• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2011-09-19 07:30:51 följande:
    Nä bor du i Linköping får du bara 2 försök
    Fast Lindy01 menar nog att man får tre försök om man har remiss från ett landsting som erbjuder tre försök. tex Sthlm.
  • Jmelb

jag är på rd 3 och jag håller på att klättra på väggarna. Känns mest som om jag redan har bestämt mig att det blir negativit denna gången också eftersom det var samma resultat som förra gången. så jag vill bara att dessa dagar ska gå snabbt så att jag kan få börja på en ny kula igen.

Dock vet jag inte riktigt vart jag ska be om att få den hjälpen. Då vi får ut många ägg varje gång, men alla befruktningar blir av dålig kvalité så måste jag gå igenom hela cirkusen igen.. suck..
    tror att jag kommer att leta mig privat nu istället för RMC. Någon som vet något om karolinakliniken här i linköping?

• Hjärtefröjd
    Jmelb skrev 2011-09-19 10:25:28 följande:
    jag är på rd 3 och jag håller på att klättra på väggarna. Känns mest som om jag redan har bestämt mig att det blir negativit denna gången också eftersom det var samma resultat som förra gången. så jag vill bara att dessa dagar ska gå snabbt så att jag kan få börja på en ny kula igen.

Dock vet jag inte riktigt vart jag ska be om att få den hjälpen. Då vi får ut många ägg varje gång, men alla befruktningar blir av dålig kvalité så måste jag gå igenom hela cirkusen igen.. suck..
    tror att jag kommer att leta mig privat nu istället för RMC. Någon som vet något om karolinakliniken här i linköping?
    Karolinakliniken är väl bara en samarbetsklinik för Carl von Linnékliniken, IVF kliniken i Falun och Fertilitetscentrum i Göteborg? De gör väl inte ÄP och ET själva?
  • Jmelb
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-19 10:31:29 följande:
    Karolinakliniken är väl bara en samarbetsklinik för Carl von Linnékliniken, IVF kliniken i Falun och Fertilitetscentrum i Göteborg? De gör väl inte ÄP och ET själva?

Ja så kanske det är..

• Hjärtefröjd

Nu har jag pratat med RMC och bokat in FET om två veckor. Tydligen är det inte så nog att återföringen görs precis dag tre, så även om jag får positivt ÄL-test på en onsdag eller torsdag så blir det FET.

På andra kliniker verkar ju ÄL vissa veckodagar vara "fel" då dessa kliniker (precis som RMC) inte gör återföring på helgen... konstigt att det är annorlunda i Linköping.
  • g l i m r a

Va härligt att erat FET blir av iaf:))
    Jag fick ÄP datum idag, ska upp till Lkpg på ons.. Nervös som attan, första gången visste man inte vad man gett sig in på. Nu gör man det tyvärr:( men skönt på lördag för då är allt klart!! Om nu några ägg vill bli befruktade såklart, inga garantier alls i detta tyvärr.

• Jmelb

glimra: lycka till idag..

själv är jag på RD5 och vaknade inatt och var jättestressad. För vad vet jag faktiskt inte, men eftersom jag inte fick bort känslan så blev jag stressad att jag förstör mina små ägg i magen nu...
    denna jobbiga ruvar-noja :)

• Englali

Glimra: Lycka till idag! Melb: Jag är på ruvardag 6 idag, vet intevad jag ska känna eller tro, första 4 dagarna gick jättebra men sen har jag bara blivit mer nojjig tycker jag. Hur mår du då? Känner du ngt?

• Jmelb
    Englali skrev 2011-09-21 08:28:24 följande:
    Glimra: Lycka till idag! Melb: Jag är på ruvardag 6 idag, vet intevad jag ska känna eller tro, första 4 dagarna gick jättebra men sen har jag bara blivit mer nojjig tycker jag. Hur mår du då? Känner du ngt?

Jag känner inget speciellt, mer än att jag är uppsvälld i magen.. vet inte om det beror på att jag rör mig mindre och pga av vaggisarna.
    Brösten gör skitont, men det tror jag oxo är pga av vaggisarna.. men annars känner jag inget.. vilket jag tröstar mig med attt allt är normalt..
    när har du TD?
Svar på tråden rmc linköping - ivf