• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli

Idag mår jag illa som fan! Ligger jag ner och inte anstränger mig går det bra, men vid minsta lilla ansträngning blir jag supervarm och illamående kommit som värst nu på em/kvällen. Känns tidigt att det skulle ha med en ev graviditet att göra, men det är inget jag känner igen. Blir nog tjuvtest imorgon eftersom vi är bortresta på söndag. Ha en trevlig fredag! Känns som min kommer bli jobbig

• lindy01

det låter spännande! tråkigt att du mår illa men om det är av rätt anledning så är det ju okej!. håller alla tummar! KRAM

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-13 19:33:33 följande:
    det låter spännande! tråkigt att du mår illa men om det är av rätt anledning så är det ju okej!. håller alla tummar! KRAM
    Ja, lite spännande är det. Jag mår iaf lite bättre nu efter att ha petat i mig lite mat, men min mage är svullen som jag vet inte vad och det står mig upp i halsen liksom... :(

Jag berättar imorgon om jag nu vågar testa...
  • Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-13 12:42:13 följande:
    Honken: Då hoppas jag vi får henne på tisdag!

Gick det bra idag? Hittades några ägglådor?
    Haha, två ägglodor(!) med ca 9-10 äggblåsor i varje! Hon tyckte det såg bra ut. Fortsätter med 150 enh Menopur och ska ta första Orgalutranen på sön.
    Nytt vul på tisdag. Gissar på ÄP på fredag eller måndagen där efter.

Elisabeth gjorde ÄP på mig sist, underbar mäniska som sagt!

Anlijos: Vi hoppas på att illamåendet är ett positivt tecken!!!
  • Hjärtefröjd

Alltså, nu är jag helt förvirrad. Jag ska göra ÄP på tisdag och ta Ovitrelle på söndag klockan 21.

Men ska jag alltså inte ta Golan-F och Orgalutran på söndag? Jag har skrivit att jag ska ta dessa sprutor i morgon, lördag, och sen inte mer, men nu blir jag tveksam...

• lindy01

vilket kasst minne man har! men jag har för mig att man bara tar ovitrelle och inga andra sprutor på äglossningssprutedagen.så du har nog skrivit rätt,
    någon annan som kan styrka detta?

• Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-05-13 22:09:35 följande:
    vilket kasst minne man har! men jag har för mig att man bara tar ovitrelle och inga andra sprutor på äglossningssprutedagen.så du har nog skrivit rätt,
    någon annan som kan styrka detta?
    Jo, det verkar vara så, jag fick det svaret i en annan tråd.
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-13 22:11:38 följande:
    Jo, det verkar vara så, jag fick det svaret i en annan tråd.
    Helt rätt, du ska BARA ta Ovitrelle på söndag! 
  • Honken

En fråga, varför gör Orgalutranen ondare än de andra sprutorna? Större nål?

Önskar er alla en super lördag med massor av sol!

Svar på tråden rmc linköping - ivf