• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lärkan80

Hej igen!

Har legat lite lågt ett tag, men har följt er ändå! Grattis Piggelin- fantastiskt!

Började spraya med Suprecur 16/9, men vid VUL 29/9 visade det sig att min kropp reagerat på ett väldigt annorlunda sätt. Jag hade flera stora äggblåsor på ena äggstocken, tjock slemhinna i livmodern och ett skyhögt östrogenprov. Fick inte börja spruta, utan istället börja med Primolut-Nor för att framkalla en blödning. Nu 5 dagar senare har jag fortfarande inte fått ngn blödning och det känns allmänt deppigt....

• FRULILA

Jag tror jag är helt säker med hur jag ska göra med ägglossningssprutan men måste ändå skriva så får ni säga om jag har rätt.
    Ta upp vätska i sprutan, ner i pulverampulen, upp med allt i sprutan, ner i nästa ampul och tryck upp i sprutan, , ta bort grå nål, knacka bort luft, tryck upp vätskan i smala röret för att få bort luft, sätt på sticknål och stick. Rätt và´?Flört

• strumpa
    Vill bara meddela att jag precis tog första sprutan, är stolt och ger mig själv en klapp på axeln :). Jag kände inte så mycket eftersom jag hade emlakräm på ;) men däremot blev jag illamående nu precis efter eftersom det är lite konstigt, det ser konstigt ut, för inte är det väl meningen att man ska sticka en spruta rakt i magen på sig själv??! ;)
  • FRULILA

Strumpa: Skriver till dig i denna tråd också. Jag tycker jag känner igen mig lite i det du skriver. Första sprutan fick jag som mensvärk och blev trött och lite illa mående. Det kändes nog mest de första 3 dagarna. Magen svullna upp direkt och har fortsatt vara svullen sen sprutstart.

• strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-05 20:09:53 följande:
    Strumpa: Skriver till dig i denna tråd också. Jag tycker jag känner igen mig lite i det du skriver. Första sprutan fick jag som mensvärk och blev trött och lite illa mående. Det kändes nog mest de första 3 dagarna. Magen svullna upp direkt och har fortsatt vara svullen sen sprutstart.
    Åh det låter inte så kul, stackars oss ;(. Jag ska göra Vul på fredag redan ska bli spännande och se om det har hänt något redan då, och ev få tid för ÄP, borde bli vecka 42. Kanke får göra ett Vul till nästa vecka eftersom jag baar har hunnit ta 3 sprutor tills på fredag. Vi kanske ses då ;) du ska väl göra ditt ÄP då?
  • mg79
    strössel skrev 2010-10-04 22:34:06 följande:

Lindabell:

Hur känns det för dig ?

Jag har ont i magen till och från och det gör nåt så jävulskt ont när jag ska kissa började direkt efter äggplocket. Hoppas det förvinner för det gör så ont, tror det kom eftersom hon var så hårdhänt. Sen är jag lite trött och illamående men det är nog pga progesteronen.

Känner likadant, ont i magen, stel på ngt sätt och ont då jag kissar. Har varit illamående idag, men sån tur är har jag en väldigt förstående omgivning.. Hoppas på bättring snart. Tråkigt att vanka fram som en anka då jag går.. Flört

FRULILA: Precis så! Hoppas blandandet går fint!
  • mg79
    FRULILA skrev 2010-10-05 15:13:24 följande:
    Jag tror jag är helt säker med hur jag ska göra med ägglossningssprutan men måste ändå skriva så får ni säga om jag har rätt.
    Ta upp vätska i sprutan, ner i pulverampulen, upp med allt i sprutan, ner i nästa ampul och tryck upp i sprutan, , ta bort grå nål, knacka bort luft, tryck upp vätskan i smala röret för att få bort luft, sätt på sticknål och stick. Rätt và´?Flört
    Eller ja, du ska använda den ROSA nålen vid blandandet, och den gråa som sticknål. Jag fick alla nålar och "flaskavbrygare" av sköterskan på gyn där jag går på kontroller, det finns alltså inte med i asken från apoeket.

Är du osäker tror jag RMC lagt ut en film på sin sida om hur man gör exakt, men har man haft kemi i skolan är det inte speciellt svårt! Glad
  • Karli

Hej!
    Hoppas jag får hänga med här i tråden.
    Ska göra IVF i Linköping.
    Spraystart 5/10 så imorron är det dax att sätta igång!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf