• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-09 21:26:30 följande:
    Det är klart, lite närmare är det ju.

I morgon är det dags för första VUL:et på Octavia. Hoppas några små blåsor växer där inne, trots att jag inte känner av hormonerna alls.
    Å vad spännande! Klart det finns blåsor! Du har ju svarat jättebra på hormonbehanding tidigare också. Hur många dagar har du tagit sprutorna nu?
  • Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-05-09 21:32:54 följande:
    Å vad spännande! Klart det finns blåsor! Du har ju svarat jättebra på hormonbehanding tidigare också. Hur många dagar har du tagit sprutorna nu?
    Femte dagen idag.
  • Askungen
    pållan skrev 2011-05-09 21:16:23 följande:
    Oj, Södertälje! Well, om man ska vara positiv så är det är i alla fall inte lika långt som till Linköping  
    Oxbackskliniken i Södertälje är en jättetrevlig klinik om ni orkar ta er dit. Det är närmast för mig och således dit jag kommer att gå för koller när det väl är dags. Enligt RMC samarbetar de med dem så det borde inte vara några problem om ni vill dit, öppet måndag-fredag
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-09 21:45:13 följande:
    Femte dagen idag.
    Å! Berätta gärna hur det går imorgon!
  • g l i m r a

Ååå ja vill också spruta o ha datum för äp. Istället måste man vänta vänta o åter vänta tills dom öppnar v 32:(
    De vågade inte köra innan fast ja e säker på att ja skulle hinna. Så surt...

• Askungen
    g l i m r a skrev 2011-05-09 22:05:23 följande:
    Ååå ja vill också spruta o ha datum för äp. Istället måste man vänta vänta o åter vänta tills dom öppnar v 32:(
    De vågade inte köra innan fast ja e säker på att ja skulle hinna. Så surt...
    Ska du göra långa metoden? Annars kan jag verkligen inte se hur du inte skulle hinna...
  • Hjärtefröjd

Nu har jag varit på VUL (sprutdag 6) och det fanns 11 mer eller mindre små äggblåsor mellan 7-13 mm. Men är inte 11 väldigt få?

• Cathy

Jag fick åka till södertälje (oxbackskliniken) när octavia hade stängt. Jättetrevlig klinik!
    Andra gången fick jag åka hela vägen ner till linköping för att både octavia och oxbackskliniken hade stängt.

• g l i m r a

Nej korta och jag borde få min mens runt 30-31/5

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-05-10 09:49:12 följande:
    Jag fick åka till södertälje (oxbackskliniken) när octavia hade stängt. Jättetrevlig klinik!
    Andra gången fick jag åka hela vägen ner till linköping för att både octavia och oxbackskliniken hade stängt.
    Nu har jag ställt in mig på att åka till Oxbackskliniken på fredag för VUL. Men jag kan verkligen åka dit på torsdag för blodprov, jag har utbildning hela dagen.

Men men, vi får se vad RMC säger i eftermiddag...
Svar på tråden rmc linköping - ivf