• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli

Jag är fortfaranden kvar på sjukhuset och verkar bli kvar några dagar till. Inatt spydde jag och mådde väldigt illa, idag har illamåendet varit lite bättre men har fortfarande svårt att äta och dricka. Jag är uttorkad och får dropp och sprutor mot blodpropp. Idag såg de iaf att hcg hade stigit så det kanske kommer nåt positivt i detta helvete... Kram till alla kämpar!

• lindy01

ååååh anlijoos, du kan inte ana hur många tummar jag håller (...4, jag håller mannens också...) för att hcg fortsätter stiga och att det finns någon där inne ändå!
    skönt att du har folk som kollar upp dig nu så du får svar på din oro.
    stor kram!

• Hjärtefröjd

Nu har jag tagit ÄL-sprutan och på tisdag är det dags för ÄP på RMC i Linköping. Efter mycket tjat är jag blivit lovad lokalbedövning i underlivet utöver morfin. Sköterskan har dock flera gånger påpekat att bedövningssprutorna (man tar en på varje sida) i sig gör lika ont som ÄP, hon tycker alltså inte jag ska ta det.

Är det någon annan som fått lovalbedövning och hur upplevde du i så fall smärtan av bedövningssprutorna ? Har du fått morfin innan bedövningssprutorna för att minska smärtan?

• Nelia10
    anmaelli skrev 2011-05-15 20:25:17 följande:
    Jag är fortfaranden kvar på sjukhuset och verkar bli kvar några dagar till. Inatt spydde jag och mådde väldigt illa, idag har illamåendet varit lite bättre men har fortfarande svårt att äta och dricka. Jag är uttorkad och får dropp och sprutor mot blodpropp. Idag såg de iaf att hcg hade stigit så det kanske kommer nåt positivt i detta helvete... Kram till alla kämpar!
    jag tror du är gravid Blir man överstimulerad efter ET så brukar det alltid bero på att man är gravid.....
    Hoppas du snart mår bättre! 
  • Nelia10
    Englali skrev 2011-05-14 21:48:15 följande:
    Jaha då var det över då?!? Nyss hemkommen från gynakuten & våran efterlängtade graviditet på Ivf försök nr 1 har slutat i missfall i v.6. Läkaren kunde säga till 95% att det var så då hon inte kunde hitta ngn hinnsäck eller ngt tecken på att graviditeten är kvar. Jag blöder endel och tårarna vill inte sluta rinna, jag känner mig SÅ tom och allt känns hopplöst. Nu tänker jag tillåta mig själv att bryta ihop innan det är dags för nya tag
    Kramar om! om du orkar försök se det positiva i att du faktiskt kan bli gravid! Nästa gång håller jag tummarna för att det stannar!
  • Cathy

anlijoos; hoppas du mår bättre! Håller tummarna för att hcg stiger! Stor kram

Hjärtans fröjd; kan inte förstå varför de är så emot lokalbedövning på RMC? Kan bedövningssprutorna verkligen göra så ont undrar man ju..?? Jag vet att det finns dom här på FL som fått bedövning ( tex de som gått i Örebro)så om du startar en ny tråd får du säkert svar på din fråga!! Lycka till imorgon! Stor kram

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-05-16 15:03:41 följande:
    anlijoos; hoppas du mår bättre! Håller tummarna för att hcg stiger! Stor kram

Hjärtans fröjd; kan inte förstå varför de är så emot lokalbedövning på RMC? Kan bedövningssprutorna verkligen göra så ont undrar man ju..?? Jag vet att det finns dom här på FL som fått bedövning ( tex de som gått i Örebro)så om du startar en ny tråd får du säkert svar på din fråga!! Lycka till imorgon! Stor kram
    Tack, lite lycka till kan nog behövas.

Jag har startat en tråd bara om detta och fårr många bra svar.
  • Cathy

Hjärtans fröjd; toppen att du får in svar!
    Hoppas vi får höra sen hur det gick. Lycka till!

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-05-16 16:26:29 följande:
    Hjärtans fröjd; toppen att du får in svar!
    Hoppas vi får höra sen hur det gick. Lycka till!
    Klart ni får!
  • Cathy

Hjärtans fröjd; läste inläggen på din nya tråd. bra svar! Förstår inte alls varför RMC inte vill ge bedövning! Vill inte skrämma upp dig men mitt ÄP var det värsta jag gjort i hela mitt liv för jag fick bara lite morfin för jag blev helt kocko av det (klarade inte av att tappa kontrollen). jag kommer absolut inte att göra en ÄP till utan bedövning, varken på RMC eller nån annanstans!
    Doktorn på Oxbacksliniken undrade ju också varför jag inte fått bedövning när jag berättade om ÄP:t. Stå på dig imorgon! Stor kram och lycka till!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf