• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli

Tack för ert peppande! Min mage är nu stor som en barnläkare, utan att överdriva! Hoppas att det ska vända snart för detta är hopplöst. Imorgon hoppas jag att de mäter hcg igen, så jag får veta igen om det är någon/något därinne. Läkaren sa att symptomen blir värre om det är tvillingar... Lite spännande mitt i alltihop såklart kram!

• Honken

anlijoos: Håller alla tummar och tår för dig! Dubbelt upp! Fick du två ägg insatta?

Hjärtans Fröjd: Det kommer gå bra imorgon! Hoppas att de hittar många ägg i dina ägglådor!Flört

Själv tog jag första Orgalutranen igår. Gick bara bra. Va lite orolig att den skulle göra superont men icke.
    Ska på mitt 2:a vul imorogn!

• Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-16 21:06:12 följande:
    anlijoos: Håller alla tummar och tår för dig! Dubbelt upp! Fick du två ägg insatta?

Hjärtans Fröjd: Det kommer gå bra imorgon! Hoppas att de hittar många ägg i dina ägglådor!Flört

Själv tog jag första Orgalutranen igår. Gick bara bra. Va lite orolig att den skulle göra superont men icke.
    Ska på mitt 2:a vul imorogn!
    Tack, känner mig lite orolig... fast ändå helt okej.

Själv tyckte jag att Orgalutranen gjorde riktigt ont, men inte värre än att man fixar det såklart.

Lycka till på VUL:et i morgon!
  • pållan

anlijoos: vad roligt att höra att hcg stiger! Spännande att det kan vara tvillingar! Och hoppas att de tar väl hand om dig på sjukhuset, så du snart mår bättre. 

Hjärtans fröjd: lycka till på ÄP idag, hoppas på många fina ägg! 

Honken: och lycka till på VUL!

• Nelia10
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-15 22:08:08 följande:
    Nu har jag tagit ÄL-sprutan och på tisdag är det dags för ÄP på RMC i Linköping. Efter mycket tjat är jag blivit lovad lokalbedövning i underlivet utöver morfin. Sköterskan har dock flera gånger påpekat att bedövningssprutorna (man tar en på varje sida) i sig gör lika ont som ÄP, hon tycker alltså inte jag ska ta det.

Är det någon annan som fått lovalbedövning och hur upplevde du i så fall smärtan av bedövningssprutorna ? Har du fått morfin innan bedövningssprutorna för att minska smärtan?
    Har fått lokalbedövning fast inte när jag gick på RMC utan på CVL. Man fick lite morfin innan man fick sprutan. Kändes inget alls och ÄP var mycket mer smärtfritt
  • Hjärtefröjd

Nu har jag plockat ägg med lokalbedövning och det kändes nästan inte alls.

Resultatet blev lite mer än ett tjog, nämligen sexton ägg.

• pållan

Hjärtans fröjd: grattis till jättebra resultat på ÄP! Och vad skönt att bedövningen hjälpte så bra. 

• Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-17 09:39:07 följande:
    Nu har jag plockat ägg med lokalbedövning och det kändes nästan inte alls.

Resultatet blev lite mer än ett tjog, nämligen sexton ägg.
    Skönt att det gick bra! Och många ägg blev det oxå! Nu håller vi tummarna att alla delar sig fint!
    Åkte ni ner på morgonkvisten eller sov ni där natten innan?

Var på vul idag. Det såg bra ut. Ska åka till Oxbackskliniken imorgon för nytt vul och blodprov. Dom analuserar tydligen blodprovet direkt där. Linköping behöver det för att avgöra om det blir ÄP på fredag eller måndag.
    Jisses vad fort det går med korta metoden!

En fråga till er som åker från Stockholm ner till Linköping. Hur gör ni med de blå lapparna som ni får med er, reseersättning? Var skickar man dom? Och hur mycket får man?
  • Hjärtefröjd

Honken: Vi åkte ner i morse, tidigt tidigt, typ halv fem.

Lapparna om sjukersättning skickar du till: Färdtjänsten
    Box 30103
    104 25 Stockholm

Ni får 17 kr/mil. Sen drar de av 50 kronor i egenavgifter för varje enkelresa.

Lycka till på Oxbackskliniken i morgon!

Svar på tråden rmc linköping - ivf