• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Englali

Pållan: Ha en toppensemester, så skönt!!

Honken: Spännande, så skönt att telefonen varit tyst. Stort lycka till i morgon!

Själv har jag spraystart på måndag. Tiden har barat rusat iväg sen vi var på info.samtal, helt galet fort har det gått. Skönt att det kan kännas så ngn gång.
    Jag känner mig lite förvirrad kring allt i behandlingen, så rädd att missa eller glömma eller göra ngt viktigt fel, men allt är ju så nytt så det är väl inte så konstigt.

Ungefär vilken tidsram rör sig hela beh. på ungefär, för er som gjort det? Vi kör ju långa metoden och spraystart nu 14e mars. När kan äggplock tänkas bli? (om allt går som beräknat under vägen) Jag är så nyfiken och otålig =)

• g l i m r a

Honken: lycka till imorgon, spännande spännande

Ni andra, blev lite deppig idag. Va o lämnade prover som fattades hos min hemmaläkare. Han lät inte positiv till IVF, ville att ja skulle förbereda mig på minus:( min man hade 60 milj spermier men långsamma jag har äl och är lättstimulerad så vi borde egentligen inte ha problem med barn. Som han uttryckte det kunde vi haft flera stycken. Kommer IVF aldrig lyckas för oss nu då bara för att det inte finns fel på oss? Blir lite ledsen:(

• Englali

Glimra: Men vad var det för en negativ läkare?? Jag har också äl och är lättstimulerad, mannen har många spermiger men några av dessa är långsamma så då är vi ju i samma läge.
    Det är ju jättemånga som dom inte hittar ngt fel hos, oförklarlig barnlöshet, som lyckas alldeles utmärkt med IVF, låter mer som okunskap från hans sida tycker jag.
    Nej, låt inte det göra dig deppig!! Till oss sa min gyn att det är ju bra att det inte är några stora "svåra" fel, då finns ju alla förutsättningar för bebis men med lite hjälp på traven!
    Kram på dig!

• Honken

Hemkommen från Linköping, allt gick bara bra! Är nu en stolt ruvare till ett embro av toppkvalité!
    Räknar mig nu som gravid tills motsattsen är bevisad!
    (Dock inget till frysen, för syskon dvs! Flört)

Engalai: Behandlingstiden är olika för alla, vi kan ju inte styra våra kroppar exakt som vi vill.. Jag började sprayaden 21/1 och gjorde ET idag. Så 7 veckor och 1dag tog allt. Mensen strulade lite, ville inte sätta igång. Sen växte inte äggblåsorna så snabbt..
    Men hoppas att din behndling flyter på smidigt utan några onödiga störningsmoment!

g l i m r a: Gå till någon annan läkare! Bara för att det inte har gått denna naturliga vägen för er så har ni ju fortfrarande alla chanser att lyckas via IVF!
    Ge inte upp, stå på dig!

Kram!

• FRU  LILA

Klart du är gravid-ägget är ju befruktatTungan ute Stort grattis till toppägget! Vad fick ni för resultat på äggen, tänkte då ni inte fick till frysen? Men som du ser räcker det ju med ett ägg. Lycka till nu!

• Honken

Fru Lila: Av 7 ägg var 2 st endast tomma skal, 1 var omoget, 3 var halvdana och 1 var ägget med stort Ä.Flört

Tycket dock att ET gjorde ganska ont.. Hur har ni känt? Hade Karin..
    Övrigt så var det väldigt lugnt på sjukhuset. Det var bara 4 par där som alla gjorde ET (tror jag), Inget annant spring.
    Jisses va kissnödig jag var! Kändes som jag skulle kissa på mig!

Pållan: Ni kommer från Sthlm eller hur. Hur har ni gjort med rese ersättningen?

• FRU  LILA

Är lite likt mitt reslutat, fick också bara ett toppägg. Men det är ju bara ett som behövs så nu håller vi tummar för dig!

Jag hade Karin nästan hela behandlingen och hon gjorde mitt ÄP och ET. ET kommer jag inte ihåg att det kändes något speciellt men jag var så j...a öm och hade ont sedan ÄP, kunde inte sitta rakt.

Är idag på sprutdag 5 och det börjar kännas lite i magen. Ska på VUL nu på måndag och jag hoppas det ser bra ut. Känner mig stundtals lite illamående sedan igår kväll så jag hoppas inte jag blir överstimulerad.

• Erica b

Jaha då var man tillbaka på ruta ett, krokryggad av alla knytnävsslag som livet ger.
    Jag fick missfall i vecka 6 i går.

Så nu får ja avboka mitt UL den 29 o boka in ny behandling ist...o avboka min MVC-tid.
    Jag har gråtit så mina ögonlock är så svullna så ja knappt ser idag...o visst finns det tårar kvar till idag med...alla vi gjorde glada för en vecka sen måste vi göra besvikna nu.

Svar på tråden rmc linköping - ivf