pluss, det ger åtminstonne mej  hopp.

Honken: Håller tummarna för ett fiiint guldägg till dej imorgon.

Fru Lila: Härligt med promenad i solen. Ger energi det oxå. Ha en skön myskväll med mannen....

Aurora79: Förstår att du reagerar. Jobbigt med magar överallt. Trist med folks inställning bara.
     Här i vår lilla by är det en familj där det knakar i fogarna som skall ha en försoningsbäbis efter sommaren.... som tar sej på första försöket, och de tar inte ens hand om barnen de har.  Med andra ord de finns överallt.

Nu ska jag börja min arbetsvecka i kväll. Jobbar hela helgen, så mannen får roa sej själv. Ni andra får ha en mysig helg.

• Honken

Fru Lila: Ja, tänk att imorgon sitter jag där som ruvare frmför tv:n! Skrattande  Galen tanke som allt förlänge endast funnis i perferin! Men nu är det på riktigt! (Hoppas jag iaf!)

Själv lyxade jag med en ledig dag idag! Känns skönt, man hinner lixom stressa ner från gårdagen och ladda om tills imorgon! Ska ut och boosta lite D-vitamin snart! Solig
    Har faktiskt tagit ledigt ända fram till den 17/3! Då kan man stryka stress som orsak från listan om det inte skulle bli något..

Trevlig helg!
    Styrke kramar till alla ovasett fas!

• pållan

Hej alla Linköpings-kämpar! 

Jag ligger hemma och återhämtar mig efter vinterkräksjukan, kommer precis hinna bli smittfri innan jag ska kliva på planet till Thailand.  Nu väntar två veckor på en solig strand, det ska bli vansinnigt skönt. När vi kommer hem är det dags för första ultraljudet. Lycka till alla, jag ser fram emot att läsa om alla plus och andra framsteg som ni kommer ha gjort när jag kommer hem

• Cathy

pållan; Ha en riktigt riktigt härlig semester i Thailand! Skönt att du hann bli smittfri och hoppas att du snart känner dig bättre. Vi fortsätter att kämpa här hemma Glad KRAM!

• Arona79

Tack till Er alla! För att ni är så omtänksamma {#emotions_dlg.flower}

Ha en underbar helg.

Kramis

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-03-11 10:48:26 följande:
    Hej alla Linköpings-kämpar! 

Jag ligger hemma och återhämtar mig efter vinterkräksjukan, kommer precis hinna bli smittfri innan jag ska kliva på planet till Thailand.  Nu väntar två veckor på en solig strand, det ska bli vansinnigt skönt. När vi kommer hem är det dags för första ultraljudet. Lycka till alla, jag ser fram emot att läsa om alla plus och andra framsteg som ni kommer ha gjort när jag kommer hem
    Ha en härlig semester!!!
  • FRU  LILA

Ja verklingen, ha en skönt semester.

• Honken

Ta hand om dig pållan! När du kommer hem är all snö borta och snödropparna blommar för fullt!Solig

Inget samtla från Linköping idag! Tjoho! ET imorgon! Skrattande

Svar på tråden rmc linköping - ivf