• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan

Cathy: Det måste vara jättejobbigt, svårt att fullt ut förstå vad ni går igenom. Tänker på dig, hoppas att värken snart går över, att tiden läker de själsliga såren lite i alla fall och att du har bra stöd omkring dig. 
    Vi har fått tid för ett riktat ultraljud den 29:e juni. Jag är då i vecka 21 + 2, så det känns ju sent om något skulle vara fel. Men jag får lita på läkarens bedömning och dessutom har vi tid för rutinultraljud, som också kommer utföras av en läkare, den 9:e juni. Båda ultraljuden blir på Ultragyn vid Odenplan, eftersom min MVC samarbetar med dem och min läkare ville remittera till en läkare hon samarbetar med. Har googlat (så klart, jag är ju ett kontrollfreak läkaren och han har fått jättebra omdömen. Men om rutinutraljudet inte skulle kännas bra kommer jag att byta klinik till KS Solna för organscreeningen. 

Honken: jobbigt att åka så långt, men som sagt: vad gör man inte Lycka till med sprutorna nu!

Hjärtans fröjd: Emblaplåster är ytterligare en av vetenskapens gåvor till mänskligheten  

• Hjärtefröjd

Tummen upp för Oxbackskliniken. Riktigt trevligt!

Och då innebar det ändå att vi fick stiga upp halv sex för att hinna fram i tid.

Dagens resultat blev 15 äggblåsor, alltså 4 fler än i tisdags. Däremot hade inte blåsorna direkt vuxit till sig utan var mellan 10 och 16 mm.

• pållan

Tur att det var trevligt när ni fick resa så tidigt

15 äggblåsor låter jättebra! Storleken också. Var det stor spridning på blåsornas storlek eller var majoriteten hyfsat jämna i storlek? Ska bli spännande att höra vad RMC säger!  

• Hjärtefröjd

Jag vet inte riktigt storleken, läkaren räknade bara antalet och mätte sen de största och minsta. Men han sa att det såg mycket bra ut, så jag hoppas ju det stämmer.

• Cathy

pållan; det är jätteprofessionella på ultragyn så du behöver nog inte oroa dig. RUL kommer nog att lugna er också, redan då kan man se att allt är ok. Lycka till! 
    Jag mår lite bättre, har mina svackor under dagen..Bara en enda tanke på ngt som kunde varit får mig att gråta..

Hjärtans fröjd; lycka till med ÄP på tisdag! Hoppas på många fina guldägg!

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-05-12 16:23:51 följande:
    Hjärtans fröjd; lycka till med ÄP på tisdag! Hoppas på många fina guldägg!
    Tack, vad gulligt!

Usch, så ledsen jag är för er skull, hoppas ni mår bättre snart, snart...
  • Hjärtefröjd
    Askungen skrev 2011-05-09 22:03:54 följande:
    Oxbackskliniken i Södertälje är en jättetrevlig klinik om ni orkar ta er dit. Det är närmast för mig och således dit jag kommer att gå för koller när det väl är dags. Enligt RMC samarbetar de med dem så det borde inte vara några problem om ni vill dit, öppet måndag-fredag
    Håller med om att det var en jättetrevlig klinik och klart bästa läkaren jag träffat, även om vi bara var där en liten stund för VUL.
  • lindy01

lycka till med äggplock och allt som händer,håller tummar och tår för er alla!
    Själv har jag nog världens bästa dag!!!!!.

• Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-05-12 16:54:01 följande:
    lycka till med äggplock och allt som händer,håller tummar och tår för er alla!
    Själv har jag nog världens bästa dag!!!!!.

Grattis till världens bästa dag!
Svar på tråden rmc linköping - ivf