• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA

Arona79: Förstår dig precis och jag får ofta samma tankar och reagerar likadant som du. Hoppas att när vi väl lyckas att vi kommer uppskatta det mer och det tror jag att vi gör. Tror vi kommer se det på ett helt annat sätt. Men kommentarerna blir ibland för mycket. ta hand om varandra, kram!!!

• Honken

Många som verkar dra igång med sprutorna i dagarna! Lycka till!

Arona79: Kram till dig!

Just hemkommen från Linköping! ÄP:et idag gick mycket bra! Det gjorde inte alls så ont som jag hade föreställt mig! Hade visst oroat mig i onödan! Visst, det var inte skönt men helt klart överkomligt!
    Elisabeht och systrarna var hur gulliga som helst!
    7 ägg lyckades de få ut! ET på lördag. Nu hoppas vi på att de INTE ringer imorgon.

• g l i m r a

Honken: Gud va skönt att höra nån som inte tyckte att det va de värsta i hela sitt liv:)

• Cathy

Honken: skönt att höra att ÄP gick bra! Håller tummarna för befruktningen!

• Jo1984

tack för era svar tjejer!! håller på med puregon för tillfället...shit vilken press det är det här med ivf asså!! tur att man kunde hitta en sån här underbar tråd där man kan hitta massa bra info o stöttning!! ni är toppen!

Har sprutat i 8 dagar nu, hoppas det blir ÄP osv i nästa vecka.

Kul med alla som har plussat, då får man ju upp humöret lite!!!

förresten, vet ni hur länge man måste vänta för att påbörja försök nr 2 om det inte skulle funka nu på första?

Ha det bäst o ta hand om er!!!

kram

• pållan

Honken: grattis, vad skönt att ÄP gick så bra! Håller tummarna för ett riktigt fint litet embryo på lördag! Och jag håller med dig, jag tyckte inte heller att ÄP var så farligt. 

Jo1984: härligt att du har kommit så långt med sprutorna! Självklart ska du lyckas på första försöket Men om du mot förmodan skulle behöva ett försök till så sa RMC till mig att de vill att man väntar en månad efter första mensen innan man försöker igen.  

• Jo1984

Pållan: tack för ditt svar=) japp, håller tummarna för lycka på första försöket!!! Kul att det har gått så bra för dig!!

Tror inte att jag har tagit ngt TSH prov, borde man det?
    Hur länge håller man på med Puregon i snitt?

kram

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-03-10 10:58:26 följande:
    Cathy: tycker att de borde köra lika. Fick du köra på RMC nu då? Kör du Gonal-F med?
    Jag fick inte välja, eller det kanske jag hade fått, men hon föreslog i alla fall långa för mig och jag hade ingen anledning att ifrågasätta det och har inte heller problem med nässpray :)
    Så det kanske beror på vilka problem man har och anledningen till att man inte blivit gravid på naturlig väg?
  • anmaelli
    Arona79: Förstår verkligen att du blev ledsen!! Det hade jag också blivit, men jag hade varit alldeles för stolt för att visa det... tyvärr. Jag får också massa kommentarer men än så länge så tar jag det bra och kan skämta bort det... men, frågan är om det känns likadant när man börjat med IVF:erna och kanske har några misslyckade bakom sig... hemska tanke, hoppas inte behöva uppleva den pressen. Lycka till Arona79 och hoppas du snart är gravid.
Svar på tråden rmc linköping - ivf