Emsie83 skrev 2011-09-15 18:21:01 följande:
Tack för informationen mbo! Jag räknade precis min cykel och min mens kommer innan nästa läkartid och efter den 14:e. Ska kontakta dem och kolla ifall jag kan börja spraya nästkommande cykel. Jag har läst lite om ivf och själva metoden men det har nog inte stått när man börjar själva behandlingen. Börjar man spraya första mensdagen eller hur funkar det?
Hur tycker ni att ni blivit mottagna av rmc? Hittills är jag mycket nöjd och alla jag varit i kontakt med har varit trevliga och mycket förstående. Fast det där med att de har stängt så mycket känns ju verkligen inte bra.
Är det någon som haft samtalsstöd? Jag funderar på det eftersom det erbjuds men bara om det ger något.
Någon som gått på akupunktur i Linköping?
Håller tummarna för er alla! En styrkekram kan man behöva ibland

Kolla in den här sidan:
www.lifeinvitro.com
Där finns det filmer med hur ivf går till, både långa och korta protokollet och flera andra bra filmer! Tycker RMC är bra men jag förstår en varför de har så långa uppehåll både vid sommaren och julen. Nu när vi var där i augusti och de precis hade haft sommaruppehåll började de redan prata om sitt juluppehåll... Då verkade det nästa som om det hellre ville ha upphåll än jobba. Annars tycker jag de har varit jättetrevliga
Vi har valt det långa protokollet och jag ska börja spreja om 1 måndag.
Englali skrev 2011-09-15 18:21:46 följande:
Då är jag ruvare igen. Har gjort FET idag och de hade bara behövt tina ett embryo. Det var fyrcelligt och lika perfekt som när dom frös ner det så dom, så nu har vi tre kvar i frysen. Känns toppen och jag känner mig så lugn och väl till mods.
Kul! Lycka till

MiaMorot skrev 2011-09-15 22:12:51 följande:
Hej alla!
Jag har hela tiden gått och trott att man i östergötland får 3 gratisförsök.. men nu har jag hört en del som säger att man bara får 2 försök.
Vad är det som gäller?
Tyvärr är det bara 2 försök som gäller. Dvs 2 insättningar ET eller FET. I andra landsting ex stockholm är 3 behandlingar landstingsfinansierade med alla ägg som blir beruktade dvs 3 ET och massor av FET. Känns väldigt orättvist!
Funderar nästan på att skriva oss i stockholm hos en kompis...