• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli

Hej,
    En liten uppdatering från dagen som har innehållit både hopp och förtvivlan.

Det började med att vi fick veta att 12 ägg blivit befruktande. Superbra tyckte jag! Men sen visade det sig att inga var av särskilt bra kvalitet, så det blev inga till frysen och 2 tillbaka till mig.
    Kändes tungt då jag på något sätt förväntat mig positivt besked...

Men sen så frågade jag om vår chans och då sa hon 46 %, och då blev vi positiva igen, MEN det låter väl ändå FÖR bra om nu embryorna var av dålig kvalitet...? Fattar inte. Just då blev jag mest paff och kom inte på några frågor att ställa.

Kanske uppfattade jag det fel, att det inte var så tokigt, Sambon pratar om nåt att de låg precis under strecket för att frysas, men hur dåligt det är har jag ingen aning om. Frågorma kommer ju tyvärr så fort man lämnat sjukhuset :(

Hur har era embryor blivit bedömda?
    När kan man tjuvtesta och när börjar man vanligtvis blöda?
    Ni som är gravida/eller har varit, hur har era embryorna blivit bedömda och har ni fått många till frysen?

Kram!

• lindy01

<tack för alla fina grattis!-vi får se vad testdagen har att visa.
    pållan- ja det var fint i början,men nu har det nästan försvunnit när testet legat i skåpet ett tag så jag antar det var riktigt svagt egentligen..än så länge

åh anlijoos-vad tråkigt,men dom blev åtminstone befruktade,det är alltid något man kan fortsätta hoppas se utveckling på ... vila så mycket du bara kan,och håll hoppet uppe. jag förstår att det måste kännas supertungt men man måste hoppas ändå. tag hand om dig ordentligt och se till att bli sörvad av din kille.
    ät folsyra och fortsätt ta vaggisarna.
    största kramen,tag hand om dina två, än är det inte kört!

• anmaelli

Tack lindy01, och grattis till ditt plus! :)

Hur blev dina embryon bedömda osv?

Kram!

• Hjärtefröjd

Honken: Eftersom det tydligen är "fullt" på RMC var det knappt att jag fick starta på den här mensen, men när hon såg att vi nog inte skulle hinna innan sommaren annars så klämde de in oss ändå. Så hon bedömde väl att en sprutstart 4 juni skulle vara för sent att hinna innan sommaren.

• lindy01

anlijoos- jag fick ju bara ut  8 ägg och var orolig över det,men 7 befruktades och 4 av dom var  topp kvalite så ett till mig och tre i frysen.blev snopen själv eftersom jag knappt trodde på någon befruktning när äggen var så få. dom sa att dom skulle varit jättenöjda av att fått fram mellan 10-15 ägg men att det ju till sist är kvaliten som avgör.
    jag hade en låg jämn dos hela sprutningen och tror att det var därför det blev så få, men däremot tror jag dom mognade bättre av in ihållande låg dos...men vad vet jag.
    håller alla tummar för er nu,du har ju två befruktade ägg där inne,försök peppa dom nu,dom kanske bara delar dig långsamt och sätter sprutt snart.vi får hoppas på det.
    kom igen äggisar kom igen!!!

• Honken

Hjärtans Fröjd: Då håller vi tummarna på att mensen vill komma innan den 4/6! Och ännu hårdare tummar för att det inte är fullt då!! Jag har ju lixom redan börjat min behandlig eftersom jag har ätit provera.Tycker att jag borde finnas med i beräkningen. Men jag har lixom inte turen på min sida just nu så vi får väl se...
    Tack för snabbt svar!

• Honken

Och där kom den! :) Spännade!
    Längtar så för att sätta igång igen!

• Honken

Hur var det nu, börjar man spruta på dag 2 eller på dag 3?
    Idag kom som sagt mensen, så blir det sprutstart på måndag eller tisdag?

• lindy01

grattis till mens honken! (eh, det kändes konstigt att skriva), ring rmc imorgon och fråga vetja.
    skönt att du hinner innan dom stänger, håller alla tummar och tår!
    jag testade just igen (ruvardag 10) och det blev ett fint och tydligt plus!, nu längtar vi till det digitala testet på torsdag!

• g l i m r a

Jag började dag 3... Lycka till nu!

Svar på tråden rmc linköping - ivf