Aurora79: Lider med dig... jag har börjat bita ifrån till folk som kommer med idiotkommentarer. Till de som frågar lite försiktigt säger jag som det är att jo, vill skulle gärna vilja ha barn men det har inte fungerat, eller det har inte gått även om vi velat.
Häromdagen berättade min syster berättade lite försiktigt att hon är gravid. Hon ville nog säga det lite försiktigt eftersom hon vet vad vi gått igenom. Hennes är dock inte planerat, så hon överväger väl sina alternativ om jag säger så. Jag kan dock inte döma henne om hon väljer att inte behålla... det hjälper ju inte mig hur hon än gör.. men jag föstår din reaktion. Man kämpar och kämpar och så finns det människor som bara råkat bli gravida som ser på en abort som vilken skitgrej som helst.. (dock ej min syster, hon är allvarligt fundersam..) Men jag jobbar som lärare och har haft elever som nästan "skryter" om att de måste vara lediga för de ska göra abort... Hade t.o.m en elev som gjorde det flera gånger under sina år på skolan.. kul att vara mentor då, hade lite svårt att förstå elevens livsval just då..