• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cathy

Hjärtans fröjd; tråkigt att du känner sån oro över ÄP. Jag tror att ert beslut om att inte gå vidare just nu är helt rätt, det viktigaste är att man gör som det känns. Kanske kan du prata med en annan fertilitetsdoktor på ett av de privata klinikerna? Om du vet vad exakt det är som inte känns bra med tanke på ÄP, kanske läkaren kan ge dig info som får dig på andra tankar? Hoppas att du kan få den stöd du behöver! KRAM!

pållan; intressant det där med kbt, kan du rekommendera någon i sthlm?

glimra; jag vet precis vad du menar  - man blir till slut livrädd när det hänt att de inte får in katetern. Det hände mig på spolningen, röntgenläkaren (som visst inte var gynekolog) lyckades inte få inte den...Han försökte och försökte och gav upp till slut. Inseminationerna gick dock bra för mig, hon kunde sin sak!

KRAM  

• FRU  LILA

Hjärtans fröjd: Känner verkligen för dig. Svårt också för oss andra att säga våra erfarenheter om äggplock men man är ju sig själv närmast och vet sina egna begränsningar. Synd att det är så att man inte kan få mer råd, hjälp eller vad som. Att alla kör på samma sätt rakt av. Förstår dig helt om du är jätte ledsen. Tycker så synd om dig. Det är ju så tufft som det är med behadnlingar och barnlöshet. Stor tröstkram!!

Börjar själv med sprutorna ikväll. Skönt att komma närmre nu. Hoppas på äggplock om 1-2 veckor. Inget jag ser fram imot direkt men...

• Arona79
    Hjärtefröjd skrev 2011-03-08 10:39:11 följande:
    Vi har bestämt att inte gå vidare med IVF just nu.. trist, men så får det bli. Kanske känns det bättre en annan månad, jag vet inte.
    Lider med dig {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att det kommer kännas bättre om ett tag och att ni kan ta nya tag då.

Tycker det är dåligt att du inte kan få som du vill. Du känner dig själv bäst och
    jag tycker dom borde ta det i hänsyn och kunna göra undantag!

Massa styrkekramar till dig Hjärta
  • pållan

g l i m r a: lycka till på första besöket imorgon, hoppas att det går bra och att du blir bra bemött! 

Hjärtans fröjd: vad tråkigt att du inte mår bra, jag känner också verkligen med dig. Hoppas att du kan få lite lugn och ro så länge och att du snart mår bättre. Och hoppas att du får det stöd du behöver från RMC så att ni orkar gå vidare så småningom! Ta hand om dig. 

Cathy: jag har gått på kbt-gruppen, de har både terapi och rent yreksrelaterad coaching. Jag har jättebra erfarenheter av båda delarna hos dem. Det var ett par år sedan jag gick där, men då var de jättebra. Här är en länk: www.kbtgruppen.se/
    Hur går det för er, har ni fått något mera besked från Linköping? 

FRU LILA: grattis till sprutstarten ikväll, vad spännande att du börjar nu!

Jag har fått ett riktigt lyxproblem: jag är illamående i stort sett hela tiden. Om jag inte äter kolhydrater, då försvinner det i en timme eller så. I går bestod min frukost av bröd med smör, min lunch av mera bröd, riskakor till mellanmål och pasta med olivolja och salt till middag. Vaddå varierad kost ? Men idag hjälper det inte riktigt att äta en riskaka varje timme, jag har i princip varit inlåst på toa på jobbet hela dagen. Jaja, det är värt det  

• Hjärtefröjd

Tack för alla uppmuntrande inlägg, jag mår lite bättre nu på eftermiddagen. Vi kommer att avvakta någon månad hur som helst. Och det känns helt rätt just nu.

Pållan: Du får passa på att äta en kolhydratstinn semla idag. Eller kanske två.

• Cathy

Hjärtans fröjd; skönt att höra att du mår lite bättre nu. Att avvakta en månad låter helt rätt. Ta hand om dig!

pållan; tack för kbt tipset. Jag inväntar mens (tänk att man för en gång skull väntar på den) och ska ringa linköping sedan. Hoppas att de tar emot oss, annars blir det st göran. Känns skönt med en plan.
    Du har blivit illamående ganska i början, eller hur? Åh, jag längtar också till att ha ditt lyxproblem. Glad Ta hand om dig!

FRU LILA; lycka till med sprutandet! Spännande!

• pållan

Hjärtans fröjd: skönt att det känns lite bättre! Och att ni har bestämt er för att avvakta lite, det förstår jag verkligen. Jag hade nog själv inte orkat gå direkt från inseminationer till ivf, det var väldigt skönt med två månaders uppehåll emellan. Behandlingarna sliter ju både på kroppen och psyket. Det där med semla var en väldigt bra idé, förresten Semlor hjälper mot det mesta! 

Cathy: Hoppas också att de tar emot er i Lkp! Jättebra att ni har St Göran annars. Håller tummarna för att mensen snart kommer igång (eller inte alls, egentligen önskar jag ju att den inte kommer på nio månader och att jag snart får sällskap av dig i mitt illamående ! Jag är i vecka sex nu, det är nog ganska tidigt att må illa. Om man googlar står det att illamående är vanligt från vecka 6-8. På sätt och vis känns det bra, alla symptom gör det mera verkligt, också de mera obehagliga symptomen. 

• Cathy

pållan; jag hoppas också snart kunna ge dig sällskap i ditt illamående Glad! Ja minns att mina väninnor som varit gravida blivit illamående lite senare, vecka 10 och så. Ja, även om det känns obehagligt att må illa så gör det det hela mer verkligt. Flört Det känns bra att veta att ifall mensen kommer nu lämpligt (alltså inte i helgen!) så kan jag kontakta lkp och sedan st göran om det behövs! Kommer inte mensen på torsdag måste jag antagligen boka en tid till st göran (för annars kan jag inte börja där i tid dvs cd2). Lite trixande men hoppas att det funkar! Jag har ett annat projekt på gång också för att inte göra det alltför enkelt för mig..söker nämligen jobb. Har varit ledig nu en kort tid, sa upp mig från mitt förra (kände att jag var tvungen, nytt jobb men det var inte alls vad jag hade blivit lovad/ tänkt mig..). Blir tyvärr extra stressigt med allt det här andra men jag kan ju inte gå utan jobb i all evighet..KRAM!!

• FRU  LILA

Tack snälla ni för pepp. Tror att det gick bra med sprutorna förra gången. Men nu är jag lite ledsen och tycker synd om mig själv som ska behöva gå igenom detta. Blir mer påtagligt med sprutorna. Tycker man har rätt att tycka synd om sig själv ibland. Men om en stund är jag på banan igen.
     Nu har jag grinat till "en unge i minuten" på webben. Såg ni förlossningsserien igår? Det blev tårar.

• Bamboocha

Hejsan alla Ivf-are. Läser om äp men det kommer gå fint. Ville själv bli sövd men fick nej trots att jag grät o bönder. Fick göra det ändå men bad om lugnande i väl inne i rummet bad jag om mera morfin direkt hela tiden kändes ju så klart men drogerna hjälpte. Fick lugnande innan med. Lycka till alla. Resulterade i ett pluss i alla fall! Finns även bedövning man kan få i underlivet!

Svar på tråden rmc linköping - ivf