• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lindy01

jag tycker också dom var toppen allihop,väldigt måna om att man har det bra och det kändes som dom verkligen bryr sig på ett personligt plan,inte bara att man är en i mängden.
    jag gav dom alldra bästa betyg, det är nog viktigt att man talar om för dom att dom gör ett bra jobb (om man tycker det) så man peppar dom ännu mer.

anlijoos- lycka till imorgon, jag tycker också det låter lovande, och väldigt väldigt spännande.

• Calimba

Den 13:e december fick jag ett toppenägg insatt och kom tillbaka för att göra ett vul i vecka 8+5 och då såg de en fin liten krabat så var det inte mer med det.. I vecka 13+6 gjordes ett UL på barnmorskemottagningen i staden där jag bor. Barnmorskan hittade då två bebisar och vi fick oss en chock som såklart nu har lagt sig och nu ska det bli kul Hjärta med dessa två enäggstvillingar är just nu i vecka 26, alltså 25+0 
    Så tänk på att chansen är större att få tvillingar med IVF om man inte redan har det i släkten vilket inte vi har.
    Vill bara att ni ska ha det i åtanke att det kan bli tvillingar.

Lycka till allihopa här inne {#emotions_dlg.flower}

• anmaelli

Det blev ett svagt positivt test som barnmorskan här på sjukhuset uttryckte sig... RMC var inte nöjda med det svaret utan jag fick återkomma till dem med mitt hcg-värde som igår låg på 170 och då gratulerade dem och tyckte vi skulle vara nöja med det så tydligen ska jag vara gravid nu... Helt galet! Men kommer inte våga hoppas alltför mycket förrän de första 12 veckorna är över. Hoppas det går snabbt! Mest rädd för missfall är jag av den anledningen att behöva göra om detta med risk för överstimulering igen efter sommaren. Känns som jag behöver några år att s smälta detta innan syskonförsök... Om det inte blir 2 på en gång vill säga Kram från en något piggare & gladare Anlijoos

• lindy01

åh anlijoos hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GRATTIS!!!! nä nu kom det tårar,vad skönt att du nu vet att det jobbiga du går igenom är av en helt "ok" anledning.
    grattis!!!!!
    själv har jag just bokat in första UL den 9/6 då kommer jag nog just gått över till V8.
    det går undan faktiskt,men jag skulle gärna känna mer grav symptom...

• Englali

Anlijoos stort grattis till plusset!! Hoppas du får må lite bättre snart och få komma hem och njuta av att du faktiskt är gravid!!!

Hjärtans fröjd: Grattis till ET och 4 fina till frysen, ruva på nu!

Här är sorgen fortf. så jobbig och tung efter missfallet, hur går man vidare? Hur orkar man resa sig upp och inte storgråta varje morgon då man kommer på att det hemska faktiskt är sant?! Jag trodde nog faktiskt inte att jag skulle må såhär dåligt, jag är lite chockad över min egen reaktion på hela situationen.

Nu till min fråga, är det någon här som vet när RMC stänger för sommaren?! Vi har idag börjat fundera lite på om vi kanske hinner med FET innan sommaruppehållet? Dom kommer ju göra det i min egen cykel utan stimuelring, så jag undrar om vi kan hinna, det vore så skönt! Någon som vet??
    Jag ska ringa dom på måndag och rådgöra lite, men otålig som man är så vill jag veta nu!!!

• Englali
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-20 18:41:34 följande:
    Englali: Jag frågade igår och de har nog bara stängt i juli.
    Åh det vore ju toppen isf!! Är nog precis så att vi kanske/kanske inte hinner med FET då. Men om vi inte hinner, så blir det ju inte en sån evighets väntan iaf... jag trodde det var 2-3 månader det rörde sig om så nu blev jag positivt överraskad.

Funderar mkt på det här med FET och våra chanser att lyckas. Vi bor ju i ett av de "sämsta" landstingen vad det gäller finansiering vid IVF så det här blir vårt andra och därmed sista försök som vi får betalt för av landstinget. Vi har 4 embryon i frysen, men vi vill gärna ha 2 tillbaka vid FET. Hur ska man kunna övertala dom att få det!?
    Samt hur går FET till, tinas alla embryon eller bara ett åt gången eller hur? Här känner jag mig helt nollställd då vi varit såå inne på att veta allt om färskförsök.
  • Hjärtefröjd
    Englali skrev 2011-05-20 21:32:52 följande:
    Åh det vore ju toppen isf!! Är nog precis så att vi kanske/kanske inte hinner med FET då. Men om vi inte hinner, så blir det ju inte en sån evighets väntan iaf... jag trodde det var 2-3 månader det rörde sig om så nu blev jag positivt överraskad.

Funderar mkt på det här med FET och våra chanser att lyckas. Vi bor ju i ett av de "sämsta" landstingen vad det gäller finansiering vid IVF så det här blir vårt andra och därmed sista försök som vi får betalt för av landstinget. Vi har 4 embryon i frysen, men vi vill gärna ha 2 tillbaka vid FET. Hur ska man kunna övertala dom att få det!?
    Samt hur går FET till, tinas alla embryon eller bara ett åt gången eller hur? Här känner jag mig helt nollställd då vi varit såå inne på att veta allt om färskförsök.
    Om embyona är frysta i var sitt "strå", så tinas nog ett i taget. Men eftersom chansen att lyckas med FET är lägre än vid färskförsök såkanske de kan tänka sig att sätta in två.
  • Englali
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-20 22:09:58 följande:
    Om embyona är frysta i var sitt "strå", så tinas nog ett i taget. Men eftersom chansen att lyckas med FET är lägre än vid färskförsök såkanske de kan tänka sig att sätta in två.
    Ja jag får höra med dom och "tjata" lite. Men det där med FET och mindre chans har vi undersökt lite... och det är faktiskt olika från klinik till klinik. Endel kliniker har ju samma resultat rent procentuellt vid färsk IVF som vid FET, så jag har bestämt mig för att inte tänka att det är mindre chans utan ge vårt FET försök precis samma förutsättningar som vårt första IVF. Tror mkt på att inställningen gör såå mkt, det gäller att ställa in hjärna på positiva tankar och energier, så att kroppen också blir inställd på det.
  • Hjärtefröjd

Englali: Om man kollar här: www.lio.se/pages/63161/gravf%C3%B6rlossn2004-2009.pdf så gav ju FET till och med bättre resultat än färskförsök 2007. Och bara sex procent sämre än försökförsök 2009.

Jag håller tummarna för era små i frysen!

Svar på tråden rmc linköping - ivf