• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-12 16:54:01 följande:
    lycka till med äggplock och allt som händer,håller tummar och tår för er alla!
    Själv har jag nog världens bästa dag!!!!!.

GRATTIS! Vad härligt :) Vilken dag är du på idag? Visst fick du plus tidigare, vilken dag var du på då? Jag är på RD7 och har så smått börjat fundera på att testa nåndag snart.... men kan inte bestämma mig. Rädd för resultatet.
  • lindy01

jag tjuvtestade och fick minus på rd5- såklart, jag trodde inget annat egentligen, sedan testade jag med svagt extra clear blue streck rd 8 och rd 10 och nu är jag på rd 14...
    ovitrellen kan ju sitta i i ungefär 10 dagar så det är synd om man testar för tidigt.
    om du testar negativt nu kan det ändå bli pluss, det kan slö över väldigt fort, men gör som du känner såklart. om man tjuvtestar måste man ju alltid vara beredd på ett minus också.

hur känner du dig?
    jag känner mig precis som vanligt förutom att det är svårt att sova på magen för brösten ömmar.

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-12 20:43:24 följande:
    jag tjuvtestade och fick minus på rd5- såklart, jag trodde inget annat egentligen, sedan testade jag med svagt extra clear blue streck rd 8 och rd 10 och nu är jag på rd 14...
    ovitrellen kan ju sitta i i ungefär 10 dagar så det är synd om man testar för tidigt.
    om du testar negativt nu kan det ändå bli pluss, det kan slö över väldigt fort, men gör som du känner såklart. om man tjuvtestar måste man ju alltid vara beredd på ett minus också.

hur känner du dig?
    jag känner mig precis som vanligt förutom att det är svårt att sova på magen för brösten ömmar.
    Jag hade väldig mensvärk igår, med hugg i magen, värre än vanlig mensvärk. Idag känner jag bara lite molvärk.
    Jag har iaf bestämt mig att inte testa förrän på söndag. då är jag på RD10... får se om jag vågar , men jag har inga större förhoppningar.
  • pållan

Hjärtans fröjd: Å vad roligt! Håller alla tummar och tår för många fina guldägg på tisdag! Roligt också att höra att läkaren i Södertälje var så bra. 

Cathy: Skönt att du mår lite bättre, svackorna förstår jag verkligen. Sorg är en svår process som måste få ta sin tid, du är stark som håller på att ta dig igenom den. Många kramar till er båda två! 

lindy01: vilket finfint testresultat, stort grattis!

anlijoos: hoppas att du snart får se ett lika trevligt testresultat

• lindy01

anlijoos- hugg i magen låter ju intressant!, håll ut testdagen kommer den med...

• MiaMorot

Hej allihop! Tänkte höra hur lång vänte tid det tog för er på att få påbörja er första IVF. Hur lång tid från att remissen skickades till att ni började?

• Hjärtefröjd

MiaMorot: Två veckor efter att vi åberopat vårdgarantin fick vi tid för infosamtal. Om inte julen hade kommit emellan så hade bi fått starta på nästa mens.

• Honken

Hjärtans fröjd: ÄP på tisdag! Spännande! Skönt att höra att allt flöt på smidigt igår! Alltid lite nojjigt att åka till nya ställen när man fixar med det här..

Lindy01: GRATTIS!!!

MiaMorot: Samma som Hjärtats fröjd. Dom ringde efter 1.5-2 veckor efter jag kontaktade vårdgarantin, fick komma veckan efter och fick börja på nästa mens.
    Men nu vet jag inte hur köerna ser ut på RMC.. Fick nästan inte köra igång min IVF nr 2 den här gången pga de har så mycket just nu..
    Håller tummarna för dig!

Själv har jag varit på roadtrip idag! :) Tur och retur, med 10 min stopp där i mellan! Är hemma nu.
    Måste säga att Elisabeth är fantastisk!

Svar på tråden rmc linköping - ivf