• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli

Jag har så ont i magen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. har inte sovit inatt. Ringde sjukvårdsupplysningen inatt vid 4 då jag varit vaken med kramp sedan 2... helt omöjligt att ligga på sidan för det kändes som magen skulle trycka av revbenet. Svårt att beskriva... men det sitter högt upp mellan navel och revben, så inte i tjejmagen som hade känts mer okej att ha ont i...
    Illamåendet är fortfarande kvar, samtidigt som jag är hungrig. Ska ringa jouren nu och se om jag kan få en tid.

Något positivt är iaf att jag testade i morse och både jag och sambon kunde urskilja 2 streck... det vertikala var dock väldigt svagt, men nog fanns det där. Får bara hoppas att det är starkare på testdagen på fredag :)

• Hjärtefröjd

Honken: Det undrar jag med, den gör ju svinont. Och då preparerar jag ändå med emla-plåster två timmar innan. Jag tror det är själva vätskan som gör ont, inte stora nålen.

• pållan

anlijoos: grattis till plussen, vad jätteroligt! Men om du har ont och mår illa nu på morgonen också tycker jag absolut att du ska åka till gynakuten och kolla, för säkerhets. skull. Illamående och magsmärtor kan ju vara symptom på överstimulering. Hoppas att du fick en tid! 

Hjärtans föjd: inte många dagar kvar till äggplock nu

• MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-13 08:20:12 följande:
    MiaMorot: Två veckor efter att vi åberopat vårdgarantin fick vi tid för infosamtal. Om inte julen hade kommit emellan så hade bi fått starta på nästa mens.
    Låter ju kanon :)  men hur funkar vårdgaantin i det här läget? Jag vet att det är 3 månader man brukar prata om...  men 3 månader från när? från att utredningen började?
  • Hjärtefröjd
    MiaMorot skrev 2011-05-14 09:38:01 följande:
    Låter ju kanon :)  men hur funkar vårdgaantin i det här läget? Jag vet att det är 3 månader man brukar prata om...  men 3 månader från när? från att utredningen började?
    Tre månader från att er läkare skickat in IVF-remissen. Men du behöver inte vänta tre månader innan du kontaktar Vårdgarantikansliet, det gjorde jag bara någon vecka efter att remissen skickats.
  • Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-05-14 09:05:44 följande:
    Hjärtans föjd: inte många dagar kvar till äggplock nu
    Ganska snart faktiskt!

Men än så länge känner jag inte av något alls i magen/äggstockarna, gjorde du det?
  • lindy01

Anlijoos!- åååh det låter ju lovande! jag fick ju också otrolig smärta efter ET, kände ju inget alls efter äp men efter et,då jävlar, och det höll i sig i flera dagar. var också orolig för överstimulering men låg i sängen hela tiden och efter hand avtog det. men kolla med läkaren.
    mitt vertikala streck var också väldigt svagt så tidigt. jag har en känsla av att det nog går vägen för dig med, men vila så mycket du bara kan nu!

• lindy01

MiaMorot- vi ringde och åberopade vårdgarantin ca 2 mån efter att min gyn skickat in papperna men vi hade nog kunnat ringa mycket tidigare. men iallafall, ca en vecka efter att jag ringt vårdgarantin ringde dom och erbjöd oss en plats i linköping eftersom väntelistan till karolinska är ca 1,6 år lång (huga!)
    och nu 6 månader senare har vi plussat. ta tag i det så snart du kan. känslan att få en plan för behandling är sååå lättande!
    jag tror att du kan ring vårdgarantin så snart du vet att papperna är inskickade, det värsta som kan hända är väl att dom ber dig ha lite tålamod..
    i denna djungel måste man visa framfötterna så kör på bara!

• anmaelli

Är på gynakuten nu... Skönt att vara här. Får se vad de säger! Uppdaterar sen... Tack för era kommentarer.

• pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-14 10:19:31 följande:
    Ganska snart faktiskt!

Men än så länge känner jag inte av något alls i magen/äggstockarna, gjorde du det?
    Vad skönt att du inte känner av det! Jag blev svullen om magen ganska snabbt när jag tog sprutorna, det berodde visst på att jag fick mycket vätska på nåt sätt. Men jag kände inte av äggstockarna. Det verkar vara så olika hur man reagerar!
Svar på tråden rmc linköping - ivf