• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 08:49:46 följande:
    Nu har jag varit på VUL (sprutdag 6) och det fanns 11 mer eller mindre små äggblåsor mellan 7-13 mm. Men är inte 11 väldigt få?
    Tycker att 11 blåsor låter bra! Har hört att idealet är mellan 10 och 15, för att få så bra äggkvalitet som möjligt. Jag hade också 150 ie och fick 14 blåsor och fick ut 9 ägg (om jag minns rätt , men de sista 3 blåsorna var för små för att kunna användas vid Äp. Mellan 7 och 13 mm låter som ganska jämn storlek också! 
    Har du tagit blodprov idag? Annars kanske du kan göra det i em och sedan ett till på fredag? Jag bara spekulerar

Cathy, hur mår du? kram! 
  • Hjärtefröjd

Nu har jag pratat med RMC och ja.. jag får åka till Södertälje för blodprov och VUL på torsdag. Jag ska fortsätta med 150 ie Gonal-F och även börja med orgalutran ikväll. Gör den hemskt ont?

Jag gissar på att det blir ÄP på typ måndag. För de gör väl inte ÄP på lördagar i Linköping?

• g l i m r a

Orgalutran svider lite lite efteråt men tänk på att ta i mer när du sticker dig för den är lite svårare...:)

• Hjärtefröjd
    g l i m r a skrev 2011-05-10 15:05:18 följande:
    Orgalutran svider lite lite efteråt men tänk på att ta i mer när du sticker dig för den är lite svårare...:)
    Jag har förberett med emla-plåster och en man som håller i sprutan.
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 14:27:42 följande:
    Nu har jag pratat med RMC och ja.. jag får åka till Södertälje för blodprov och VUL på torsdag. Jag ska fortsätta med 150 ie Gonal-F och även börja med orgalutran ikväll. Gör den hemskt ont?

Jag gissar på att det blir ÄP på typ måndag. För de gör väl inte ÄP på lördagar i Linköping?
    Suck, en bit att åka. Men skönt att Cathy tyckte att kliniken var trevlig! 

Orgalutran gjorde lite ondare, men det var helt ok. Med embla och mannen kommer det gå som en dans
    Tror inte att de gör ÄP på lördagar, men är inte säker.  
  • Cathy

pållan; jag mår dåligt...lite bättre idag..det hjälper inte precis att värken är kvar, påminner mig konstant om vad som hänt. Men men, det blir väl bättre med tiden..
    Hur mår du? Har du bokat tid till organscreening?

Hjärtans fröjd; lycka till med sprutorna! Det ska nog gå bra, du har gjort det förr Glad
    Nej, det gör inga ÄP på lö i linköping.

• Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 14:27:42 följande:

Nu har jag pratat både med RMC och med Oktaviakliniken.
    RMC samarbetar bara med Oktaviakliniken i Stockholm. Lena på Oktaviakliniken känner "Gunnar" på Oxbackskliniken väldigt bra och när hon inte är på plats så ber hon Oxbackskliniken ta hennes patienter och tvärt om. Gunnar är dock ledig varje fredag..
    Så för min del bär det av till Linköping på fredag för vul och blodprov. Surt, ja men vad gör man inte för en liten bäbis!:)

Tror inte de gör ÄP på lördagar, men däremot gör de ET på lördagar.

Nu ska jag fixa till min första spruta! Som jag har längtat! :)
  • Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-10 21:28:16 följande:
    Nu har jag pratat både med RMC och med Oktaviakliniken.
    RMC samarbetar bara med Oktaviakliniken i Stockholm. Lena på Oktaviakliniken känner "Gunnar" på Oxbackskliniken väldigt bra och när hon inte är på plats så ber hon Oxbackskliniken ta hennes patienter och tvärt om. Gunnar är dock ledig varje fredag..
    Så för min del bär det av till Linköping på fredag för vul och blodprov. Surt, ja men vad gör man inte för en liten bäbis!:)

Tror inte de gör ÄP på lördagar, men däremot gör de ET på lördagar.

Nu ska jag fixa till min första spruta! Som jag har längtat! :)
    Uj, då ska inte jag klaga som bara behöver ta mig till Södertälje.

Lycka till med sprutan! Själv ska jag ta första Orgalutranen nu....
  • Honken
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 21:34:16 följande:
    Uj, då ska inte jag klaga som bara behöver ta mig till Södertälje.

Lycka till med sprutan! Själv ska jag ta första Orgalutranen nu....
    Gjorde den ont?!
  • Hjärtefröjd
    Honken skrev 2011-05-10 21:56:35 följande:
    Gjorde den ont?!
    Hm, nja... mest efteråt. Jag hade ju bedövat magen med emlaplåster några timmar innan.
Svar på tråden rmc linköping - ivf