• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Honken

Fru lila och Hjärtansfröjd: Det kommer att gå bra! Tänk på att allt jobbigt/svårt har nåt gott med sig! Och i erat fall blir det bebis! Ni klarar det!

Själv har jag fått ÄP datum nu! På torsdag bär det av till Linköping. Elisabeth är det som ska plocka äggen.
    Insättningen blir (förhoppningsvis) på lördag. Så nu vet vi aif att Linköping har öppet för ET på lördagar!

• Erica b
    FRU LILA skrev 2011-03-08 18:56:26 följande:
    Tack snälla ni för pepp. Tror att det gick bra med sprutorna förra gången. Men nu är jag lite ledsen och tycker synd om mig själv som ska behöva gå igenom detta. Blir mer påtagligt med sprutorna. Tycker man har rätt att tycka synd om sig själv ibland. Men om en stund är jag på banan igen.
     Nu har jag grinat till "en unge i minuten" på webben. Såg ni förlossningsserien igår? Det blev tårar.
    Ja herregud så ja böla till det, så fint, vilka mirakel o nu är ja LIVRÄDD för min förlossning =)
  • Erica b
    Honken skrev 2011-03-08 21:12:27 följande:
    Själv har jag fått ÄP datum nu! På torsdag bär det av till Linköping. Elisabeth är det som ska plocka äggen.
    Insättningen blir (förhoppningsvis) på lördag. Så nu vet vi aif att Linköping har öppet för ET på lördagar!
    grattis, kommre gå finfint serru =)
  • Jo1984

Hej!

Har följt den här tråden ett tag, men inte tagit mig i kragen och blivit medlem i fl förrän nu=)
    Håller på med vårt första IVF försök på RMC och man har ju tusen frågor.... kanske ni kan hjälpa mig att svara på några utav dem, vore supertacksam!=)

Efter återinförandet av ägget, skulle man använda några vaggisar då? har inte fått något recept å dessa isf?
    Hur bär man sig åt för att få 2 ägg insatta, är lite sugen på det, men antar att de måste vara av dålig kvalitét då eller?

o ett supergrattis till alla er som plussat, hoppas man lyckas själv någon dag!!!

håller tummarna för oss andra!!!

kram på er!!

• Calimba
    Jo1984 skrev 2011-03-08 21:37:41 följande:
    Hej!

Har följt den här tråden ett tag, men inte tagit mig i kragen och blivit medlem i fl förrän nu=)
    Håller på med vårt första IVF försök på RMC och man har ju tusen frågor.... kanske ni kan hjälpa mig att svara på några utav dem, vore supertacksam!=)

Efter återinförandet av ägget, skulle man använda några vaggisar då? har inte fått något recept å dessa isf?
    Hur bär man sig åt för att få 2 ägg insatta, är lite sugen på det, men antar att de måste vara av dålig kvalitét då eller?

o ett supergrattis till alla er som plussat, hoppas man lyckas själv någon dag!!!

håller tummarna för oss andra!!!

kram på er!!
    Välkommen hit {#emotions_dlg.flower}

vaggisarna skickade dom på datorn till apoteket så det behövs inget recept hem för dom.

De sätter in två ägg om det är dålig kvalité på äggen annars blir det oftast ett bra ägg de sätter in.
    Jag fick ett jättebra ägg och nu har det delats sig så jag väntar nu enäggstvillingar fast vi bara satte in ett ägg. som sagt det kan dela sig själv så man är medveten om det. Vi blev rätt chockade när vi gjorde ett ultraljud i vecka 13+6 och fick se två bebisar, men just nu är vi glada för det Hjärta
    Hoppas att du fick svar på dina frågor Glad
    Lycka till med din IVF
  • FRU  LILA
    Honken skrev 2011-03-08 21:12:27 följande:
    Fru lila och Hjärtansfröjd: Det kommer att gå bra! Tänk på att allt jobbigt/svårt har nåt gott med sig! Och i erat fall blir det bebis! Ni klarar det!

Klart allt är värt det. Men ÄP förra gången gick väl ok men gjorde väldigt ont på några äggblåsor som var svåra att sticka hål på. Det gjorde ont efteråt efteråt och jag hade ont i några dagar. ÄP är något jag får ta men ...Behandlingen går bra med sprutor och så men igår var en tycka synd om mig dag. Nu känns det bättre. Men just vid spruttillfället känner jag bara åh att man ska behöva gå igenom detta. Kommer säkert i kväll också.
  • Honken

Fru Lila: Jag har oxå haft mina ups and downs. Phu riktigt jobbit är det! Men det är tur att vi här inne verkligen förstår hur det känns! Vi lyssnar och stöttar varandra!

Idag åker jag ner till Linköping. Vi bor i Stockholm och kända att det kunde vara skönt att lyxa till det med hotell natten innan så man inte är så himla trött när det väl gäller, lång resväg.Och att sitta i en bil x antal timmar utan frukost i magen, nervös och orolig känns inte som en bra kombo!
    Imorgon smäller det!

• Arona79
    Honken Lycka Till!! Vad spännande
    Mad mysigt me lite lyx {#emotions_dlg.flower}

FRU LILA Hoppas du mår bättre snart.
    Massa styrkekramar till dig Hjärta

I kväll ska jag börja med sprutorna. Känns skönt att
    få börja med nästa steg Glad
  • FRU  LILA

Ja här stöttar vi verkligen varandra och det är skönt.

Honken: Ja oftast går det ändå väldigt bra. Men vid sprutorna vet jag sedan förra gången att det blir lite jobbigt. Men de går bra att ta själv i alla fall.
    Ja det är väl skönt och åka någon dag innan och vila lite mer. Lycka till med äggplock nu.

Arona79: Skönt att komma vidare som sagt. Lycka till!!

JO1984: Välkommen till tråden. Har du börjat behandlingen eller är det start snart? Jag fick 2 ägg tillbaka och det är som sagt då inte kvaliteten är bra i förhållande till antal ägg. Fick av 25 ett toppägg och två lite sämre. 9 befruktades totalt men ingen var bra nog att klara frysen.

• lindy01

lycka till Honken!!! hoppas vi båda knallar runt med våra tjocka magar i sommarstockholm snart!!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf