• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Äntligen plockad, va nog lite väl många måste ja säga. Punkterades på 47 blåsor och 36 ägg plockade dom ut, huvva va det kändes:( nu hoppas vi på att något är bra och befruktas och planteras in på fredag. Vill också va ruvare nu!!

• Cathy

glimra; Grattis till lyckad ÄP! Åååå så många blåsor! Blev du inte överstimulerad? Håller tummarna för fler toppembryon!! {#emotions_dlg.flower} kram

• g l i m r a

Cathy: än så länge är ja inte det o ja mår förvånansvärt bra idag. Mycket bättre än sist:) ska passa mig för uppsvullen mage och illamående men inget sånt än. Inte mer svullen än ja varit innan. Blev inte du överstimulerad och gravid?

• Cathy

glimra; skönt att du mår bra. Jag mådde också bra nu andra gången, fick lokalbedövning Flört.
    Ja, jag blev gravid men fick mf i v.9. Inget i frysen så var tvungen att göra en andra ivf men mensen började innan TD. Rynkar på näsan nu är det bara att köra på med nu kula..Håller tummarna för dig!!

• Jmelb

ligger just nu hemma med en mage som är såå uppsvälld.. dock är jag endast måttligt överstimulerad, har inte kritisk nivå på vätska i buken.. mår lite illa och vill typ inte äta något :)

• g l i m r a

Cathy: håller alla tummar för dig med. Andra gången gillt eller vad brukar man säga;)
    Melb: hur långt är du i behandling? Hur såg de att du va överstimulerad och när såg de det?

• Jmelb

jag är på RD6.
    Den information jag har fått så sa de att jag hade många blåsor (26 blåsor), och sedan vid ET så såg de lite vätska i buken, som ca 1-5% får pga överstimulering och äggstockarna var lite förstorade  vilket är vanligt efter äggplock. Sedan kontaktade jag dom idag för att magen var så överspänd och svullen (sedan RD3) och gick på kontroll idag där de kollade olika blodvärden och hur mkt vätska.. men i mitt fall verkade inte vara något som de trodde kunde bli allvarligt... de ordinerade vila, promenad, saltlakrits :) 

• Englali

Chaty är du också tillbaka, hur går det för er? Jag är på ruvardag 7 med vårt första FET, vi har legat lågt sen missfallet i våras men nu kände vi oss redo att försöka igen. Fick tillbaka att litet 4-celligt embryo som tack o ch lov klarade upptiningen!

• g l i m r a

Nu börjar ja bli lite nervös inför morgondagen:( de har inte ringt idag iaf så något har väl blivit befruktat, bara o vänta o höra kvalitén imorrn.
    26 blåsor är mycket med ju melb..
    Englali hur mår du?

• Cathy

glimra; tack, det blir en ivf nr 3 för oss nu senare i höst..
    Håller tummarna för många fina embryon!

englali; grattis till ruvarstatus! Håller tummarna för dig! Fick minus vid vår andra ivf har inte fått ngt i frysen så det är bara att sätta igång med ett tredje försök..

Svar på tråden rmc linköping - ivf