• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Pållan: va det första försöket du körde korta metoden?

Cathy: vi träffade Barbara och det va inga problem att välja o inget vi la mycket tid på utan hon visade bilderna snabbt frågade va vi ville o varför o min förklaring är att ja har så svårt för nässpray för spyr när det rinner ner i halsen:(

• Cathy
    g l i m r a skrev 2011-03-10 10:36:36 följande:
    Cathy: vi träffade Barbara och det va inga problem att välja o inget vi la mycket tid på utan hon visade bilderna snabbt frågade va vi ville o varför o min förklaring är att ja har så svårt för nässpray för spyr när det rinner ner i halsen:(
    Då verkar det ju nästan som om de tänker olika läkare emellan, en låter välja medans en annan inte. Nåja, det spelar ingen roll längre, jag får köra korta metoden iaf. Glad
  • g l i m r a

Cathy: tycker att de borde köra lika. Fick du köra på RMC nu då? Kör du Gonal-F med?

• Cathy
    g l i m r a skrev 2011-03-10 10:58:26 följande:
    Cathy: tycker att de borde köra lika. Fick du köra på RMC nu då? Kör du Gonal-F med?
    Ja, jag får köra på RMC. Jag var beredd på att gå privat. Kör puregon för det har använt tidigare i samband med inseminationerna. Gonal-f är väl i princip samma sak?
  • g l i m r a

Jag har faktiskt ingen aning:( ja blev bara glad att detta va färdiga sprutor inget att blanda själv. Men fick höra att läkarn här hemma som skickat remiss inte har tagit prov på Rubella så bokade tid för det imon. Sen vet ja att ja tagit TSH men det va väl inte medskickat det resultatet o det va dåligt av min hemmaläkare..

• Arona79

glimra
    Det känns så skönt att vara igång med sprutorna =)

Gratis själv att du äntligen har fått komma igång! Spännande Glad

• pållan

Cathy: å vad härligt att du börjar med sprutorna! Du får alltså göra den korta, trots alls? Bra! Hoppas också att allt är ok med mig och magen, känner mig mera illamående idag och väljer att se det som ett bra tecken

g l i m r a: tråkigt med en slarvig hemmaläkare. Bra att det dubbelkollar!  

• Arona79

Ville bara tacka alla här för det underbara stöd man får Hjärta
    Utan er hade allt varit sååå mycket svårare....

Måste få skriva av mig lite..och jag vet att ni kommer först mig!

Det är så många av våra vänner och släktingar som är gravida just nu.
    Jag är jätte glad för deras skull =) men är SÅ less på att höra
    -Ska inte ni skaffa barn?
    -haha vet ni inte hur man gör?
    -Du måste släpa till!
    MM
    Det gör mig så ledsen att höra detta! Har bitit ihop länge, men orkar inte längre!
    Ibland sitter jag bara och gråter och tycker allt är så jobbigt! Har t.o.m undvikit vissa
    av våra vänner bara för att slippa höra deras komentarer!

Så igår träffade vi några av våra vänner när vi var och handlade..självklart var hon gravid!
    Grattis vad roligt sa jag då säger -hon ja vi får väl behålla DEN, man slipper ju jobba på ett bra tag iallafall!!!!!!!!
    Här blir jag gravid och vill ju inte ha barn..och ni har ju inga som verkligen vill haha!!
    Jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Jag sprang ut till bilen och bara sat där och stört bölade!!!!
    Tycker så synd om min sambo som stod kvar !
    HAn kom ut till bilen med tulpaner och frågade hur det var och vad han skulle handla Hjärta
    Älskar honom!!
    Dom förstod inte varför jag sprang iväg! Vill inte umgås med dom något mer!!!! Hoppas att dom
    kommer älska barnet när hon/han kommer in i denna värld.

Tack igen för att ni alla finns. Känner mig redan lite bättre.

Kram till Er ALLA {#emotions_dlg.flower}

• Cathy

pållan; ja, jag får köra den korta iaf. Det känns skönt. Det känns pirrigt, att äntligen få sätta igång. På onsdag ska jag på VUL, hoppas på många fina äggblåsor. Låter som att allt är ok, om du är mer illamående idag Glad. Skönt!!
    Arona79; stackars dig! Jag förstår att du blev ledsen!! Jag har många väninnor som haft svårt att bli med barn och därför har jag haft turen att inte få sådana där dumma kommentarer. Men nu ett tag har jag varit så känslig  för magar jag ser på stan att jag börjar nästan gråta. Ser bara magar överallt och kan inte förstå att jag fortfarande inte själv är gravid efter flera års väntan..
    Nu får vi bara kämpa på och hoppas att vi också snart ska få visa en gravidmage!!! Glad Styrkekramar! 

• g l i m r a

Arona79: fy va hemskt, vilken tur du har en sån bra man. Jag kan inte förstå sådana människor hur de kan säga så. Jag blir så illa till mods och arg. Styrkekramar till dig!

Svar på tråden rmc linköping - ivf