• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan

Jo1984: välkommen till tråden! 

Fru Lila: usch, tråkigt att det känns jobbigt när du tar sprutorna. Det är verkligen inte lätt det vi alla ofrivilligt barnlösa går igenom. Man måste få ha sina dåliga dagar och ta sig igenom dem. Skönt att det känns lite bättre idag! 

Honken:  Skönt att åka dit kvällen innan, det gjorde vi också. Vi passade på att gå ut och äta middag och ha det så trevligt det gick med all nervositet. Stort lycka till imorgon, jag håller tummarna för finfina ägg! 

Arona79: vad skönt att du börjar med sprutorna! Ett steg närmre målet! 

Jag har haft en nojig dag. Fick en liten rosa flytning i morse och har varit orolig hela dagen. Inget mera har hänt dock, så jag hoppas att det är okej... 

• Honken

Läser mina tidigare inlägg, shit vad mycket stavfel! Datorn verkar hoppa över lite bokstäver här och där.. Sorry!

Lindy01: Visst ska vi gå runt och pusta och klaga över värmen med bäbismagar i sommar! Skrattande Underbara tanke!
    Hur ligger du till nu?

Tack alla för stöttningen! Återkommer imorgon!
    Kram till er!

• lindy01

jo jag ligger till som vanligt, sprejstart den 25e innan dess segar dagarna fram...
    har mens just nu och går min atackars man på nerverna, är irriterad på allt, ojoj,stackars man, det lär ju inte bli bättre efter sprejstart.haha

• g l i m r a

Hej alla: första besöket på RMC idag. Blir korta metoden och troligtvis start redan nästa mens på cd3 är på dag 15 idag så det är dryga två veckor till start. Känns overkligt.
    Honken: lycka till imorgon!
    Arona79: hur känns det inför imorgon?

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-03-09 21:22:28 följande:
    Hej alla: första besöket på RMC idag. Blir korta metoden och troligtvis start redan nästa mens på cd3 är på dag 15 idag så det är dryga två veckor till start. Känns overkligt.
    Honken: lycka till imorgon!
    Arona79: hur känns det inför imorgon?
    Vad spännande g l i m r a! Då är du ifatt mig nu trots att du var otålig och fick vänta :)
    Vad är anledningen till att du kör korta? Föreslog de dig det eller? (har inte riktigt det där klart mig mig).

Stort lycka till nu!
  • g l i m r a

Anlijoos: hon visade mig de olika och frågade vilken ja ville ha. Jag är inget fan av nässpray så det kändes kanon. Så ja fick lektion i spruttagning idag med så ja vet hur ja ska göra. Äp känns lite bättre nu, hon lugnade mig mycket. 10 min smärts borde man tåla va?

• mg79
    g l i m r a skrev 2011-03-09 21:45:25 följande:
    Anlijoos: hon visade mig de olika och frågade vilken ja ville ha. Jag är inget fan av nässpray så det kändes kanon. Så ja fick lektion i spruttagning idag med så ja vet hur ja ska göra. Äp känns lite bättre nu, hon lugnade mig mycket. 10 min smärts borde man tåla va?
    Klart du fixar ÄP, och det gör inte ont hela tiden under de 10 min som hela ingreppet tar .Jätte smärtsamt är det inte heller.. man får ju smärtstillande för den värsta smärtan så den blockeras bort helt. Det spänner och drar mest... som kraftig mensvärk... 
  • g l i m r a

Hoppas på det:) kommer få lugnande också så hoppas ja klarar det. Hoppas ju på ett plus med men känns långt bort..

• pållan

g l i m r a: grattis, vad skönt att det gick bra och att ni snart får köra igång! Jag gjorde ju korta och tyckte att det var väldigt lindrigt och gick jättefort. 

• Cathy

Nu tjejer är vi igång! Ska börja spruta imorgon CD3! Jättespännande!

pållan; förstår att du är orolig för en rosa flytning men som tur har det inte hänt ngt mer..
    Allt är säkert ok! 

glimra; roligt att du kan få börja redan nästa mens. Får jag fråga vilken läkare ni träffade? Vi träffade Elisabeth och fick inte välja metod..

Svar på tråden rmc linköping - ivf